even een vraagje hoop dat ik hier goed zit en iemand mij kan helpen. Ik ben bezig met een informatie systeem in Delphi. Ik wil een applicatie maken waar ik mijn gedownloaden series in kan beheren. Hier in wil ik mijn series - seizoenen - afleveringen in bij houden. Welke ik al heb, nog moet hebben, welke ik moet vervangen i.v.m kwaliteit. etc etc.
Nu heb ik een klein db Layout opzetje gemaakt alleen betwijfel ik of het goed is:
Tabel = Serie (PK = Serie Naam)
Tabel = Seizoen (PK = ??)
Tabel = Aflevering(PK = ??)
Tabel = Categorie (Info bij Serie)
Tabel = Rip (Soort rip als extra info bij Aflevering)
Hier bij ga ik er van uit dat 1 Serie 1-* Seizoenen heeft en een Seizoen 1-* Afleveringen heeft.
Hoe kan ik nu verschillende soorten Series in voeren zonder dat ik in conflict kom met aflevering nummer en seizoen nummer.
Bijv: Serie SG-1 heeft Seizoen 1 met Aflevering 1
Maae: Serie Lost heeft ook Seizoen 1 met Aflevering 1
Ik kan dus bij Aflevering en bij Seizoen Seizoen_NR en Aflevering_NR niet als primaire key gebruiken.
Hoe kan ik dit het beste onder vangen. want ik zal ze wel moeten kunne koppelen Als ik een autonummering gebruik dan zou het wel werken maar dan heeft SG-1 Seizoen 1 Autonummering 1
maar Lost Seizoen 1 Autonummering 11 omdat SG-1 al 10 seizoenen heeft.
hoop dat iemand 1 mijn tekst snapt en 2 mij kan helpen
Nu heb ik een klein db Layout opzetje gemaakt alleen betwijfel ik of het goed is:
Tabel = Serie (PK = Serie Naam)
Tabel = Seizoen (PK = ??)
Tabel = Aflevering(PK = ??)
Tabel = Categorie (Info bij Serie)
Tabel = Rip (Soort rip als extra info bij Aflevering)
Hier bij ga ik er van uit dat 1 Serie 1-* Seizoenen heeft en een Seizoen 1-* Afleveringen heeft.
Hoe kan ik nu verschillende soorten Series in voeren zonder dat ik in conflict kom met aflevering nummer en seizoen nummer.
Bijv: Serie SG-1 heeft Seizoen 1 met Aflevering 1
Maae: Serie Lost heeft ook Seizoen 1 met Aflevering 1
Ik kan dus bij Aflevering en bij Seizoen Seizoen_NR en Aflevering_NR niet als primaire key gebruiken.
Hoe kan ik dit het beste onder vangen. want ik zal ze wel moeten kunne koppelen Als ik een autonummering gebruik dan zou het wel werken maar dan heeft SG-1 Seizoen 1 Autonummering 1
maar Lost Seizoen 1 Autonummering 11 omdat SG-1 al 10 seizoenen heeft.
hoop dat iemand 1 mijn tekst snapt en 2 mij kan helpen