6600GT VF700-CU Memblokjes passen niet

Pagina: 1
Acties:

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-07 22:43
Ik heb hier een Club3D NVIDIA 6600 GT 128Mb.
De standaard koeler vond ik een beetje te rumoerig dus heb ik besloten om een mooie Zalman te kopen. Tijdens het bevestigen kwam ik erachter dat ik ook nog een HSI-heatsink moest hebben.
Die zit er nu ook op. Bij de koeler zitten 8 blauwe heatsinkjes voor de geheugen blokjes.
Als ik deze eenmaal heb geplaatst en de koeler erop wil zetten kan dit niet omdat deze op de heatsinkjes steunt. De koeler maakt dan geen contact met de GPU.

Ik heb de kaart met koeler en zonder geheugen blokjes in mijn PC gezet. Bij bijvoorbeeld HalfLife1 geeft het geen problemen. Maar zodra FEAR, HL2, Farcty draait reboot mijn PC na ongeveer 10 seconden. De GPU wordt niet warmer dan 50 graden celcius maar volgens mij reboot mijn systeem doordat de geheugen modules te heet worden op de graka.

Heeft iemand ditzelfde probleem of ken je het en weet je een oplossing? Ik hoor het graag.

PS: ik kan het zelf wel oplossen door de standaard koeler er weer op te zetten maar dat is toch redelijk zonde van de Zalman.

Bedankt alvast

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

pci-e of agp?

Aunt bunny is coming to get me!

Verwijderd

geheugen terugklokken, maar da's ook zonde... zou er veel van de blokjes/koelvinnetjes afmoeten om ze niet met elkaar in contact te laten komen?

Verwijderd

Die HSI-sink is toch alleen nodig bij AGP?

• Crijnn
Het gaat om de AGP versie.
Terugklokken van het geheugen is een mogelijkheid maar aangezien dit al geen superrrr kaart is vind ik dat niet echt een optie. Beetje zonde...

Het is echt de onderkant, de heatsink van de koeler die contact maakt met de kleine koelblokjes.
Koelvinnen verwijderen is dus niet echt een optie. Het leunt er echtop, ik heb vier van die kleine heatsinkjes erop zitten en geen zes omdat ik ook vier van die geheugen modules heb. En de koeler leunt op alle 4. Misschien beetje ondoordacht bij het ontwerpen van de kaart.

• TYNOz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
je hebt geen geheugen blokjes nodig

heb een half jaar daarmee gespeeld!! ( heb nu watercoooooling)
ook source en doom en quak 4 en de heftige spellen!

maar alleen de cooler is voldoende bij mij geweest
maar ik heb een xfx 6600 GT agp maar die zijn meestal hoger geklokt

[ Voor 6% gewijzigd door TYNOz op 12-04-2006 16:20 ]

• Crijnn
Ik denk wel dat het nodig is om die heatsinkjes erop te zetten. Anders zou de kaart ook niet ophouden lijkt me. Het geheugen is standaard geklokt op 900Mhz. Bij overklok op 1.1Ghz

Verwijderd

crijn schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:15:
Terugklokken van het geheugen is een mogelijkheid maar aangezien dit al geen superrrr kaart is vind ik dat niet echt een optie. Beetje zonde...
Veel andere opties zul je toch niet hebben. Probeer het anders voor de gein eens, test of het werkt bij de games die je noemt, en draai dan wat benchmarks.

Bij mijn 6800LE maakt het bijvoorbeeld in 3dmark03 maar een paar honderd punten verschil of m'n geheugen op 700 of 820 loopt. Dus misschien merk je het niet eens zozeer...

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:34
Ik heb een Leadtek 6600GT (PCI-e weliswaar, maar zijn op een bridge na identiek) en daar heeft nooit enige vorm van koeling op de geheugenchipjes gezeten, terwijl ik het op 1070Mhz laat draaien. Dus aan die heatsinkjes zal het niet liggen. Het kan zijn dat je voeding het niet trekt of dat je de kaart beschadigd hebt.

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-07 11:00
Vorig weekend succesvol de Zalman VF-700cu op mijn XFX 6600GT AGP geinstalleerd. Layout is hetzelfde als de Club3D volgens mij. Ik heb gewoon een aantal vinnetjes van de blauwe memory-koelblokjes afgeknipt en beetje bijgevijld, de waaierheatsink past nog en sluit goed aan op de core. Het kan volgens mij niet dat die waaierheatsink al zonder die blokjes de memorychips raakt. Werkt tot nu toe perfect ook stressed geen probleem. Genoeg voorbeelden op internet en ook hier op tweakers te vinden.

Maar weet je zeker dat het aan overheated memorychips ligt? Als je nou eens voelt hoe warm ze zijn op het moment dat je spellen uitvallen.

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-07 18:01
Meestal als je geheugen te warm wordt dan krijg je artifacts in beeld en als je core te warm wordt slaat de pc vast. Maar meestal restart de pc niet bij een hitte probleem. Daarom denk ik dat het nu niet echt om een hitte probleem gaat maar ik denk eerder aan een driver probleem of misschien heb je hem wel beschadigd met het monteren van die zalman.

Je kan het simpel testen door die oude koeler er gewoon even op te zetten. En als die dan nog vastslaat dan ligt het dus aan de drivers of beschadiging van de kaart, en heb je het hitteprobleem van het geheugen als uitgesloten.

Ik hoop voor jou in ieder geval dat het gewoon een driver probleem is want anders wordt het een wel hele dure koeler als je de kaart beschadigd blijkt te hebben

[ Voor 19% gewijzigd door dennis112 op 12-04-2006 16:37 ]

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• Crijnn
Ik ga inderdaad maar even het geheugen terugklokken. Als het niet echt merkbaar is maakt het verder niks uit. Als dat het probleem verhelpt zeker de moeite waard. Aan de drivers ligt het ook niet lijkt me dat hij reboot. Heb oude drivers verwijderd en nieuwst geinstalleerd. Probleem blijft. Heb zowel de nieuwste als de bijgeleverde drivers geprobeerd.

Het is inderdaad ook niet zo dat het koelblok al de geheugen modules raakt. Maar het koelblok zit er wel vlakbij. Scheelt zo'n 4 mm denk ik. Dus voelen aan het geheugen zal niet lukken want daar past mijn vinger niet in ;)

Bij hitte krijg je inderdaad vaak artifacts. Die kreeg ik op gegeven moment dus ook, met de standaard koeler. ( deze koelt zowel de GPU als het gehegen ) Ook daarom koos ik voor een nieuwe koeler. Heb deze uiterst voorzichtig geplaats. heb ook mijn 9800pro gemolt tijdens koeler plaatsen

Aan mijn voeding zal het niet liggen. Ik heb een maand geleden een nieuwe gehaalt.
400 Watt, merk weet ik zo niet meer maar hij was bij Norrod 80 euri. Coolermaster dacht ik.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-07 15:09

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ik snap echt niet waar jij je druk om maakt ?

op jouw kaart zitten niet eens standaard sinkjes op het mem ? (althans bij mij niet iig)

dus je kan ze gerust weglaten

en wil je dat niet zul je ze bij moeten knippen en vijlen zoals hierboven gezegd.....

lol en als je artis hebt en dan pas de koeler gaat vervangen ben je al te laat
het is niet zo dat een nieuwe koeler dan meteen die arti's oplost....

[ Voor 24% gewijzigd door CrankyGamerOG op 12-04-2006 21:41 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Idd, ik heb ze er ook niet opzitten. En toen die nog origineel was zaten ze er ook niet op :)

Dus kan je er gerust af laten, maar als jij ze er op wil dan moet je ze ietwat modden denk ik

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

op mijn XFX 6600GT had ik ook geen memsinks zitten met stock.

met mijn zalman kon ik ze ook niet plaatsen maar ik kon mijn mem wel tot 1180Mhz clocken en de core heb ik gevoltmod en die deed 645 op 1,65v d8 ik uit me hoofd (heb nu 7600GT XXX)

• Crijnn
ik heb club3d. die zijn vaak wat aparter ( nederlanders )
standaard werd het geheugen wel degelijk gekoeld. Zit vrij grote heatsink op met een fan.

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

-----------

EDIT

--------

ik heb net een foto bekeken van de club3d en die heeft dus GEEN sinkjes op het mem !

Klik hier voor uitleg op image !!!!

zoals je dus ziet heeft de 6600GT van club3d geen sinkjes op het mem,
en worde de koeling gedaan door de core fan...
dit zal ook gewoon bij de Zalman zo blijven
net zoals bij mijn XFX dus.
MAW... de sinkjes kan je achterwege laten, mocht je echt wat harder willen clocken zal je op maat moeten veilen

Mocht het je nu nog niet duidelijk zijn heb ik snel dit gemaakt volg de lijntjes en je snapt waar wat hoort !!!

toevallig een image met een zalman en een 6600GT van club3d

DE REB00T KOMT DUS NIET DOOR JE GRAKA !
Klik hier !

[ Voor 118% gewijzigd door CrankyGamerOG op 13-04-2006 11:59 ]

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-07 18:01
Nou ik weet haast wel zeker dat het geen hitteprobleem is, wat dan had je wel artifacts gekregen. Maarja als jij koppig wil zijn en toch onze adviezen niet aanneemt waarom heb je dan een topic geopend?

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

ach jah soms ben je te eigenwijs om argumenten van anderen aan te horen,
maar dan vraag ook ik me idd af waarom hij dan hier advies komt vragen

Verwijderd

past de heatsink van zalman er niet andersom op ? ^^

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-06 22:35

HENNEP

Just Someone

Afbeeldingslocatie: http://www.atruereview.com/zalman_VF700/08.jpg

zoals je kan zien is het koelblokje(8 stuks heb je er) meer rechthoekig van boven af....

zou het kunnen zijn dat als je de koelblokjes met 90 graden op je geheugen draait dat je Zalman VF700 dan wel past? ik heb namelijk op 2 6600gt's een VF700 gemonteerd...

[EDIT] ik heb even gezocht naar het volgende : http://www.eirikso.com/20...t-with-a-zalman-vf700-cu/

dit is een agp 6600gt waarvan de heatsinks zijn aangepast zodat de VF700 alsnog met heatsinks geplaatst kan worden [EDIT]

Afbeeldingslocatie: http://www.eirikso.com/images/DSC02377.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door HENNEP op 13-04-2006 15:11 ]

• Crijnn
Ik reageer toch nog maar een keer.
Als op de geplaatste foto's zit er idd geen koeling op het geheugen.
Er zit een standaard Club3D en een HSI koeler op die foto van de club3D kaart.

@Def!ance: Op mijn kaart werd het geheugen WEL gekoeld. Zat een hele andere, grotere koeler op dan die op de foto's. Ik heb de kleine heatsinkjes al op verschillende manieren geplaatst. Maar de Zalman koeler bleef toch contact maken met de heatsinkjes. Ik ben niet achterlijk hoor. Zoals jij de lijntjes heb getekend heb ik de koeler ook geplaatst. Maar toch past het niet. Ik vind het een beetje idioot dat je zegt dat ik adviezen niet aanneen. Doe ik wel. Maar de koeler past gewoon niet. Heb het geheugen al wat teruggeklokt en heb nu nergens probelemen meer mee. Alleen iets minder performance.

Zoals HENNEP zegt, de heatsinkjes aanpassen. Dan past het wel. Bedankt!

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

yo laat me weten of je weer kunt overklokken zodra je de heatsinks heb aangepast!

en als voorbeeld kun je die onderste foto gebruiken waarop je duidelijk kan zien welke koelribben die gast heeft afgezaagd(afgeknipt 8)7 )

succes ouwuh!! _/-\o_

• Crijnn
Ik ga morgen even aan de slag. :)
Je hoort van me of het werkt! Bedankt voor je post!

• Crijnn
Yow HENNEP!

Heb de heatsinks bijgeslepen. Nu past het eindelijk :9
Draai geheugen op 600Mhz en GPU op 1100Mhz.
Ik draai hl2 op 1280*1024 met alles high en alles enabled gemiddeld ongeveer 40fps.
Niks geen reboot of wat dan ook. Ook FEAR en COD2 draaien vlekkeloos zonder problemen.
Lijkt me dat het dus wel aan het geheugen lag. . .

ik zeg niks :z

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

kijk eens aan! nou dat is relaxed om te horen!
nu nog eens kijken tot hoever je kan overklokken!

heb je een fototje misschien? :D ben benieuwd hoe het er bij jou uitziet!

[ Voor 29% gewijzigd door HENNEP op 14-04-2006 17:51 ]

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-07 22:03
Heh ik heb hier een XFX 6600GT 128MB AGP zonder memsinkjes, en zonder HSI dinges O-) op 608/1215 draaien... zonder problemen >:) Met een VF700AlCu... lijkt me toch raar dat die memsinkjes zoveel helpen dan.. gare plastic dingen :p

• Crijnn
Groever schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 09:39:
Heh ik heb hier een XFX 6600GT 128MB AGP zonder memsinkjes, en zonder HSI dinges O-) op 608/1215 draaien... zonder problemen >:) Met een VF700AlCu... lijkt me toch raar dat die memsinkjes zoveel helpen dan.. gare plastic dingen :p
Bij mij zijn ze niet van plastic hoor, 100% en of ander soort) metaal.
Ik zou best een foto willen plaatsen, weet alleen niet hoe dit moet 8)7

Ik heb mijn kaart met de Forceware overgeklokt. Heb gewoon 'detect max frequences gedaan.
3Dmark03 score: 8600+
3Dmark05 score: 3500+

Ik ben nog op zoek naar een progje (zoiets als ATi Tray Tools) zodat ik ook kan zien wanneer er artifact komen. Ik ben bang dat als ik te veel overklok dat ik iets beschadig.

gr.

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08 08:05
[/quote]Yow HENNEP!

Heb de heatsinks bijgeslepen. Nu past het eindelijk
Draai geheugen op 600Mhz en GPU op 1100Mhz.
Ik draai hl2 op 1280*1024 met alles high en alles enabled gemiddeld ongeveer 40fps.
Niks geen reboot of wat dan ook. Ook FEAR en COD2 draaien vlekkeloos zonder problemen.
Lijkt me dat het dus wel aan het geheugen lag. . .

ik zeg niks
[quote]

een gpu op 1100mhz dat moet omgekkeerd zij:P:P

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

crijn schreef op zondag 16 april 2006 @ 21:53:
[...]

Bij mij zijn ze niet van plastic hoor, 100% en of ander soort) metaal.
Ik zou best een foto willen plaatsen, weet alleen niet hoe dit moet 8)7

Ik heb mijn kaart met de Forceware overgeklokt. Heb gewoon 'detect max frequences gedaan.
3Dmark03 score: 8600+
3Dmark05 score: 3500+

Ik ben nog op zoek naar een progje (zoiets als ATi Tray Tools) zodat ik ook kan zien wanneer er artifact komen. Ik ben bang dat als ik te veel overklok dat ik iets beschadig.

gr.
ik moet zeggen dat je 3dmark05 score wel erg laag ligt..
aangezien de systeem specs hebt zou jij zowiezo al rond de 5000/5500 moeten scoren...

ik heb zelf een P4 3.0@3.7ghz met 2x DDR400 samsung op een Asus P4PE800-E deluxe en dit in samenwerking met een !!AGP!! Asus X800pro@XT... ik scoor met 3dmark05 6500 punten...

Ik vind 3500punten dan wel erg laag.... te ver overklokken kan ook prestaties naar beneden gooien wist je dat?

btw waar woon jij als ik vragen mag?

• Crijnn
Yo!

Lage score. . hmm
Volgens mij is jou CPU ook wat sneller net als je videokaart.

En NEE, ik wist niet dat OC lagere prestaties kan geven (wanneer stabiel)

Groningen is de woonplaats B)
Pagina: 1