Toon posts:

Schijfcontrole bij opstarten van Windows

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
/me twijfel tussen O&C en Windows-forum ;)

Ik krijg sinds kort bij mn externe harde schijf steeds schijfcontrole, dit duurt best wel lang en haat ik echt, als ik mn pc aanzet en wat wil drinken, kom ik boven en is hij nog bezig. Dus nu wil ik dat weg hebben. Weet iemand hoe ik dat kan doen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Scandisk zeker? Een FAT32 partitie zeker? En de externe schijf trek je zeker zó los van de PC zonder het eerst netjes via "Hardware veilig verwijderen" icoontje te uitschakelen?

Maargoed, maak gebruik van dat icoontje en/of converteer naar NTFS en je hebt er nooit meer last van ;)

Verwijderd

Waarschijnlijk een FAT32 maak er eens NTFS van misschien dat je probleem dan is opgelost.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hmm, ik heb anders ook zo nu en dan dat Windows mijn NTFS partities (sommige van de 4) wil gaan scannen...hoeft dus niet per definitie FAt te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op woensdag 12 april 2006 @ 15:56:
Scandisk zeker? Een FAT32 partitie zeker? En de externe schijf trek je zeker zó los van de PC zonder het eerst netjes via "Hardware veilig verwijderen" icoontje te uitschakelen?

Maargoed, maak gebruik van dat icoontje en/of converteer naar NTFS en je hebt er nooit meer last van ;)
Het is NTFS en ik gebruik hem als backup, heb hem dus altijd aangesloten.

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
chkdsk /f d: (driveletter naar keuze) zou toch wel moeten werken?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je de schijfcontrole wel laten aflopen? Anders begint die na een herstart inderdaad weer van te voren af.

Maar zoiets klinkt toch niet goed. Ik zou de schijf in in ieder geval aan een onderzoek werpen. Zie ook OM FAQ / Beleid » Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? :)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 12-04-2006 18:23 ]

Pagina: 1