Mail intern naar extern e-mail adres

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Ik heb het probleem dat ik geen mail kan versturen vanuit mijn interne SBS 2003 netwerk, naar een bepaalde gebruiker buiten mijn netwerk.

mijn domein is bijvoorbeeld pietjepuk.nl

mijn login naam is henk@pietjepuk.nl, nu probeer ik vanuit mijn outlook van af mijn werkplek een mailtje te sturen naar paul@pietjepuk.nl paul is geen gebruiker van het interne netwerk paul heef alleen een pop3 mail adres bij de provider en haalt dit op op zijn thuiscomputertje.

Zodra ik een mail naar hem stuur krijg ik een onbezorgbaar mail terug met de tekst,
De organisatie waarnaar dit bericht is verzonden, heeft aangegeven dat de e-mailaccount niet bestaat. dit is logisch omdat paul geen gebruiker op het netwerk is, hoe krijg ik de mail rechtstreeks naar de pop server van mijn hosting provider zodat paul zijn mail wel kan ontvangen ?

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-02 18:12

StarWing

Huh ?!?

Misschien domme vraag, werk je met exchange icm outlook ? of outlook standalone ?

Page intentionally left blank.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik, en ik denk velen hier, snap weinig van je verhaal.

Als jij een e-mailtje stuurt naar paul@pietjepuk.nl, maar paul heeft niet zo'n e-mailadres, dan komt het niet aan. Stel dat paul als e-mailadres paul@bijprovider.com heeft, dan zal je daarheen ook de e-mail moeten sturen :+

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik snap er ook weinig van. Is je DNS wel goed geregeld enzo?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

TS wil dat mail dat naar paul@pietjepuk.nl wordt geforward naar paul@provider.pop3box.nl.
En het zal op zeker om Exchange gaan -> SBS 2003.

Zie hier
http://groups.google.nl/g...d&rnum=2#bc49514b45e31e9e

[ Voor 134% gewijzigd door Glashelder op 12-04-2006 16:33 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-02 18:12

StarWing

Huh ?!?

Ik denk dat de TS een mengeling heeft van exchange en pop3 adressen.

een aantal adressen adhv de users in de AD
een aantal adressen via de provider, maar dan pop3

Zo blijft het gissen natuurlijk :s

[ Voor 11% gewijzigd door StarWing op 12-04-2006 21:28 ]

Page intentionally left blank.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gewoon een mail-enabled contact aanmaken.
3 tellen werk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

De beste oplossing voor dit probleem bestaat inderdaad uit het doorzenden van mail, gericht aan paul@pietjepuk.nl, naar een ander adres zoals paul@bijprovider.nl. Dit lukt door een mail-enabled contact.
Verder zou je nog kunnen proberen hoever je komt met het invullen van een smarthost, maar hoe en of dat gaat werken vraag ik me af. Verder zul je dan de Exchange Routing Engine moeten wijsmaken dat niet alle mail voor pietjepuk.nl door hemzelf afgehandeld moet worden. Ben alweer even uit Exchange (werk tegenwoordig voornamelijk met Lotus Domino), dus voor de precieze uitwerking zul je even helpteksten moeten spitten...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-02 14:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ja .. zoals je ziet snapt menigeen er geen hout van.
Gelieve een nieuw topic te maken waarin je duidelijk uitlegt wat je hebt, welke servers/OS'en er tussen zitten en wat je nu precies wilt.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.