Toon posts:

Sony Vaio PCG-FX501 doet niets meer!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Duron 1000Mhz met 256mb ram en een 20GB schijfje.

Hij doet het plotseling niet meer. Als ik hem aan wil zetten dan branden de lampjes 1/4 seconde en dan gaan ze weer uit. Er gaat niets opspinnen of wat dan ook. Het lijkt me dat het moederbord of voeding kapot is. Hoe kan ik testen wat er kapot is? En als er iets kapot is. Is dat te vervangen? Lijkt me neit dat je die spullen nog nieuw kunt kopen. Is deze laptop gedoemd om de prullenbak in te gaan of is hij nog wel te repareren?

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Laptop onderdelen kun je sowieso lastig los krijgen, dus dan wordt het wegbrengen ter reparatie, met de bijbehorende onkosten. Ik denk overigens dat je moederbord kapoet is, volgensmij gaan de voedingen bij laptops niet zo snel kapot.. Heb je toevallig geen andere laptopvoeding met hetzelfde voltage enzo waarmee je kunt testen?

Verwijderd

Ik had zoiets ook met mijn sony pcg-fx701.
Bij mij ging mijn beeld niet aan maar hoorde hem wel opspinnen. Numlock reageerde niet. Maar als hij aangaat en meteen uitvalt hoeft het je mobo niet perse te zijn, kan ook je proc zijn die niet goed zit.

Mobo kosten zijn iig bij sony ( mits ze er nog zijn ) +- 200 euro. Dan nog reparatie kosten, reken maar uit wat het gaat kosten dus. Ik zou zeggen, haal een nieuwe _/-\o_

Scheelt je geld, en je hebt weer garantie.