Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

p.c.'s scannen op spyware met (inlog-)script

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is mijn vraag.

Ik wil graag dat p.c.'s in het netwerk gescand worden op spyware. Dit moet dmv scripting te realiseren zijn, het liefst wil ik gebruik maken van het login script. De scan moet dan silent zijn en de resultaten moeten opgeslagen kunnen worden in bv een textfile.

Het is geen probleem als alle pc's voorzien moeten zijn van bepaalde anti-spyware software. Installatie is namelijk maar één keer werk; als ik hierna maar periodiek dmv een script het programma silent kan laten draaien en de resultaten kan zien... Het zou het mooiste zijn dat dit script niet alleen voor XP/W2K zou werken, maar ook voor de W9x clients.

Wie gebruikt er zoiets? Van welk programma wordt dan gebruik gemaakt? Wie kan me helpen aan een goed script?

Bij voorbaat dank.

(Ik heb reeds op GoT gezocht maar kon naast dit topic weinig interessants vinden.)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Windows Defender kan iig scheduled en silent draaien. Ik weet niet of je deze ook kunt laten draaien bij inloggen. Tevens is het nog een beta.

Je zou eens naar Webroot Spysweeper kunnen kijken. Dit is volgens mij op professionele omgevingen gericht. Ik ben (zeer kort) helpdesk geweest bij een bedrijf waar ze dit draaiden. Ze lieten dit op de één of andere manier ook scheduled draaien.

Verwijderd

Waar ik werk gebruiken we Webroot Spysweeper van Cosyco.
Heel eenvoudig te installeren via de server console managent op de server.
Je kunt alles instellen en in 1x uploaden naar de gebruiker.
Ook schedules zijn aan te maken. Updates van het programma (die op dinsdag en donderdag door webroot worden uitgebracht) worden ook automatisch naar de gebruikers doorgesluist.

Webroot Spysweeper Enterprise Edition (vanaf 11 users incl. server)

Ook Norman hebben we in gebruik. Norman Ad-Aware