Misschien is het de moderator niet duidelijk geworden wat nou mijn probleem is (geluid op slot:S), maar ik krijg gewoon met pc niet geboot. En het ligt dus niet aan de hardware want geheugen word in de bios herkent, geen piepjes oid. Maar zodra ik save change doe , en dus ook pc reboot, blijft hij in standby mode, geen enkele opstartpiep. Dan moet ik um uitzetten, dan weer aan, en kom ik weer in de bios en zo herhaalt het zich. Opstarten in Safe mode kan ik dus ook niet doen.
MemTest draaien? Geheugen kapot?
Andere bankjes proberen?
Kaal opstarten, dus zonder al te veel hardware (Geen HDD e.d.)
Andere voeding uitproberen? Misschien te zwak..
Andere bankjes proberen?
Kaal opstarten, dus zonder al te veel hardware (Geen HDD e.d.)
Andere voeding uitproberen? Misschien te zwak..
Lijkt er inderdaad op dat je iets niet goed hebt ingesteld. De symptomen kloppen daarbij.
Controleer of je multiplier en FSB zijn ingesteld op respectievelijk 11,5x en 133MHz, wat een processorkloksnelheid van 1533MHz inhoudt.
Laad desnoods Default Settings vanuit het BIOS en begin opnieuw. Allemaal niet zo moeilijk
Controleer of je multiplier en FSB zijn ingesteld op respectievelijk 11,5x en 133MHz, wat een processorkloksnelheid van 1533MHz inhoudt.
Laad desnoods Default Settings vanuit het BIOS en begin opnieuw. Allemaal niet zo moeilijk
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080
Nou het geheugen word wel herkent in de bios. Krijg wel telkens die fout bij de cpu dat hij niet op de goeie snelheid staat (terwijl 1533mhz het juiste is voor mn athlon1800+). Net is me 1 x gelukt de pc op te starten na de bios, maar windows werd niet geboot. Ik kreeg een blauw error scherm met een conflict "als dit de eerste x is ga dan resetten etc..." Na het resetten bleef hij dus weer in standby. Zonder hdd's hetzelfde probleem, ik lees die troubleshooter wel door, maar vaak staat er hetzelfde in:
Default settings laden heb ik al gedaan, maar hij staat standaard dus al op die snelheden van 11,5x en 133MHz... Is mischien mijn proc kapot? Ik twijfel namelijk tussen proc en mob, terwijl mob nog niet zo heel oud is.
Default settings laden heb ik al gedaan, maar hij staat standaard dus al op die snelheden van 11,5x en 133MHz... Is mischien mijn proc kapot? Ik twijfel namelijk tussen proc en mob, terwijl mob nog niet zo heel oud is.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 15:01 ]
Wat voor moederbord heb je? Soms krijg je er van die diagnostics ledjes bijVerwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:53:
Nou het geheugen word wel herkent in de bios. Krijg wel telkens die fout bij de cpu dat hij niet op de goeie snelheid staat (terwijl 1533mhz het juiste is voor mn athlon1800+). Net is me 1 x gelukt de pc op te starten na de bios, maar windows werd niet geboot. Ik kreeg een blauw error scherm met een conflict "als dit de eerste x is ga dan resetten etc..." Na het resetten bleef hij dus weer in standby. Zonder hdd's hetzelfde probleem, ik lees die troubleshooter wel door, maar vaak staat er hetzelfde in:(
Heb je al geprobeerd de bios te resetten door het batterijtje er even uit te halen?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Misschien even je Bios flashen? Veilige modus opstarten lukt ook niet?
Ik zou als eerste even memtest draaien. Als je geheugen brak is wil niet zeggen dat je er niet mee kan werken maar dat het niet correct werkt. Dus blauwe schermen, spontane reboots e.d.
Ik zou als eerste even memtest draaien. Als je geheugen brak is wil niet zeggen dat je er niet mee kan werken maar dat het niet correct werkt. Dus blauwe schermen, spontane reboots e.d.
Lijkt er een beetje op dat je recovery/clear cmos jumper verkeerd staat.
Zo niet leg dan even uit tot welk moment je PC wel werkte en wat er veranderd is.
Zo niet leg dan even uit tot welk moment je PC wel werkte en wat er veranderd is.
Verwijderd in "Beeld in standby, gaat wel naar bios"Gonadan schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:57:
[...]
Wat voor moederbord heb je? Soms krijg je er van die diagnostics ledjes bij
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080
Ik heb een Asus a7v8x-x, Batterijtje er allang uitgehaald, evenals de jumper op clear stand, maar dan gaat ie dus nie aan (is de bedoeling)? Veilig modus opstarten lukt ook niet, zoals ik al eerder aangaf ben ik 1xtje verder gekomen, maar daar starte hij windows niet op(error scherm).
@_Diederik: De jumper staat nu gewoon op normale stand volgens het boekje zoals hij altijd al stond. Het ging mis aangezien de pc opeens vastliep, na het resetten bleef hij vastlopen zodra ik was aangemeld bij windows. Na het tijdje te restarte kreeg ik um nie verder dan bios scherm.
Ik was gelijk bang dat mn videokaart brak zou zijn aangezien dat ook met mn oude kaart was. Daar moest ik 3x opnieuw opstarten voordat ie verder kwam. Nu blijf ik dus in standby hangen en terugkomen in de bios na opnieuw opstarten.
@STIMPPYYY: Hoe doe ik Memtest draaien?
Hardstikke bedankt voor jullie snelle reactie jongens! Ik hoop snel te weten wat het probleem is.
@_Diederik: De jumper staat nu gewoon op normale stand volgens het boekje zoals hij altijd al stond. Het ging mis aangezien de pc opeens vastliep, na het resetten bleef hij vastlopen zodra ik was aangemeld bij windows. Na het tijdje te restarte kreeg ik um nie verder dan bios scherm.
Ik was gelijk bang dat mn videokaart brak zou zijn aangezien dat ook met mn oude kaart was. Daar moest ik 3x opnieuw opstarten voordat ie verder kwam. Nu blijf ik dus in standby hangen en terugkomen in de bios na opnieuw opstarten.
@STIMPPYYY: Hoe doe ik Memtest draaien?
Hardstikke bedankt voor jullie snelle reactie jongens! Ik hoop snel te weten wat het probleem is.
Allereerst:
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!
Als je topic op slot is en je opent zonder overleg een nieuwe topic, gaat die per definitie op slot. Bij deze
Veder is ook uit deze topicstart in het geheel niet duidelijk dat je een probleem hebt met Videoplank of Beeldkanon. Begin als je overtuigd bent dat je een hardwareprobleem hebt hiermee:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
En een beetje eigen inzet verwachten we ook wel, in de PMG FAQ staat eea over Memtest86+, maar een simpele GoT search levert zat op (Google ook trouwens, op de pagina van Memtest staat ook zat namelijk)
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!
Als je topic op slot is en je opent zonder overleg een nieuwe topic, gaat die per definitie op slot. Bij deze
Veder is ook uit deze topicstart in het geheel niet duidelijk dat je een probleem hebt met Videoplank of Beeldkanon. Begin als je overtuigd bent dat je een hardwareprobleem hebt hiermee:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
En een beetje eigen inzet verwachten we ook wel, in de PMG FAQ staat eea over Memtest86+, maar een simpele GoT search levert zat op (Google ook trouwens, op de pagina van Memtest staat ook zat namelijk)
[ Voor 18% gewijzigd door dion_b op 12-04-2006 15:30 ]
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()