Capture LPT data op andere PC, mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

• GoBieN-Be
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 19:01
Dag beste forummers, ik zit met een probleem.

Er is mij gevraagd om proberen de data te recuperen die in een M(UMPS) Database staat op een 486 dx 66mhz, OS DOS. Nu snap ik absoluut geen jota van M(UMPS) en hoe die zijn DB opslaat. Ik heb de global bestanden wel maar sla me dood hoe je de data er leesbaar uitkrijgt.

Nu is er de mogelijkheid om in het programma te kiezen om alle klaten (is klantenbeheer DB) af te printen naar een standaard printer op de LPT poort. Iemand gaf me de tip, probeer eens te kijken als je die print data niet kan capturen op een pc.

Maar na veel zoeken blijkt het onmogelijk te zijn.

Nog even een situatieschets, oude PC gebruikt DOS en een programma genaamd WANG met MUMPS DB systeem. Programma kan gegevens naar printer sturen.

Is het mogelijk om ipv een printer op de kabel te hangen, een PC aan de kabel te hangen en op die PC de data te capturen die de oude PC uitgestuurd heeft ?

Dank u

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:28

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Als die PC gewoon DOS gebruikt, kun je daarop dan een klein programmaatje installeren dat alle printeruitvoer opvangt en naar een bestand schrijft?
De uitvoer van het programma moet dan natuurlijk wel puur tekst zijn, dus gebruik zo mogelijk een ouderwetse ASCII printer in dat programma voordat je de uitvoer gaat opvangen. Bijvoorbeeld http://homepages.rootsweb...t/fhctech/print2file.html is klein en gemakkelijk.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-07 10:35
Hier las ik onder andere:
"You first need to network your Microvax. This is a fairly simple procedure. Then export as flat file, text, delimited. MSExcel can read in that format."
Dat al eens geprobeerd ?

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• GoBieN-Be
TheBlasphemer schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:51:
Hier las ik onder andere:
"You first need to network your Microvax. This is a fairly simple procedure. Then export as flat file, text, delimited. MSExcel can read in that format."
Dat al eens geprobeerd ?
Is chinees voor mij, maar trouwens er zit een soort interface rond die DB gebouwd, dus ik kan nergens commando's intypen. Gewoon opties kiezen uit een menu (vb: pas klant aan, nieuwe klant, print klant details, ...)

Met die WANG sloeg ik de bal mis denk ik, het gaat om de DataTree DTM-PC/4.3C M(UMPS) versie.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:28

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Wat TheBlasphemer heeft gevonden klinkt beter dan het opvangen van printeruitvoer, zit er in dat menu nergens een export functie of -keuze? Het draait op Dos zei je, hoe wordt het menu opgestart? Zit alles in een dikke executable (kan een gecompileerd menu zijn)?

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:48
Als je echt plaintext wilt capturen, dan moet je Print.exe of Print.com eens proberen. Zit standaard in DOS.

http://www.computerhope.com/printhlp.htm

Maar een export vanuit de DB is natuurlijk mooier en fijner om mee te werken.

Pvouput live

• GoBieN-Be
DeBolle schreef op woensdag 12 april 2006 @ 15:30:
Wat TheBlasphemer heeft gevonden klinkt beter dan het opvangen van printeruitvoer, zit er in dat menu nergens een export functie of -keuze? Het draait op Dos zei je, hoe wordt het menu opgestart? Zit alles in een dikke executable (kan een gecompileerd menu zijn)?
Dikke vette EXE ;)

MUMPS.EXE /SHOW /DBD=GEERT /TERM /dev /ccf

dit staat in een bat bestand dat gestart wordt vanuit een WANG terminal.

[ Voor 8% gewijzigd door GoBieN-Be op 12-04-2006 15:41 ]

Pagina: 1