Ik heb een vraag. Ik heb een Fop38, als ik nu peltier cooling wil, hoe maak je dat alles vast dan? Die peltier is ook wel dik en dan nog coldplate eronder. Dan is het al weer dikker. Kan je hem dan nog wel vastzetten met clips? denk het niet dus. Hoe maak je hem dan vast?
Sommige clips zijn lang genoeg / kunnen versteld worden.
Anders een andere clip zoeken, eventueel zelf maken oid.
Zag ergens trouwens een opmerking dat de recommended clamping force van een pelteir veel hoger lag (300 kg of zo) dan van een AMD processor (25 kg of zo). Is ook nogal een opgave: Liesft de pelteir strak tegen coldplate en koeler, indien mogelijk dmv boutjes oid, en dan "losjes" op de proc.
(niet zeuren dat ik AMD afkraak, van Intel waren er geen gegevens, maar zal niet zoveel afwijken.)
Weet niet precies hoe de FOP38 eruit ziet, maar misschien kan je een smallere versie van de clip van dangerden maken (foto's op www.oc-shop.nl, afdeling waterkoeling-->koelblokken)
Zag ook iemand met een rubber band, maar lijkt me niet optimaal mbt clamping force.
--note--
Ik ben op generlei aansprakelijk voor deze informatie. Persoonlijk vind ik 25 kg vrij veel voor een AMD proc of FCPGA Intel. (en voor de socket-lugs). Als iemand zin heeft mag hij deze informatie terugzoeken bij AMD of zo, ik denk dat ik het bij overclockers.com heb gezien, link geheel onderaan, over ideale dikte van coldplates.
Maar als je proc in tweeen ligt, maak dan even een foto en zeg dat het van een explosie komt. (zoals die dude een maand geleden.)
Anders een andere clip zoeken, eventueel zelf maken oid.
Zag ergens trouwens een opmerking dat de recommended clamping force van een pelteir veel hoger lag (300 kg of zo) dan van een AMD processor (25 kg of zo). Is ook nogal een opgave: Liesft de pelteir strak tegen coldplate en koeler, indien mogelijk dmv boutjes oid, en dan "losjes" op de proc.
(niet zeuren dat ik AMD afkraak, van Intel waren er geen gegevens, maar zal niet zoveel afwijken.)
Weet niet precies hoe de FOP38 eruit ziet, maar misschien kan je een smallere versie van de clip van dangerden maken (foto's op www.oc-shop.nl, afdeling waterkoeling-->koelblokken)
Zag ook iemand met een rubber band, maar lijkt me niet optimaal mbt clamping force.
--note--
Ik ben op generlei aansprakelijk voor deze informatie. Persoonlijk vind ik 25 kg vrij veel voor een AMD proc of FCPGA Intel. (en voor de socket-lugs). Als iemand zin heeft mag hij deze informatie terugzoeken bij AMD of zo, ik denk dat ik het bij overclockers.com heb gezien, link geheel onderaan, over ideale dikte van coldplates.
Maar als je proc in tweeen ligt, maak dan even een foto en zeg dat het van een explosie komt. (zoals die dude een maand geleden.)
Hey Herman, bedankt voor de info. Ik zat eerst te denken aan een alpha maar toen hoorde ik dat een fop38 ook icm een peltier goed ging.
Dit is de fop38 (Niet zukke grote clips...):

Specs van fop:
Afmeting heatsink : 70x62x37mm
Materiaal heatsink : Aluminium Legering 6063
Lagering : Kogel-lager
Omwentelingen (RPM) : 6800/min +/- 10%
Geluidsnivo : 46.5 dBA
Luchtopbrengst : 37.6 CFM
Amperage : 0.32 A
Gemiddelde Levensduur : 70.000 uur
Aansluiting : Molex, 3 Pins Connector
Gewicht : 125 gram
Toepassing : Intel Pentium III (FC-PGA), Celeron PPGA, Pentium MMX
AMD K7 PGA (Socket 462), K6
Cyrix M1 en M2
Deze spacer heb ik:

Made of T-10 copper alloy. For use on the PIII and Copper Mine Chips.
33mm X 33mm Copper Alloy Welcome the New "Mesa III™" Everyone. Designed to provide stability and better heat transfer for today's "flip chip" and Pentium III™ when used with any and all after market heat sink and water-cooling applications. Made from a stamped coil of high-grade copper alloy and stamped 2X for uniformity. The Mesa III will provide a perfect platform to ensure your CPU core will not get broken or cracked by any application you might decide on.
Deze spacer is toch ongeveer hetzelfde als zo'n coldplate? of zit ik er finaal naast?
Hijs wel een stukkie duurder dan zo'n coldplate (32 piek). Kan ik deze gebruiken icm die fop en een ICE-71 peltier element?
En mijn laatste vraag: Is een gasket kit echt nodig? Ik bedoel is er een grote kans dat er condens ontstaat of niet. Ik wil natuurlijk niet dat mijn lieve bakje wat overkomt natuurlijk.
Dit is de fop38 (Niet zukke grote clips...):

Specs van fop:
Afmeting heatsink : 70x62x37mm
Materiaal heatsink : Aluminium Legering 6063
Lagering : Kogel-lager
Omwentelingen (RPM) : 6800/min +/- 10%
Geluidsnivo : 46.5 dBA
Luchtopbrengst : 37.6 CFM
Amperage : 0.32 A
Gemiddelde Levensduur : 70.000 uur
Aansluiting : Molex, 3 Pins Connector
Gewicht : 125 gram
Toepassing : Intel Pentium III (FC-PGA), Celeron PPGA, Pentium MMX
AMD K7 PGA (Socket 462), K6
Cyrix M1 en M2
Deze spacer heb ik:

Made of T-10 copper alloy. For use on the PIII and Copper Mine Chips.
33mm X 33mm Copper Alloy Welcome the New "Mesa III™" Everyone. Designed to provide stability and better heat transfer for today's "flip chip" and Pentium III™ when used with any and all after market heat sink and water-cooling applications. Made from a stamped coil of high-grade copper alloy and stamped 2X for uniformity. The Mesa III will provide a perfect platform to ensure your CPU core will not get broken or cracked by any application you might decide on.
Deze spacer is toch ongeveer hetzelfde als zo'n coldplate? of zit ik er finaal naast?
Hijs wel een stukkie duurder dan zo'n coldplate (32 piek). Kan ik deze gebruiken icm die fop en een ICE-71 peltier element?
En mijn laatste vraag: Is een gasket kit echt nodig? Ik bedoel is er een grote kans dat er condens ontstaat of niet. Ik wil natuurlijk niet dat mijn lieve bakje wat overkomt natuurlijk.
Eej dan maak je toch een coldplate zo waarop je de peltier en koelblok klemt met 300KG of wat je ook zei. En dan maak je de coldplate met maar een paar kilo vast. Zit alles goed
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
Verwijderd
Tis zo, Processor + Spacer | Coldplate (drukt dus niet zo hard sinds spacer op proc zit) | Peltier | Koeler
Hou wel nog rekening met condens.
Hou wel nog rekening met condens.
Jah ok. Ik weet dat er van die gasket kits zijn. Maar wat is nu het verschil tussen een coldplate en een spacer? Die spacer heb ik dus. Die is duurder dan een coltplate. scheelt 28 piek ofzo.
Verwijderd
Cooler met epoxystaal aan peltier plakken (geen clip voor nodig) peltier met clip aan proc
Pagina: 1