Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

SIM kaart gehacked

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Mijn vriendin belde net helemaal over de zeik op, iemand had namelijk haar telefoon gehacked en voor 185 euro 0900 nummers gebeld. De provider had haar gebeld door het grote aantal telefontjes in 1x. Zij dus verteld dat ze dat niet gedaan had en toen hebben hun het verder onderzocht. Later belden ze terug dat ze dus gehacked was.
Nu vindt de provider dat zij dit bedrag moet betalen. Ik heb geen idee hoe dit wettelijk geregeld is en wie er nu voor opdraait. Alle informatie etc is welkom. Alvast bedankt

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-11 13:56

rg-mohwa

Phoe Hé

ik denk dat ze het toch zelf zou moeten betalen omdat zij verantwoordelijk is voor haar telefoon
dus ook als ze progelijk haar bleutooth aan heeft laten staan en dat zo iemand via haar heeft gebeld ....

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:10
Wat bedoel je met 'gehackt' ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hoe kan haar sim-kaart gehackt zijn?
Hebben ze toegang tot haar kaart gehad?
Dan is het haar eigen schuld.

Zo niet dan misschien de provider.
Ik zou niet weten hoe je een simkaart moet hacken dus ik gis maar wat :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:03:
Beste tweakers,

Mijn vriendin belde net helemaal over de zeik op, iemand had namelijk haar telefoon gehacked en voor 185 euro 0900 nummers gebeld. De provider had haar gebeld door het grote aantal telefontjes in 1x. Zij dus verteld dat ze dat niet gedaan had en toen hebben hun het verder onderzocht. Later belden ze terug dat ze dus gehacked was.
Nu vindt de provider dat zij dit bedrag moet betalen. Ik heb geen idee hoe dit wettelijk geregeld is en wie er nu voor opdraait. Alle informatie etc is welkom. Alvast bedankt
Hoe weet de provider nou of ze gehacked is ofniet? En als hun dat weten kunnen ze nooit dat geld op je vriendin verhalen.

Broodje aap????

Verwijderd

Topicstarter
ik ook niet vandaar dat ik even een topicje maakte. Zelf is ze ook niet zo technisch ingesteld en heeft ze gewoon aangenomen w at de provider heeft verteld. Zover ik weet gebruikt ze nooit bluetooth. Vraag me dan ook af hoe de provider heeft kunnen zien dat er van buitenaf via haar sim is gebeld

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:01

flexje

got-father

Was haar telefoon gestolen of..?
Ik denk namelijk niet dat het zomaar mogelijk is om een SIM-kaart te "hacken" van afstand...
Mocht haar telefoon gestolen zijn dan had ze daar zo snel mogelijk een melding van moeten maken bij de provider en haar kaart laten blokkeren.

Anyways, ze moet het bedrag gewoon betalen aangezien zij idd verantwoordelijk is voor haar SIM.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-11 13:56

rg-mohwa

Phoe Hé

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:10:
ik ook niet vandaar dat ik even een topicje maakte. Zelf is ze ook niet zo technisch ingesteld en heeft ze gewoon aangenomen w at de provider heeft verteld. Zover ik weet gebruikt ze nooit bluetooth. Vraag me dan ook af hoe de provider heeft kunnen zien dat er van buitenaf via haar sim is gebeld
daar heb je gelijk in ...zoverre ik weet zullen ze toch ook niet kunnen zien wat jij bijvoorbeeld nog meer doet met je telefoon dan bellen/smsen/internetten ?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bel zelf eens met die provider, dan wordt het misschien wat duidelijker. :?

[ Voor 2% gewijzigd door pven op 12-04-2006 14:15 . Reden: rare typo ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Niet toevallig die telefoon oplichting dat je op een 0 moest drukken voor een prijs :? Weet niet precies meer wat daar de gevolgen van waren...

[ Voor 11% gewijzigd door Ebayzo op 12-04-2006 14:14 ]

Default blanke hetero

Verwijderd

Topicstarter
nope telefoon niet gestolen. Ja zelf bellen is misschien wel een goed idee. Snap ook niet hoe dit kan. Enige manier die ik kan verzinnen is dat ze bluetooth aan had laten staan maar dat gebruikt ze nooit

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-11 16:51

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

was het wel de provider die haar belde?
Niet iemand die een grap met haar probeert uit te halen ofzo?
K ken geen enkele provider die jou op de hoogte gaat stellen als je in eens heel veel gaat bellen...

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:01

flexje

got-father

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:15:
nope telefoon niet gestolen. Ja zelf bellen is misschien wel een goed idee. Snap ook niet hoe dit kan. Enige manier die ik kan verzinnen is dat ze bluetooth aan had laten staan maar dat gebruikt ze nooit
Ook al staat bluetooth aan, er is vaker "gebeld" met haar toestel (~200 euro), dat betekent dat er telkens iemand binnen een straal van 20 meter heeft gestaan...lijkt me sterk.
Spike_wolf schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:16:
K ken geen enkele provider die jou op de hoogte gaat stellen als je in eens heel veel gaat bellen...
Orange belde mij vroeger ook wel eens als ik over een bepaald bedrag ging, wilden ze kijken of ik het wel kon betalen (8>

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
Spike_wolf schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:16:
Telfort neemt wel contact op als je ineens een heel hoog maandbedrag heb, (heb een keer mee gedaan aan een sms-spel, en dat was een beetje uit de klauw gelopen.)

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-11 08:49
Vraag even aan je provider met welk IMEI nummer naar dit 0900 nummer gebeld is en check of dit correspondeerd of niet met het toestel van je vriendin. zoja, checken of bluetooth aan of uit staat. Staat het uit, kijk dan in haar persoonlijke vriendenkring.

Als het met een ander nummer is geweest moet of iemand fysiek toegang hebben tot de simkaart, of de fout ligt bij de provider zelf. Controleer eerst de andere zaken voordat je de fout bij de provider legt.
Pagina: 1