Toon posts:

waarom is versie van asus p2b belangrijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik verkoop een asus p2b (versie 1.10)
heeft iemand enig idee waarom iedereen mij mailt met de vraag welke versie het is? is er met sommige versies soms iets bijzonders aan de hand? :?

(edit) is dit soms de reden?

http://tweakers.net/nieuws.dsp?ID=1604

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Nee hoor die perse daarvoor. Naar ik weet kan de versie 1.1 wel spanning lager dan volt produceren (voor de Cumine PIII's / Celeron2's) en de 1.0 versie niet. Zeker weten doe ik het niet hoor.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:17
Da's inderdaad de reden; vanaf een bepaalde revisie (zie Asus site, vooral de Duitse is erg grondig) kan de P2B een spanning lager dan 1.8V leveren, en da's benodigd voor Coppermine's en CeleronII's.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:30
Psies, en ik zit hier met een P2B versie 1.02 en kan dus niks nieuwers draaien dan een Katmai 600......:(

Oh well, leuk voor in 2e systeempje......

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:57
Hei Dominator,

Je kunt er toch een celly2 800 op zetten of zo en dan vettig overclocken?

Verwijderd

Daat heeft inderdaad te maken met de voltage regulator. Je kunt 3 gevallen onderscheiden:

revisions tot rev 1.10: Deze kunnen geen lagere Vcore leveren dan 1.8V

revisions vanaf 1.12: Deze kunnen wel de Vcore leveren van 1.65V of 1.5V voor Coppermine PIII en Celeron processoren.

revision 1.10: Dit is een twijfelgeval. Het ligt aan het type voltage regulator. Zijn de laatste 3 letters van het typenummer ACB dan niet, zijn ze BCB dan wel een lagere Vcore.

Overigens zijn er genoeg lui die gewoon een FC-PGA versie nemen van een Coppermine CPU en dan op de slotkey adaptor de Vcore gewoon op 1.8V instellen. Dat werkt ook.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:30
Op woensdag 24 januari 2001 21:14 schreef DaManiac het volgende:
Hei Dominator,

Je kunt er toch een celly2 800 op zetten of zo en dan vettig overclocken?
Tsjah, helaas. Ook een celly2 heeft een lager voltage nodig als dat mijn mobo kan leveren. Ik heb er al een cumine in geprobeerd maar het systeem blijft angstvallig dood.....:'(

Maar niet getreurd, hij zal een goed leven krijgen in mijn 2e systeempje hoor!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 09:15
Waar vind je het revisienr van je p2b-f? Mijn asus probe geeft alleen maar versie 1.xx, tja..

al gevonden inmiddels, staat gewoon geprint op het bord zelf (rev 1.00 :'()

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

Matje Power ! ik zou je graag spreken over wat je zegt over de p2b Ik heb zelf ook de 1.10 maar heb geen idee waar ik dat abc of bcd kan vinden. Ik heb al vanalles geprobeerd om verder dan 533 te komen. Lukt me niet ! wil je me svp ff mailen ?? ray01@chello.nl

THX
Pagina: 1