Toon posts:

[XP] verborgen taakbalk popt op bij nieuwe schermen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Als je taakbalk verbergt in win 98, en je krijgt een msn bericht of iets dergelijks blijft de taakbalk gewoon verborgen. De taakbalk in XP heeft de irrante eigenschap wel omhoog te komen als je n bericht krijgt.
Ik zag een paar topics in de search hierover, maar geen duidelijke antwoorden, iemand die me kan helpen hiermee?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je wilt dus dat de balk _niet_ omhoog komt? Het lijkt mij dat je dat normaliter juist wel wilt bij nieuwe vensters. Het verbaast me dus niet echt :P

Ik ken MSN Msgr niet (behalve dat ik het mijn moeder wel eens zie gebruiken) maar kan je niet gewoon instellen dat nieuwe vensters in een los (al geminimaliseerd) windows komen a la bijv. Trillian?

Anyway, ik pas de titel wat aan. 'taakbalk popt op' zegt zo weinig en voldoet niet echt aan Windows Operating Systems - Policy ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft op zich niks met MSN te maken, de taakbalk komt volgens mij omhoog omdat er n actief venster in verschijnt. Als ik het venster open en weer minimaliseer, verbergt xp de taakbalk weer. Ik wil gewoon dat de taakbalk altijd verborgen blijft totdat ik met de muis erover ga.

Verwijderd

installeer dan maar miranda IM

dat is een msn client alleen anders, het blijft zelfs in je systemtray staan zonder dat er wat gebeurt, klik je een keer op je icoontje dan pas zie je wie en wat heeft gezegt, en zet anders je popups uit of doe niet automatisch verbergen maar gewoon echt verbergen d.m.v het slepen van je taakbalk

Verwijderd

Topicstarter
Hmm die client ga ik even testen, naar die andere oplossingen zijn geen opties. Taakbalk moet gewoon tevoorschijn komen als ik met muis onder ben, en pop up uitzetten, wat bedoel je daar precies mee?.
Ik vraag me gewoon af, of er geen aanpassing in register mogelijk is waardoor de taakbalk zoals in 98 functioneerd. Want nogmaals het heeft niet zozeer met msn te maken, de taakbalk komt omhoog als een programma actief wordt (bijv ook als een download voltooid is).

Verwijderd

klopt maar weet neit echt wat je daar echt aan kan doen, net ff gekeken in gpedit.msc maar niet zo snel wat kunnen vinden. Ja ik denk dat mirandaIM toch wel de oplossing voor je zal zijn, je hebt niet snel door dat je een msg krijg maar je kan er het zelfde mee, probeer het uit ik use m ook

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik tweak de titel nog een beetje zodat duidelijker is dat MSN MSgr maar een voorbeeld is.

Regkey: niet onmogelijk, ik ken er echter geen. Alternatief is misschien: balk laten staan maar niet op de voorgrond. Dan komt de balk pas als je op de winkey (of ctrl-esc) drukt en niet bij nieuwe vensters.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt zover, na wat gepluis op google nog niet echt wijzer geworden, denk dat het op de achtergrond zetten idd het dichtst bij wat ik wil komt.
Pagina: 1