Toon posts:

Geen AGP4x ineens meer met V7700 op CUSL2-c??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vraagje, misschien dat iemand een ideetje heeft hoe dit kan...
Ik heb, zoals hier onderaan te zien, een ASUS CUSL2-c moederbord wat een ERG fijn bordje is.
Tevens heb ik een ASUS V7700 Deluxe kaartje en deze kon toen ik deze combinatie net had
wel op AGP4x zetten. Heb een aantal biosupdates gedaan enzo en toen ik later nog eens keek stond
de boel ineens op AGP2x!! Dit alles in Powerstrip gezien overigens. Die zegt nu dan ook ineens:

System board AGP transfer support - 1x, 2x
Graphics card AGP transfer support - 1x, 2x, 4x
AGP traffic currently enabled - 2x

ERG vreemd wel vind ik want uiteraard support dit bordje met i815EP chipset WEL AGP4x. In mijn
bios heb ik wat dat betreft niets veranderd en staat AGP support (ofzo) ook op 4x geselecteerd.
Tevens kan ik (als ik dat zou willen) fast write niet uitzetten en zo staat in dat diagnostics
schermpje eigenlijk alles "gelockt" en kan ik dat niet veranderen behalve dat ik AGP2x naar
AGP1x kan veranderen en sideband addressing zo lijkt het wel uit kan zetten.
En begin nou niet over dat AGP4x of 2x niets of nauwelijks wat uitmaakt, dat weet ik ook wel,
maar laat het 1 fps schelen, ik heb er wel recht op! en wil gewoon weten hoe dat zit!
Maargoed,....iemand dus enig flauw benul hoe dit kan??

Verwijderd

Topicstarter
Of had deze post soms bij de mobo's gemoeten? Kan toch allebei he? Videokaarten EN mobo's.
Niemand die weet wat hier het probleem kan zijn??

Verwijderd

Topicstarter
helemaal niemand??? :'(

Verwijderd

Topicstarter
HEELLUUUUMMAAAAALLL niemand?

Verwijderd

Ok, ik snap dat je uit een pure principe kwestie dat ding op 4x wilt hebben. Het probleem klinkt mij heel vreemd in de oren. Heb je die laatse update echt nodig? Anders flash je hem toch weer terug naar een oudere versie waar 4x het wel deed.

offtopic:
Ik heb ook geen idee wat er aan de hand is, maar je vroeg wel zo erg om een reactie dat ik toch iets onzinnigs moest zeggen. :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja hardstikke bedankt al dat je in ieder geval IETS schreef! Dat waardeer ik echt :)
Terugflashen doe ik maar niet al is dat wel in me opgekomen ja. Ik las inmiddels iets over dat je in je registry wat zou moeten toevoegen of wijzigen ofzo, regtweak, wat dan ook wat zou kunnen helpen.
Misschien dat hier iemand meer over weet dan?

Verwijderd

Dat lijkt mij niet echt. Dan zou het een softwarematig probleem moeten zijn. Hoog uit zal dan je test programma beter lopen. Al eens geprobeerd om alle kaarten uit je mobo te trekken en er een voor een weer in te stoppen? Heeft bij mij al meerdere onverklaarbare problemen opgelost.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
download eens winCPU ID daar kan je ook zien in welke stand je agp staat, misschien zit powertweak er wel naast.

Verwijderd

Onzin. Dit zit in de G-farce drivers in gebakken. het bestandje wat je nodig hebt is 4xfix.reg en..voila AGP 4X.

In de 6.XX detonators staat AGP altijd op 2x. Vraag niet waarom. :)

Verwijderd

Topicstarter
Mike, fijne vent, kun jij mij dan misschien ook vertellen waar dat reg-bestandje te vinden is?
Ik zal alvast gaan zoeken..........al heb ik nog geen idee waar.

Verwijderd

Sally, lekker ding, stuur me maar een meeltje, dan reply ik 'm FF.

(no offence)

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Ik heb van hetzelfde last gehad met een CUSL2 (geen C) en een V7700 pure....

De 1001A BIOS deed wel AGP4x, maar helaas de nieuwere deden ook x2.....gekeken met WinCPUID.

Dus dit bestandje moet alles oplossen..?

Mike, zou je deze dan ajb even naar me kunnen mailen...(ades staat in mijn profile!). Zou ik erg aardig van je vinden....! :D

reserveringshouder Tesla Model 3

Pagina: 1