Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Virus of niet HOLY SONGS ..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben onlangs een mail ontvangen met het volgende bericht

Je computer is geïnfecteerd met het wraakzuchtige virus:

"HOLY SONGS OF THE HOLY KORAN"

vervolgens wordt er in mijn documenten een folder aangemaakt met hierin een foto

De bestanden in mijn documenten worden vervolgens verwijderd.

De virusscanner herkend dit niet als een virus. Ik kan geen info op het internet hierover
vinden. Ik heb bij Trend micro, Mcafee gezocht maar ook hier geen info hierover.

Heeft iemand dit een keer meegemaakt en hoe kan je het beste tegen houden

Gr Edwin

Verwijderd

Mails met dat soort teksten moet je 9 van de 10 keer niet geloven :)

Stond er niet toevallig in, dat als je de mail naar een x aantal mensen doorstuurt, je immuun voor het virus bent?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 12:30 ]

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:39

Ankh

|true

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:29:
Mails met dat soort teksten moet je 9 van de 10 keer niet geloven :)

Stond er niet toevallig in, dat als je de mail naar een x aantal mensen doorstuurt, je immuun voor het virus bent?
heb je uberhaupt gelezen wat hij neer heeft gezet.. z'n documenten worden verwijdert enzo..

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
het virus door sturen naar een van de security points bij trend micro, mcafee, symantec, f-secure, kaspersky.... eh... mja, ze hebben allemaal wel ergens een email adres beschikbaar waar je nieuwe virussen heen kan sturen.

Verder...... geen Outlook gebruiken? Scripting uitzetten, voorbeeld weergave uit zetten...... het klinkt niet echt als een virus, maar meer als trojan (je moet het tenslotte eerst binnen halen en... soort van openen (voorbeeldweergave = openen). Een virus is echt als het ongemerkt je systeem binnen komt, via een mooie exploit etc.. maar goed, dit onderscheid doorvoeren gaat ff te ver. Lang leve de #$%#@#$ media die het steeds als virus bestempelt, of worm... terwilj het gewoon een bloody trojan is.

Eh......... [/rant] :P

Verwijderd

Ankh schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:30:
[...]

heb je uberhaupt gelezen wat hij neer heeft gezet.. z'n documenten worden verwijdert enzo..
Ik weet niet of die tekst in zijn mail stond, of dat de documenten echt worden verwijderd. Beetje onduidelijk. mocht het zo zijn, excuses voor de verwarring :)

Mocht het wel zo zijn, dan kan hij het beste zijn bestanden proberen te back-uppen en de schijf formateren. Zo weet je zeker dat het virus/trojan verwijderd is.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 12:34 ]

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-11 08:40
je hebt dus een nieuw virus in je poten, het enige je kan doen is de makers van je virusscanner een mailtje sturen met het virus en hopen dat zij er een cleanertje vor maken me dunkt .

[ Voor 83% gewijzigd door successor op 12-04-2006 12:35 ]

Out of the box? What box? There is no box.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:39

Ankh

|true

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:32:
[...]

Ik weet niet of die tekst in zijn mail stond, of dat de documenten echt worden verwijderd. Beetje onduidelijk. mocht het zo zijn, excuses voor de verwarring :)
inderdaad, nadat ik het nog een keertje las viel het op dat je het anders kan lezen
solly ;) B)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is meer iets voor BV; ik snap echter uit je startpost niet of er nu daadwerkelijk acties plaatsvinden op je computer? Dat even duidelijk maken is wel redelijk belangrijk voor het vervolg van dit topic :)

SA > BV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Sowieso is het handig om ook Beveiliging en Virussen - FAQ (antwoorden) even door te lezen over hoaxes. :)

Signature

Pagina: 1