Toon posts:

1gb of 2gb? That's the question...

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben van plan een nieuwe systeem te kopen, wordt zeer waarschijnlijk een dualcore met 2x160gb in raid 0 en minimaal 1gb geheugen.
Nu vraag ik mij af hoeveel meerwaarde 2gb zal hebben, ook ivm een eventuele upgrade naar Win Vista in de toekomst.

extra gb-tje kost me wel 154 euro en ik vraag me af of de extra capaciteit wel die 154 euri waard is.

kan iemand mij advies geven?

thanks.
freddie

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zonder de weten wat je verder met je systeem wil doen is het een beetje gokken voor ons vind je ook niet?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 14:54
Als je veel van de nieuwste spellen speelt dan is het zeker wel nodig om meer geheugen te hebben. Met name battlefield 2 heeft al baat bij meer dan 1Gb geheugen en ik denk dat je met het oog op op windows Vista helemaal minimaal 1,5 - 2Gb moet hebben.

En als je niet of nauwelijks nieuwe spellen speelt dan is 1Gb wel genoegen maar met het oog op windows vista zal ik toch wel 2Gb aanschaffen als ik jou was.

ps: Is 157 euro voor 1Gb geheugen niet een beetje veel? Ik zie ze al voor minder dan 100 euro.

[ Voor 34% gewijzigd door dennis112 op 12-04-2006 12:29 ]

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-05 20:35
Ligt er puur aan wat je met je computer wilt gaan doen...
Als je veel gamed is 2 gig op het moment nog overbodig, tenzij je Battlefield 2 speelt.

PS5 PSN: UnrealKazu

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Dat hangt volledig af van hetgene wat je precies wil doen met de PC. Voor een allrounder is 1GB wel aardig. Wil je actief gebruik gaan maken van Adobe Photoshop dan is 2GB geen overbodige luxe meer.

Zie PMG FAQ - Hoeveel geheugen heb ik nodig? voor enkele tips. Men gaat er wel van uit dat je reeds een draaiende PC hebt. Misschien kun je overwegen om eerst één 1GB DIMM te kopen en er in een later stadium een tweede bij te prikken. Als je een AMD Athlon 64 X2 koopt moet dit vermoedelijk niet zo'n probleem zijn. Bij de Intel Pentium D machines is het verstandiger om altijd op dual-channel te blijven. Uiteraard kun je ook overwegen om 2x512MB te kopen en later uit te breiden naar 4x512MB.

Als je een AMD Athlon 64 X2 neemt met 4x512MB dien je wel de 'Command Rate' op 2T te zetten maar dat is nauwelijk merkbaar in de praktijk.
Zie daarvoor PMG FAQ - Hoe zit het met de geheugen compatibiliteit?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Niks aan toe te voegen aan de replies hierboven :)

Bij gebrek aan eigen inzet gaat dit topic op slot

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.