[case] Silverstone LC16m DOA

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Mijn probleem:
Voor mijn htpc heb ik een silverstone LC16m gekocht, eerst ging ik de goedkopere LC10 kopen, maar mijn ouders wilden bijleggen (omdat zij het systeem ook gaan gebruiken) en daardoor kon ik de LC16m kopen. Ik natuurlijk blij, want die 16m is een stuk beter dan de 10. Tot de kast aankwam. Alles geïnstalleerd in de kast, stroom erop en dan voor de eerste keer op de power-knop duwen. Niets... Vreemd, alles nog eens dubbel gecheckt, nog eens geprobeerd, weer niets. Nu loopt de powerknop via de control-unit van de kast rond (omdat die ook met de afstandsbediening is in te schakelen), dus ik de powerknop rechtstreeks op het moederbord aangesloten. Powerknop induwen en hij startte op. Tot na een halve minuut: de typische geur van smeltende kunststof. Ik pc weer snel uit, beetje snuffelen en gezien dat de control-unit de schuldige was. Direct gemeld bij mijn winkel, die de unit naar silverstone heeft verzonden. 3 weken later nieuwe unit terug, weer alles geïnstalleerd, power aan (ging deze keer wel) en na minder dan een halve minuut rook, ook weer uit de control-unit. Een doorgebrand baantje. Nu is de control-unit weer op weg naar silverstone.
Ze zeggen dat het mijn schuld is (slecht aangesloten), maar ik heb echt wel dubbel gechekt of alles in orde was en de usb-header goed was aangesloten. Bovendien ken ik iemand die exact hetzelfde probleem heeft gehad, met dezelfde kast. Die wacht nu nog op een vervangende kast.

Een lang verhaal, met een vraag: heeft nog iemand dit probleem? Want het lijkt me nogal 'toevallig' dat ik 2 keer een defecte unit krijg en dat die kennis ook hetzelfde probleem heeft. En waarom moet dat vervangen zolang duren :( 'k Heb verdorie genoeg betaald voor die kast. Ik had wel een betere service verwacht van Silverstone.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:22
Ik heb er geen ervaring mee, maar zover ik 't weet moeten zij aantonen dat jij em verkeerd hebt aangesloten; niet andersom, je zou je daar nog op kunnen beroepen, lijkt me niet meer dan redelijk dat ze 'm vervangen als jij er zorgvuldig mee bent omgegaan.

Verwijderd

Zou tog zegge dat je fout hebt aageslote mischien denk je 2x checken nog steeds te denken dat je goed zit maar tog fout blijkt te zijn pak handleidig van je mobo en case erbij en ga nog eens goed leze mischein ontdek je wel een fout.

• ComBax
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:00:
Zou tog zegge dat je fout hebt aageslote mischien denk je 2x checken nog steeds te denken dat je goed zit maar tog fout blijkt te zijn pak handleidig van je mobo en case erbij en ga nog eens goed leze mischein ontdek je wel een fout.
Na het eerste defecte schermpje heb ik dat echt wel gedaan. Ik ben niet echt een n00b op vlak van pc's in elkaar steken en usb-dingen aansluiten.
Denk dat ik de volgende gewoon in de winkel ter plaatse ga installeren, zodat de verkoper kan zien dat ik niets mis doe.

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 18:30

Zjemm

...

brakke kasten die silverstone dingen. heb er ook een gehad (weet ff type niet meer) zat een rizer kaart bij die maar niet wilde werken met mijn hardware. nieuwe gekregen die ook niet werkte. uiteindelijk kast maar terug gestuurd en kreeg niet eens het hele bedrag terug.

opensecure.nl

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:02
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:00:
Ik ontdek er genoeg... :|
ComBax schreef op woensdag 12 april 2006 @ 22:46:
[...]

Na het eerste defecte schermpje heb ik dat echt wel gedaan. Ik ben niet echt een n00b op vlak van pc's in elkaar steken en usb-dingen aansluiten.
Denk dat ik de volgende gewoon in de winkel ter plaatse ga installeren, zodat de verkoper kan zien dat ik niets mis doe.
Dat is misschien wel het beste! Dan kunnen ze jou niks verwijten.
Zjemm schreef op donderdag 13 april 2006 @ 21:45:
brakke kasten die silverstone dingen. heb er ook een gehad (weet ff type niet meer) zat een rizer kaart bij die maar niet wilde werken met mijn hardware. nieuwe gekregen die ook niet werkte. uiteindelijk kast maar terug gestuurd en kreeg niet eens het hele bedrag terug.
Hun kasten zijn wel degelijk maar ik wist niet dat hun elektronica (als je een riser zo kan noemen) zo brak was. Dat is wel jammer want Silverstone is toch ook niet goedkoop! Maar dat bedrag kan je hen niet verwijten, dat is de winkel toch?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:20

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zjemm schreef op donderdag 13 april 2006 @ 21:45:
Het is onzin dat ze je niet het volledige aankoop bedrag terug geven. Zij leveren een ondeugdelijk produkt, jij beslist niet op het moment dat je het produkt hebt ontvangen dat je het toch niet wilt hebben. Ja, je beslist pas dat je het niet wilt hebben, omdat het niet functioneerd. In dat geval is de winkel jou gewoon verplicht je aankoop bedrag terug te geven of voor een goed alternatief te zorgen.

Soms wordt je echt knettergek van sommige winkels. :|

Maar kan het ook niet gewoon een compatibiliteits probleem geweest zijn tussen de riser en het moederbord dat je hebt gebruikt? Mogelijk dat het met een ander moederbord wel gewerkt had?

Overigens heb ik ook aantal reviews gelezen die erg lovend waren over de LC16M, ik zit er zelf ook aan te denken om een dergelijke behuizing aan te schaffen.

TS weet je zeker dat alles pin compatible is? Misschien dat er een stekker is die net even anders bedraad is.

[ Voor 25% gewijzigd door _Dune_ op 13-04-2006 22:20 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• ComBax
_Dune_ schreef op donderdag 13 april 2006 @ 22:05:
[...]
TS weet je zeker dat alles pin compatible is? Misschien dat er een stekker is die net even anders bedraad is.
De eerste keer heb ik erop gelet dat de voeding en ground goed waren aangesloten, ik ging ervan uit dat de data-pinnen dan ook wel goed zaten.
De tweede keer heb ik extra gechekt, en ook de datapinnen zitten goed als voeding en ground goed zitten.
Als de display terug komt, ga ik gewoon met kast en al naar de winkel en bouw hem daar ter plaatse in, dan kan de eigenaar (van de winkel) dubbel checken dat alles inderdaad goed zit en als het dan misloopt, is het duidelijk niet mijn fout.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ComBax schreef op donderdag 13 april 2006 @ 22:27:
[...]

De eerste keer heb ik erop gelet dat de voeding en ground goed waren aangesloten, ik ging ervan uit dat de data-pinnen dan ook wel goed zaten.
De tweede keer heb ik extra gechekt, en ook de datapinnen zitten goed als voeding en ground goed zitten.
Als de display terug komt, ga ik gewoon met kast en al naar de winkel en bouw hem daar ter plaatse in, dan kan de eigenaar (van de winkel) dubbel checken dat alles inderdaad goed zit en als het dan misloopt, is het duidelijk niet mijn fout.
Dat lijkt mij verstandig, mocht het toch aan de electronica van Silverstone liggen, dan is er verder ook geen discusie meer mogelijk. Ik zou het wel erg jammer vinden als ook de derde defect blijkt te zijn, want persoonlijk vindt ik het één van de mooiste HTPC behuizingen. (alleen zo duur :X )

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 13-04-2006 23:05 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• ComBax
_Dune_ schreef op donderdag 13 april 2006 @ 23:03:
[...]

Dat lijkt mij verstandig, mocht het toch aan de electronica van Silverstone liggen, dan is er verder ook geen discusie meer mogelijk. Ik zou het wel erg jammer vinden als ook de derde defect blijkt te zijn, want persoonlijk vindt ik het één van de mooiste HTPC behuizingen. (alleen zo duur :X )
'k Vind hem ook de mooiste die momenteel beschikbaar is (en die nog een beetje betaalbaar is en waar ATX-moederborden in gaan). Mijn ouders hebben bijgelegd, anders had ik hem ook nooit gekocht ;)

• Zjemm

Zjemm

...

had idd een compatibiliteits? probleem kunnen zijn. was ook best een wazig probleem. alles werkte tijdens de installatie. en na de installatie kom je in windows en werd het scherm direct zwart. vanalles geprobeerd maar niets hielp. en tja aangezien ik toch zat te dubben tussen 2 kasten heb ik daarna een goedkopere kast gekozen. ook nog best aardig maar meer plastic. ik had iig geen zin om een kast te kopen voor bijna 300 euro zonder dat er dan een voeding in zat.

nee ik ben best tevreden hoe het nu is. alles draaid als een zonnetje.

opensecure.nl

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zjemm schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 09:01:
had idd een compatibiliteits? probleem kunnen zijn. was ook best een wazig probleem. alles werkte tijdens de installatie. en na de installatie kom je in windows en werd het scherm direct zwart. vanalles geprobeerd maar niets hielp. en tja aangezien ik toch zat te dubben tussen 2 kasten heb ik daarna een goedkopere kast gekozen. ook nog best aardig maar meer plastic. ik had iig geen zin om een kast te kopen voor bijna 300 euro zonder dat er dan een voeding in zat.

nee ik ben best tevreden hoe het nu is. alles draaid als een zonnetje.
Beetje offtopic, maar welke behuizing heb je nu?

• Zjemm

Zjemm

...

Enlight EN-7473 (mATX, 200W, Zilver)

een matx bord van asus s754 en een amd 3000+ drin. 120 mm fan op de cpu gedrukt. nu is deze redelijk stil.

opensecure.nl

• ComBax
Ondertussen nog steeds geen werkende kast :(
Bijna 3! maand na aankoop, goeie service daar bij Silverstone.
De zogezegd herstelde display, waarvan dus dat baantje is doorgebrand, is aangekomen bij Silverstone. Dan heeft iemand van de technische dienst naar de winkel waar ik de kast had gekocht gebeld en ze gingen een nieuw opsturen. Dat was een dinsdag, vrijdag erna netjes een pakket gekregen. Weer dezelfde, defecte, display. Was dus niet eens vervangen :(
Die moest weer eerst naar Silverstone voor ze een volledig nieuwe wilden opsturen.Ondertussen is hij daar ook al weer 2 weken aangekomen, en nog steeds geen vervangende display.
Op mijn mail hebben ze gewoon niet geantwoord.
Mijn eerste en laatste silvestone kast :r

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ComBax, aangezien jou behuizing direct bij aankomst niet in orde bleek te zijn, is het dan niet aan jouw leverancier om het display te vervangen. Laat hun maar ruzie gaan maken met Silverstone. Ruil desnoods de gehele behuizing om voor een nieuwe.

Je ziet het wel vaker dat winkels aangeven, "Sorry, maar onze leverancier heeft nog geen vervangend produkt terug gestuurd, dus we hebben nog niets voor u". Dit is dus onzin, als klant van die winkel heb jij niets te maken met hun leveranciers. De winkel is verantwoordelijk voor het vervangen van defecte produkten tijdens de garantie periode, zij dienen dus gewoon een vervangend produkt uit hun voorraad te leveren, vervolgens kunnen zij het defecte produkt bij hun leverancier gaan claimen. Hier mag jij verder niets van merken.

Ik zou in iedergeval niet accoord gaan met 3 maanden wachten en nog geen steek verder zijn dit is ronduit belachelijk.

• ComBax
Eindelijk, een werkende kast. Op mijn laatste mail naar silverstone kwam wel reactie, en ineens kon alles op een week in orde komen 8)7
Bleek dus ook dat het een CONSTRUCTIEFOUT was, en dat ik niets mis heb gedaan. Soldeersel op het pcbtje van de volumeknop maakte contact met de (metalen) behuizing => kortsluiting. Met een nieuwe pcb en bijgeleverde 'isolatiemateriaal' (plastiekje dat tussen pcb en kast past) is het probleem opgelost.
Pagina: 1