Toon posts:

[W2K3 + EXCHANGE]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het werk hebben we een Windows 2003 Server OS draaien met daarop een Exchange Server 2003.
In Active Directory heb je dan een tabblad Exchange Advanced met daarin een optie voor Mailbox Rights.
Ikzelf zit in de Enterprise Admin groep.
Nu willen we voor bepaalde gebruikers in AD zo'n Mailbox Rights instellen.
Als ik bij de eigenschappen van 1 v/d gebruikers ga kijken bij de Mailbox Rights, dan zie ik de groep Enterprise Admins erbij staan.
Daar wil ik dan, bij die gebruiker, Full Mailbox Access verkrijgen.
Bij de groep Enterprise Admins staat de optie van Full Mailbox Rights aangevinkt bij Allow maar ook bij Deny, waar het vinkje grijs is.
Dus zowel de Allow als de Deny staan aangevinkt maar de Deny heeft natuurlijk de bovenhand en kan niet worden uitgevinkt.
Add/Remove Inheritable Permissions From Parent kan niet worden uitgevoerd en ook even de groep Enterprise Admins verwijderen en opnieuw toevoegen blijkt niet te lukken, zelfs niet als Owner.
Iemand een idee of suggesties?

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 13:03
Heb je als enterprise admin niet al standaard rechten om *alle* mailboxen te openen? Ik kan met vergissen hoor, maar hier kunnen de domain admins standaard alle mailboxen openen. Alleen als een gewone gebruiker rechten moet hebben op iemand anders z`n mailbox pas ik daar de rechten op aan die jij aangeeft.

Edit:

ahh ik zie dat je een deny hebt die je niet wegkrijgt. Dan moet ik even verder denken :)

[ Voor 15% gewijzigd door Ralphie op 12-04-2006 12:28 ]

HODL

Verwijderd

Voor zover ik weet wordt dat ik de default policy bepaald van Exchange.
Wat daron bepaald wordt kan je niet wijzigen in de gebruikers-tab bladen van exchange.

Verwijderd

Je moet de inherit van de rechten weghalen bij de user en een copy doen. Daarna kun je de deny weghalen.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:17

Qwerty-273

Meukposter

In echange system manager kan je dit onder andere aanpassen.

Onder de juiste exchange organisatie ga je naar
"Administrative Groups" -> "First Administrative Group" (of de gene die bij jullie is ingesteld) -> "Servers"
Klik met rechtermuis op je mailserver en kies properties.
Tab blad "Security" kan je het deny vinkje bij de "Enterprise Admins" uit vinken ;)

eventueel eerst de inherentance van de parent uit zetten als deze aanstaat natuurlijk

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Topicstarter
Mag je zomaar een copy nemen van de rechten die van de parent overgenomen worden?
Dus Allow inheritable... uitvinken en kiezen voor Copy ipv Remove?
Dit zou ik willen doen om de rechten opnieuw te kunnen instellen want nu blijft de Deny bij Enterprise Admins aangevinkt en grijs.
Ik voel me daar niet zo zeker over.
Iemand advies?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Ralphie schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:25:
Heb je als enterprise admin niet al standaard rechten om *alle* mailboxen te openen? Ik kan met vergissen hoor, maar hier kunnen de domain admins standaard alle mailboxen openen. Alleen als een gewone gebruiker rechten moet hebben op iemand anders z`n mailbox pas ik daar de rechten op aan die jij aangeeft.

Edit:

ahh ik zie dat je een deny hebt die je niet wegkrijgt. Dan moet ik even verder denken :)
Dat was in Exchange 5.5 wel het geval ja maar vanaf 2000/2003 (gelukkig) niet meer. In 2003 hebben de Enterprise Admins standaard deny en daar kom je niet zo makkelijk vanaf. Beter is het om een nieuwe groep te maken (bv "Exchange Admins") waarin je de gebruikers/groepen zet welke je de deze rechten wil geven. Deze kun je nl wel gewoon toevoegen (op server, mailstore of mailbox niveau) zodat je de full mailbox rights kan uitdelen. Succes!

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1