Toon posts:

rechten instellen van een groep

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met het inrichten van een terminal server op windows 2003 standard edition...

Nu wil ik graag dat de gebruikers die gaan inloggen zo mijn mogelijk kunnen...dus eigenlijk werken met een standaard profiel en dat ze dan zelfs geen start balk onderin hebben.....

Nu is mijn vraag....kan ik een groep aanmaken die ik die rechten kan geven??en zo ja hoe kan ik dat instellen in windows 2003???

Alvast bedankt

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-02 19:39

ThunderNet

Flits!

Dit kun je gewoon instellen in je Active Directory? :)

[google=user rights windows 2003]
[google=group rights windows 2003]

[ Voor 17% gewijzigd door ThunderNet op 12-04-2006 12:05 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 18:57
Als ze zelfs geen startbalk mogen hebben kan je beter het programma wat ze uit mogen voeren in het TS profiel zetten. Dan wordt dat programma automatisch de gehele interface.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben nu bezig met de group policy object editor...en daar heb je user configuration...kan ik daar dan dingen aan en uit zetten zodat die gaan gelden voor remote desktop users??of werkt dat niet zo????

Verwijderd

Topicstarter
en hoe kan ik dan weer het TS profiel aanpassen?

Heb hier niet eerder iets mee gedaan dus alles is voor mij nog nieuw...

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 13:12 ]

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

BFS

Rude awakening

Je kan in je AD gewoon een group aan maken waarin je je TS-users zet, vervolgens kun je op die group een policy gaan instellen via de GPOEditor.

Maar als ik je een tip mag geven, koop een boek en gebruik Google eens wat meer ;) Een voorbeeld van wat je had kunnen vinden:

http://www.petri.co.il/working_with_group_policy.htm

[ Voor 19% gewijzigd door BFS op 12-04-2006 15:24 ]

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-02 14:37

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kom op zeg, dit is meer WOS dan SN, maar we gaan hier niet aan het handje aales uitleggen en voorkauwen.
Verdiep je eerst eens in de materie.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.