Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Auto] Daewoo Nexia: Betrouwbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 702 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09 21:14

TB

pompiedom

Topicstarter
Een vriend van mij wil binnenkort een goedkope auto kopen (rond de 1000 euro). O.a. om mee op vakantie te gaan (Spanje). Aangezien ik er wat meer kijk op heb, heb ik al flink rondgekeken. Mogelijkheden zat, vaak oude auto's (205, Golf, oude Corolla).
Nu viel mijn oog ook op een Daewoo Nexia, als voorbeeld even deze:
- Daewoo Nexia 1.5i 16V GTX 5-deurs, km-stand 116.000, bj 1995
Opties: Airco, electrische ramen, mistlampen, elektrische buitenspiegels., LM velgen, Airbag bestuurder.

Ok, ok, hij ziet er een beetje uit als een opgewarmde Kadett, maar dit is toch geen geld! Voor dat geld MET Airco naar Spanje
8)
Dat roept bij mij de vraag op: Hoe betrouwbaar is deze auto? En dan in vergelijking met bv een 205.
Algemene ervaringen met deze auto zijn ook welkom.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Voor die prijs kan je beter een Corrola zoeken, een Nexia voor 1000 euro, daar is zeker wat mis mee.....

En dan nog....koop geen Nexia...koop een Excel, de reden hiervan : je weet iig zeker dat je weinig problemen zal krijgen EN de problemen die je krijgt zijn makkelijk op te lossen ;)

Verder zou ik zelf persoonlijk voor volkswagen gaan...maarja, vind maar eens een niet afgeptrapte goeie vw voor die prijs ;)

Wabbawabbawabbawabba

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Er zijn wel meer nexia's voor deze prijs, dit bouwjaar en deze kilometerstand. Het was slechts een voorbeeld.
Voor dit geld krijg je een veel oudere corolla, met meer op de teller en geen luxe...

Verwijderd

Mijn pa rijdt ook met zo'n geval, maar dan een Hyundai Pony, maar ons garage verdeeld zowel Daewoo's (nu chevrolet) als Hyundais. Volgens hem zeer goede auto's als je er niet te sportief mee rijdt (als je er constant plank mee rijdt, staat die binnen het half jaar in de garage met zware defecten aan de motor, eigen ervaring).
Het enige waar die soms last van durven hebben, is alles kwijt zijn van kracht in de motor als er te sportief mee gereden is. Ik raad je dus aan om gewoon eens te testen of die auto nog wel betrekkelijk vlot naar de 130-140 kan, en dat kan blijven houden. Als die dat doet, zit je niet met het probleem dat onze garagist aangeeft dat er veel hebben als ze te sportief gebruikt zijn. (De onze gaat vlot naar de 110, stopt dan en vertraagd geleidelijk tot je 80 rijdt :X )

edit: weet ook dat een hyundai en een daewoo totaal andere auto's zijn, maar ze zouden alletwee last hebben van die "problemen" met de motor.

Als je kalm rijdt, geen probleem, geef je door, zoek dan iets anders

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 11:19 ]

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
Geloof me dat leusje van hen: je bent toe aan een Daewoo! is pas van toepassing als je al dat onderhoud kan betalen. We gingen met een vriend op vakantie. Ik in een MB en hij in zijn nexia. Zijn auto had net een grote beurt gehad, voor ruim 1500 euro. We waren bijna langs utrecht en hij vond zijn auto ineens als een diesel klinken. Wij stoppen bij een benzine station en ANWB erbij gehaald. Wat bleek? 2 van de 4 cilinders werkten maar voor 30%. Dat werd een duur grapje voor hem en geen VAKANTIE.

Dus het is of een betrouwbaardere auto kopen met minder luxe of een auto waarmee de kans kleiner wordt dat je op je vakantiebestemming aankomt. IT's up to u

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:43

Polycom

Poes van goud

Of je gaat met het vliegtuig. :)

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
jozy schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:20:

Dus het is of een betrouwbaardere auto kopen met minder luxe of een auto waarmee de kans kleiner wordt dat je op je vakantiebestemming aankomt. IT's up to u
Dat is precies de vraag die ik mezelf wil stellen!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

TB schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:12:
Er zijn wel meer nexia's voor deze prijs, dit bouwjaar en deze kilometerstand. Het was slechts een voorbeeld.
Voor dit geld krijg je een veel oudere corolla, met meer op de teller en geen luxe...
Het verschil is dat een Corolla blijft rijden totdat je hem bewerkt met een sloopkogel.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Ik zou ook eerder voor een oude Toyota gaan die gaan veel langer mee en zitten beter in elkaar.

Ik heb ooit eens zo'n nieuwe Daewoo gereden, dat voelde al aan of hij bijna uit elkaar zou gaan vallen.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

kenneth schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:38:
[...]

Het verschil is dat een Corolla blijft rijden totdat je hem bewerkt met een sloopkogel.
Ja, wat dat betreft heeft die Toyota-reclame wel gelijk.

Overigens heeft mijn vriendin een Matiz en die stond gisteren weer eens stil. Dit keer was de V-snaar gewoon weg. En de laatste grote beurt die die auto kreeg (nog niet zo lang geleden) was ook redelijk aan de prijs.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is het niet Chevrolet Nexia? ;)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Toen nog niet, helaas. Een Chevy uit 1995 voor minder dan 1000 euro :7 >:)

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Had Daewoo niet daadwerkelijk de 'mallen' van de Kadett gekocht van Opel?

Ik zou mooi een Toyota, Nissan, Mazda of Honda kopen... Dan weet je tenminste zeker dat je op plaats van bestemming aankomt...

[ Voor 17% gewijzigd door EquiNox op 12-04-2006 12:08 ]

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
En wat is er precies zo onbetrouwbaar?
Ik weet dat Daewoo banden had met GM, komen daar geen onderdelen van (behalve de mallen?). Heeft Daewoo zelf de motor ontwikkeld en geproduceerd?

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 11:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Het is een imitatie kadett, met opgefriste achterlichten en koplampen. Dat zijn de looks. De techniek hebben ze helemaal zelf gemaakt. Dat is nou net het probleem. :P

Brakke wegligging, lamme motoren die zuipen, niet opschieten en niet betrouwbaar zijn, en meer van dat soort zooi. Kortom, koop een echte auto met minder luxe maar die het gewoon doet als je hem nodig hebt, ipv een "luxe" Nexia, waarbij het maar de vraag is hoever je ermee komt, en hoeveel van die luxe überhaupt nog werkt of blijft werken. (Sowieso, kun je qua uitstraling ook niet veel dieper zakken dan met die nep-kadett.)

[ Voor 3% gewijzigd door GaMeOvEr op 12-04-2006 12:46 ]

Aannames zijn fataal.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Daewoo is van GM. Vandaar ook de merknaamverandering een tijd terug.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Is het altijd van GM geweest dan?

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
Nee, het mag dan nu wel onderdeel van GM zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat het goede wagens zijn geworden. Laatst bleek toch maar weer dat er een nieuw chevrolet net zo "veilig" was als een wagen van bijna 10 jaar oud. Dat zegt genoeg over Daewoo aka chevrolet

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:29
ik snap niet wat je van plan bent en hoeveel kg hasj je wil gaan smokkelen, maar voor 1000 euro heb je 4 retourtickets naar ergens in Spanje.

Wil je daar een rondreis gaan maken? Dat zou ik niet doen in een oude gare auto, kun je dan beter met trein of bus doen.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GaMeOvEr schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:45:
Het is een imitatie kadett, met opgefriste achterlichten en koplampen. Dat zijn de looks. De techniek hebben ze helemaal zelf gemaakt. Dat is nou net het probleem. :P

Brakke wegligging, lamme motoren die zuipen, niet opschieten en niet betrouwbaar zijn, en meer van dat soort zooi. Kortom, koop een echte auto met minder luxe maar die het gewoon doet als je hem nodig hebt, ipv een "luxe" Nexia, waarbij het maar de vraag is hoever je ermee komt, en hoeveel van die luxe überhaupt nog werkt of blijft werken. (Sowieso, kun je qua uitstraling ook niet veel dieper zakken dan met die nep-kadett.)
Nou, volgens mij zit er gewoon een opel motor in hoor...

• borgdaville
  • Laatst online: 08:29
MikeyMan schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:09:
[...]

Om toch maar even in te haken, ik zat me dat te bedenken. Opels motoren zijn der nooit in 1.5 geweest. Volgens mij hadden ze in het Kadett tijdperk een 1.5 Diesel in het gamma.

Ecotecs heb ik sowieso nog nooit in 1.5 gezien.

Een vriendin van mij heeft overigens een Daewoo Lanos, 1.5, geen 16v geloof.

Behalve dat ding niet vooruitkomt zijn daar nog nooit problemen mee geweest, ze is dan wel een rustige rijder.

[ Voor 20% gewijzigd door borgdaville op 12-04-2006 14:18 ]

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

MikeyMan schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:09:
Opel = GM = Chevrolet = Daewoo.

Allemaal één pot nat :D

Verwijderd

Nissan Sunny! :D

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 22:38

jep

Ik heb een Daewoo espero gekocht; die was uit dezelfde tijd en caliber als deze Nexia. Het is allemaal vreselijk ouderwets, maar ik kwam wel altijd waar ik wezen moest. Het valt dus best wel mee.

Kijk het wel goed na, want voor 1000 euro kun je natuurlijk zowieso het riet in gaan :)

Verwijderd

Ik zou me meer zorgen maken over 't comfort van het ding. Die auto mag dan een rit naar Spanje overleven, maar overleeft de bestuurder dat ook?
Ik heb nog nooit in zo'n ding gezeten, maar over het algemeen zijn de stoelen in zulke auto's nogal ruk. Lijkt me niet dat je daar zo lang in wil zitten.

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Goed lezen mensen er staat om O.A. mee op vakantie te gaan! De vakantie is aanleiding om een auto te kopen. Daarna zal de auto "gewoon" gebruikt worden.

Ik lees hier veel niet onderbouwde meningen over daewoo... De mensen die er wél ervaring mee hebben, uiten zich positief... Wie heeft er nou slechte ervaringen mee.
Hoe doet deze auto het in de TuV-test (kan ik dat opzoeken?)

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 13:04
Autoweek MyReview is ook een zinvol medium om gebruikerservaringen te bekijken.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik heb er weleens mee (moeten) rijden omdat er even geen alternatief was.

1x en nooit weer. Wat een absolute baggerbakken zijn dat zeg :/

/disclaimer - mijn mening, ik rijd overigens privé Opel Astra, dus overdreven verwend ben ik niet of zo ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Hier al gekeken? (autoweek)

scherm verversen, ook handig.... 8)7

[ Voor 70% gewijzigd door MrSleeves op 12-04-2006 15:37 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Verwijderd

Dat zijn de meest inspiratieloze, vreselijke, lelijke auto's..maar ze blijven wel rijden :)

• teacher
  • Laatst online: 14:27

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Die nexia is niet voor niets zo goedkoop.

Laten staan, en een ander ermee opzadelen.

Wise enough to play the fool

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
twijfelen tussen een 205 en een Nexia, OMG 8)7

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:20

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Een ander puntje van overweging is het feit dat het GEEN Franse auto is. En aangezien je het grootste deel van de reis in Frankrijk zult maken, en in Spanje (waar Franse auto's de boventoon voeren), spreekt dat niet voor een japanse of koreaanse auto. Als je er problemen mee krijgt, is het moeilijk aan goedkope (lees: sloop) onderdelen te komen, laat staan een (merk)garage.

Een Toyota, Honda, Nissan, Mitsubishi heeft wel minder kans op gebreken, maar een 205je of een Xantia heb je in no time aan de gang in Frankrijk, en die zijn ook niet zo heel erg duur.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Rev!
  • Niet online
een 205 is way betrouwbaarder dan die Nexia
Toevallig vorig jaar voor dezelfde keus gestaan (naja zag zon ding staan en het leek aantrekkelijk voor dat geld)
Toch voor de 205 gegaan en geen moment spijt gehad. Was laatst ook zon topic op fok over de Nexia dacht ik, en daar kwam uit dat de Nexia niet voor niets zo goedkoop is...

als je goedkoop en comfortabel wil reizen zou ik een 405 nemen... die zijn super betrouwbaar en goedkoop (leveren in Z-afrika nog tot 7000 euro op vanwege de betrouwbaarheid :X)
MikeyMan schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:01:
[...]

Daar zou ik dus echt m'n geld niet op zetten...
ik wel

[ Voor 38% gewijzigd door Rev! op 12-04-2006 17:02 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rev! schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:00:
een 205 is way betrouwbaarder dan die Nexia
Daar zou ik dus echt m'n geld niet op zetten...

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 22:38

jep

Ik zou er ook mijn geld niet opzetten. Zo'n Nexia is lelijk en ouderwets, maar dat ze slecht zijn (Zeker relatief jong) dat geloof ik dus niet. Mijn daewoo heeft 't altijd perfect gedaan.

Ik zou voor de Nexia gaan, iets meer auto voor je geld. Iets meer comfort naar 't verre zuiden. :)

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Laten we het alsjeblieft niet over uiterlijk en status hebben! Als dat van belang was had ik mijn keuze al lang gemaakt ;)
Dus laten we het hebben over, met name, betrouwbaarheid. Ook lijkt me het comfort wel van belang :)

• Rev!
  • Niet online
zou ik een 405 nemen :)

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Hij moet natuurlijk niet te groot en te zwaar zijn. De 405 is zwaarder en een stuk onzuiniger...

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11 18:51

ACID-dude

Make More Music!

Je zou ook eens aan een Mazda 323F kunnen denken. Ik heb de mijne nu 3 maanden. '92, 211k, €650,-. Vol jaar APK erbij. Inmiddels >10x tussen de 600/700km op één dag gereden, zonder een centje pijn! De 1.6 16v is snel en redelijk zuinig. Naar wat ik heb gehoord ook achterin vrij comfortabel.

zuinig bij normale snelheden that is, met z'n vieren met 170km/h door Duitsland naar huis is níet zuinig

[ Voor 33% gewijzigd door ACID-dude op 12-04-2006 17:27 ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
Geen gevalletje SG, wel V

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zat een jaar geleden ook naar een Nexia te kijken omdat je veel auto krijgt voor weinig geld (zelfde geldt overigens ook voor een Escord), maar aangezien het door iedereen afgeraden werd heb ik het maar niet gedaan. Ik denk dat de meningen hier in dit topic wel ongeveer overeen komen ;)

Als je naar een Zuid Europees land op vakantie wil zou ik trouwens liever of wat meer investeren of een ander vervoersmiddel kiezen (vliegen is nog goedkoper ook tegenwoordig).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Rev!
  • Niet online
TB schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:14:
Hij moet natuurlijk niet te groot en te zwaar zijn. De 405 is zwaarder en een stuk onzuiniger...
zwaar valt echt mee (iets meer dan 1000kilo), en onzuinig? hoe weet je dat? volgens mij is helemaal niet zo...

maarja je weet me meming, bemoei me er verder ook niet meer mee ;)

• Johpie
  • Laatst online: 16-09 18:30
Ik rij wel eens mee in de Nexia van me collega, persoonlijk zou ik hem niet kopen. Motorisch heeft ie er nog niks mee gehad (terwijl ie er niet bepaald rustig mee rijdt, vaak doortrekken naar 6000 rpm enzo), maar voor de rest is het niet zoveel.

Als we door de bocht gaan hoor je aan alle kanten het plastic kraken (niet echt stijf dus de body) en hij heeft aardig wat last van vocht, de gordols zijn altijd nat en de achterbank is altijd vrij vochtig.

De airco is al 3/4 keer stuk gegaan (laat hem ondertussen niet eens meer repareren).

Zijn auto komt btw uit '97 met iets van 65k op de teller

• dreeke
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Ken wel iemand met een Nexia 1.5 .... waardeloos ding!
- niet vooruit te branden
- waait van de weg af bij zuchtje wind
- motor houdt in, onverklaarbare oorzaak

Heb er ook in meegereden, ding heeft het comfort van een oude D Kadett of Corsa A. Zoals hij eruit ziet, zo rijdt 'ie ook.
Ik kreeg de indruk dat ik in een 1:1 kopie zat van een oude gare Kadett.

Deze Nexia is uit 96 of 97 en heeft iets van 80.000 km.

[ Voor 8% gewijzigd door dreeke op 14-04-2006 22:38 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

dreeke schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 22:37:
[...]
- motor houdt in, onverklaarbare oorzaak
[...]
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:19:
[...]
Het enige waar die soms last van durven hebben, is alles kwijt zijn van kracht in de motor als er te sportief mee gereden is. Ik raad je dus aan om gewoon eens te testen of die auto nog wel betrekkelijk vlot naar de 130-140 kan, en dat kan blijven houden. Als die dat doet, zit je niet met het probleem dat onze garagist aangeeft dat er veel hebben als ze te sportief gebruikt zijn. (De onze gaat vlot naar de 110, stopt dan en vertraagd geleidelijk tot je 80 rijdt :X )
[...]
Is dat ook weer duidelijk :P

🖥️ | 🚗

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-11 18:50

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik ken ook iemand met een Nexia uit '95. Ding rijdt nog altijd en zij heeft er nog altijd geen greintje spijt van. Heeft laatst de eerste grote reparatie gehad, koppakking defect, voor 200 euro een nieuwe erin laten zetten. Rijdt nog altijd en goed ook.

Het ligt er maar aan wat je wil qua auto.

Persoonlijk raad ik je een Lada aan... (iedereen zie ik al lachen) je zit in een Lada (2105 / 2104) nog altijd comfortabeler dan in WELKE auto dan ook uit de jaren '90 tijd die betaalbaar is voor jou doel.
De techniek is simpel geen gedoe, standaard onderdelen die je bij elke Bosch garage kunt bestellen (en dat zijn er véél in Europa hoor!).

Waarom geen 205?
Heb je wel 's in een 205 naar Spanje gereden, nee hé, anders zou je 'm ook niet aanraden! Zit klote, veel te klein 't is gewoon een ruk auto!

Waarom geen citroën?
Onderhoudsgevoelig, zeker de modellen met hydrolische veringen, de veerbollen gaan altijd stuk en ook al zit je in Frankrijk / Spanje, je wil liever niet naar de garage toe óók niet in Frankrijk...

Golf?
Ook niet doen, klein en jatgevoelig, ook in die landen.

Nexia?
Waarom niet? Blijft in principe gewoon een Opel Kadett ja, de motor is helemaal niet zelf ontwikkeld door Deawoo, alleen door ontwikkeld op de bestaande plannen van GM. Ze hebben vanaf het begin dat ze bestaan (1967) al samenwerkingsverbanden met GM en tal van andere fabrikanten gehad.

In principe maakt het ook niet echt uit welke auto je neemt, als hij in goede staat is of in goede staat gebracht wordt kan het wel. Zorg er wel voor dat je van te voren even een paar weekend trips maakt naar bijvoorbeeld Duitsland of ff van noord naar zuid Nederland, áls er dan iets aan het handje is dan merk je dat in de buurt voor je in een ander land zit ;).

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Ik ben het met de poster hierboven eens probeer een goede Lada op de kop te tikken ;).

Aan de andere kant kun je ook kiezen voor een VW Polo/Golf of een Toyota :).

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 21:24

JdM

Humbled

Je kan voor 1000 euro echt wel een comfortabeler auto vinden die ook nog eens betrouwbaarder is dan een lada, wat een kolder dit zeg :x

Zoek eens naar een E30 BMW gewoon simpele 316i ofzo, weet ik zeker dat je echt heel aankomt.
Heb je tot en met 1989 die auto's kijk hier bijvoorbeeld eens

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:16
Wil je betrouwbaarheid....dan is er maar 1 optie als ik je lijstje zie.
En dat is de Toyota.
Die Nexia zou ik zelf nooit nemen, 1x in broertje daarvan naar Spanje gereden (Kadet) en nooit maar dan ook nooit meer zien ze mij prive een Opel op mijn kenteken papieren staan.
De VW heb ik ook zeer slechte ervaring mee (heb de mijne zelfs weg gegeven, als ik er maar vanaf was)
De 205 zou niet verkeerd zijn.
Zelf zou ik anders een Sunny overwegen zoals "DaMasterPNut" al zei.
Weinig tot de verbeelding sprekend uiter/innerlijk maar zeer zeker degelijk. Of een andere Jap.
Heb je de meeste kans op aan & terug komen en de jaren daarna nog plezier hebben van je aankoop.
Maar wat je ook kiest het belangrijkste zie je (bijna) niet, hoe ging de vorige eigenaar met zijn auto om....dus kijk goed rond voor je iets overhaast doet.

Mijn profiel op Discogs

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 11:44

GaMeOvEr

Is een hork.

TB schreef op woensdag 12 april 2006 @ 15:29:
Goed lezen mensen er staat om O.A. mee op vakantie te gaan! De vakantie is aanleiding om een auto te kopen. Daarna zal de auto "gewoon" gebruikt worden.

Ik lees hier veel niet onderbouwde meningen over daewoo... De mensen die er wél ervaring mee hebben, uiten zich positief... Wie heeft er nou slechte ervaringen mee.
Hoe doet deze auto het in de TuV-test (kan ik dat opzoeken?)
Joh, wil jij alleen maar horen "goed ding joh, vooral doen"? Daar lijkt het namelijk wel op. Als je je mening bevestigd wilt hebben, moet je niet hier naar advies vragen.

Aannames zijn fataal.

• Rev!
  • Niet online
trouwens, een 405 vond je te groot. Eigenlijk is een 309 dan wel ideaal, Bewezen betrouwbaarheid + grote koffer

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Gister toevallig hele dag gereden in een Nexia uit '95, en zoals gezegd, wegligging is ietwat ouderwets/slapjes, maar lang niet zo erg als bij een niksan micra of zoefzoekie swift uit die tijd (daarmee heb je echt het gevoel dat je van de weg afwaait bij 100+).
Stuurt wel (misschien te) licht door stuurbekrachtiging.

De motor heeft als basis trouwens een Opel Astra blok, maar dan met kleinere boring waardoor 'ie op 1.5 ipv. 1.6 liter uitkomt.
Acceleratie op hogere snelheden viel zeker niet tegen.
Motor moet wel ff op temperatuur komen voordat 'ie echt lekker oppakt.
Het schakelen voelde wat onbestemd/soft aan, maar mis schakelen gebeurde niet.

Maar als je in FR rijdt, kun je beter een Peugeotje hebben mocht je pech krijgen, je wilt niet weten wat ze daar voor een opel startmotortje op de sloop durven te vragen aan een toerist hehe.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Nissan, Mazda, Toyota, dat zijn de betrouwbaarste

Lada's zijn wel simpel qua techniek maar hebben wel veel storingen

als je handig bent kun je ze zelf wel oplossen maar anders kun je beter voor een goede Japannner gaan

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 21:14

MBV

1 tip in frankrijk: bel niet naar de ANWB, maar zoek zelf een garage uit. Een Peugeot garage kan bijv niks met een Nederlandse Renault. Zelfs geen uitlaatje...

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

TB schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:07:
Is het altijd van GM geweest dan?
Nee... Daewoo is van oorsprong Koreaans (en was een bedrijf dat in alle branches zat, van scheepswerven tot microgolfovens).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• _Drake_
  • Laatst online: 12:56
Bigfoot schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 16:56:
Nissan, Mazda, Toyota, dat zijn de betrouwbaarste
voeg daar mitsubishi en daihatsu en suzuki aan toe en het lijstje is compleet ;)

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Drake schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 21:56:
[...]

voeg daar mitsubishi en daihatsu en suzuki aan toe en het lijstje is compleet ;)
Deze zou ik liever niet toevoegen, de bovengenoemde merken zijn volgens mij niet zo heel betrouwbaar en hebben voor 1000 euro weinig goeds in de aanbieding.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Voor een echt betrouwbare auto voor 1000 euro... is dat niet een beetje onredelijk? :)
Dan zou ik toch zoeken naar een oude Mazda 626, die kunnen erg lang mee gaan.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• _Drake_
  • Laatst online: 12:56
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 20:30:
[...]

Deze zou ik liever niet toevoegen, de bovengenoemde merken zijn volgens mij niet zo heel betrouwbaar en hebben voor 1000 euro weinig goeds in de aanbieding.
alle japanse merken zijn doorgaans zeer betrouwbaar, ene is iets beter dan de andere maar ze ontlopen elkaar niet echt.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Pagina: 1