Wanadoo ADSL Family 20 Mbit i.c.m. Draytek Vigor 2800 series

Pagina: 1
Acties:

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-01 23:25
Op verschillende fora’s lees ik telkens dat er mensen zijn die deze combinatie maar niet werkend kunnen krijgen. Draytek zelf erkend het probleem en zegt aan het probleem te werken. Maar nu, enkele maanden later, na het uitbrengen van diverse nieuwe firmware versies, is het probleem nog steeds niet verholpen.

Naast de vele mensen die deze combinatie niet werkend weten te krijgen, zijn er ook mensen die het wel goed werkend hebben gekregen. Het zou namelijk afhankelijk zijn per locatie en liggen aan de zogenaamde Dslam’s.

Nu heb ik zelf ook Wanadoo Family 20 Mbit ADSL en ik zou graag de livebox vervangen door een Vigor 2800 series modem \ router. Aangezien ik op fora’s zowat alleen maar verhalen lees dat deze combinatie niet werkt, zou ik graag willen weten of er ook mensen zijn waarbij deze combinatie wel goed werkt (maar dit nooit posten).

[ Voor 3% gewijzigd door GeneralNL op 12-04-2006 10:58 ]

Verwijderd

Over deze zelfde combi zit ik ook na te denken (Wanadoo Family + Draytek vigor 2800), maar helaas hier nog geen replies. Ff een schop dan maar. Ik heb inmiddels de wanadoo sales en tech. support gebeld, maar die durven geen uitsluitsel te geven. Sterker nog, de modem was hun onbekend. Draytek.nl geeft alleen maar 404. Misschien inmiddels iemand met ervaring?

• Slash
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-02 15:15
Hallo,

Eind december 2005 heb ik een Draytek Vigor 2800W Annex A gekocht ter vervanging van de Wanadoo Livebox. Ondanks een erg behulpzame helpdesk was er na meer dan 3 maanden van verschillende beta firmwares testen geen zicht op een oplossing voor het probleem.

Uiteindelijk heb ik mijn Draytek Vigor 2800W terug kunnen sturen naar de importeur en heb in plaats daarvan een Speedtouch 516 gekocht welke in bridge modus draait met daar achter een Draytek Vigor 2200VG. Deze combinatie werkt hier perfect!

Op het officiele Draytek Support forum bestaat overigens ook een draadje over dit probleem:

http://www.draytek.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1554

Grtz, jeroen

Verwijderd

De draad op draytek.nl deed het nu gelukkig wel. Alleen na het lezen zakte de moed mij in de schoenen en ga ik het risico niet nemen. Vervolgens gekeken bij Thomson/SpeedTouch welke zij leveren aangezien er op draytek.nl wel reacties waren van een werkende speedtouch met adsl2+. Qua functionaliteit kom ik uit op een 608 of een 620.

Gebeld met de speedtouch over de 608 (ondersteunt ook VPN, maar beperkter qua simultante verbindingen dan de Vigor 2800), tevens ondersteuning voor QoS. De man daar kon mij garanderen dat de 608 werkte met o.a. BabyXL en BBNet. Verder prima geholpen door SpeedTouch dus mijn voorkeur ligt nu bij de 608 van SpeedTouch.