[XP] langzame menu's

Pagina: 1
Acties:

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:00
even duidelijk uitleggen:

ik heb XP SP2, AMD 4000+, 6800gt en 2gb ram... dus een snelle computer.
Ik draai McAfee momenteel, en daar ben ik best tevreden mee.

het probleem is dat als ik rechtsklik (in verkenner ) en dan "nieuw" kies, het heel lang duurt voordat het menu tevoorschijn komt.. dit komt natuurlijk door de hoeveelheid:

Afbeeldingslocatie: http://img81.imageshack.us/img81/5269/tweakers10jn.jpg

dit is redelijk irritant, ik heb al die opties niet nodig, ik maak alleen vaak een nieuwe map aan.
- Hoe krijg ik die opties daaruit?

dán: ik heb alle snelkoppelingen van tools die ik heb geplaats in een map, en die naar menu start gezet.(screen 2)

Afbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/8605/tweakers27td.jpg

hoe kan ik het openen van deze map sneller maken... dat windows het bijv. al in het geheugen zet bij opstart? ik heb genoeg geheugen over en wil snel bij mij tool :'( :+

waar moet ik dan zoeken ? en ik weet dat mcafee alles vertraagd en ik heb ook de timers van de menu's naar 0 gezet in het register... :+

you had me at EHLO

Verwijderd

Als je nu eens via Eigenschappen: Deze Computer> Geanvanceerd> Prestatie: Instellingen klikt en je slecteerd vervolgens "Beste Prestaties" zodat alle vinkjes uitstaan, misschien loopt dat dan net een tikkeltje sneller. Want je haalt de mooie vloeiende begwegingen eruit, schaduw achtergronden etc.. weg. Of mja klinkt stom maar deinstall eens de bestanden die daarin staan die je toch niet gebruikt, dan heb je al een aantal die die niet op hoeft te zoeken.

Wat ook nog eens een optie is om bijvoorbeeld kleine pictogrammen in menu start te zetten dus niet van die grote dingen, je bent dan eerder bij die map, of maak een snelkoppeling van die map in je quickstart bar naast je start knop.

Wat ook nog eens een optie is is dat je een programma opstart die je veel gebruikt, dus neit met alles doen, het runnen, dan zie je een taak in "taakbeheer" die taak staan. Dan ga je naar tabblad "Prosecces" en slecteer je taak waar je meer geheugen aan wilt besteden zodat die sneller laad en meer memmory krijgt toegewezen. Als voorbeeld neem ik spoolsv.exe doe daar rechtermuisknop op ga naar Prioriteit instellen en zet deze op HOOG of REALTIME zodat die altijd voldoende memmory krijgt zodat het iets sneller en stabieler kan lopen. Of die dit blijft onthouden bij een boot heb ik echter geen idee.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 12:01 ]

• sjongenelen
Als je nu eens via Eigenschappen: Deze Computer> Geanvanceerd> Prestatie: Instellingen klikt en je pakt vervolgens "Beste Prestaties" zodat alle vinkjes uitstaan, misschien loopt dat dan net een tikkeltje sneller. Want je haalt de mooie vloeiende begwegingen eruit, schaduw achtergronden etc.. weg. Of mja klinkt stom maar deinstall eens de bestanden die daarin staan die je toch niet gebruikt, dan heb je al een aantal die die niet op hoeft te zoeken.
zoals je misschien al in de screenshot zag is teletubbieland (no offense) uitgeschakeld. Een beetje vloeiende beweging moet altijd kunnen natuurlijk, dus daar heb ik niet veel aan veranderd.
Dat wil ik ook wel zo houden.
Verder draait de computer idle max 300 MB ram (1700 over dus), en de CPU idle.
Het moet gewoon makkelijk lukken 8)7

over het rechtsklikkenmenu heb ik ooit wat gelezen in een magazine, maar ik weet niet meer waar in het registrer je dit kon veranderen...

verder ook voor het startmenu: het zijn allemaal snelkoppelingen naar de bestanden natuurlijk (wat het niet "groot" maakt)

enneh: de HDD is S-ATA, daar ligt het dus ook niet aan.

you had me at EHLO

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-03 08:26
Ik heb dit wel eens gezien als men meerdere videodrivers over elkaar heen installeerd. Heb je een ATI kaart? Zoja, gebruik eerst de uninstall driver tool.

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Verwijderd

die lijst (shelluitbreiding) kun je aanpassen met een programma als regcleaner (ff googlen).

start-menu kun je wat opfokken in het register... voor een kant-en-klaar registerbestandje klik hier

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:54:
die lijst (shelluitbreiding) kun je aanpassen met een programma als regcleaner (ff googlen)
Met TweakUI gaat het net iets makkelijker ;) Bij de Templates kun je zelf de applicaties die je nodig hebt aanvinken of uit het lijstje verwijderen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 13:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:57:
[...]

Met TweakUI gaat het net iets makkelijker ;) Bij de Templates kun je zelf de applicaties die je nodig hebt aanvinken.
weer wat geleerd... :P

• sjongenelen
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:54:
die lijst (shelluitbreiding) kun je aanpassen met een programma als regcleaner (ff googlen).

start-menu kun je wat opfokken in het register... voor een kant-en-klaar registerbestandje klik hier
haha kijk eens in de screenshots...? Vreemd dat ik deze functie nooit ben tegengekomen? ik gebruik dit programma toch vrij vaak, omdat deze erg goed werkt.. :/

tweakUI heb ik ook nog ergens staan :)

you had me at EHLO

Pagina: 1