Toon posts:

[vraag]welke upgrade is beste?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zit hier met een dillema jongens :)

Eerst ff kort mijn huidige systeem:

amd 64 3200+ (loopt op 2,4 ghz)
asus a8n-e
2x512 MDT geheugen
1x xfx 6600gt pcie met zalman vf700-cu
Coolermaster truepower 380watt

Nu wil ik over een maand of 2 de boel een beetje upgraden, maar dit gaat geen 1000-euro upgrade worden omdat ik dat simpelweg niet heb.

Ik zelf zal te denken aan hetvolgende:
Optie1:
Een sli-mobo (ik dacht aan dfi omdat die goede oc-prestaties leveren etc.)
En nog 1 xfx 6600gt pcie bijkopen zodat ik die in sli kan draaien

Optie2:
Een geforce 7900gt (of iets wat er mee te vergelijken is)

Bij optie 1 zal ik mijn oude mobo asus a8n-e (3 maanden oud) kunnen verkopen
Bij optie 2 zal ik mijn oude 6600gt (3 maanden oud) kunnen verkopen

Wat is nu de slimste/meest performance winstgevende upgrade? En vormt mijn cpu geen bottleneck voor zowel 2x 6600gt of 1 x 7900gt en kan mijn voeding de boel wel trekken?

En mocht het zo zijn dat optie 1 de beste is in jullie ogen, welke dfi SLI raden jullie me dan aan (want ik weet dat het merk dfi goed is, maar daar houd het bij op)

bvd en ik weet dat ik op jullie kan rekenen :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 10:33 ]

Verwijderd

Ben ook benieuwd naar de antwoorden hierop en kan je alleen deze links geven wat betreft de processor , heb zelf ook een topic ooit gestart maar die was volgens de moderator te koffiedik .
Gelukkig daarna nog via mijn mail een response ontvangen van iemand die mijn vraag relevant vond en me deze links toestuurde .

links .
deel1. http://xbitlabs.com/articles/cpu/display/28cpu-games.html

deel 2. http://xbitlabs.com/articles/cpu/display/cpu-games2.html

hoop dat je er wat aan hebt , dit gaat over processors die een snelle kaart erop hebben , komt er ongeveer op neer dat een 3200+ meer dan genoeg is en dat snellere processors eigenlijk weinig meer bieden .

Verwijderd

houd er rekening mee dat je bij een SLI keuze dus ook een voeding moet hebben die dat kan hebben.

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-07 14:21
Een 7900 Gt natuurlijk! Scheelt in stroomverbruik en is volgens mij toch ook wel wat sneller. En je kunt daarna altijd nog kiezen om er eentje naast te zetten in SLI he... ;)

Nee, ik ben gewoon niet zo'n fan van SLI als je geen die-hard gamer bent die met top-of-the-range-kaarten draait, maar dat is echt een gevoelskwestie hoor. Als je het geld gaat uitgeven voor een sli-mobo en een extra 6600 ben je al niet zo gek ver meer uit de buurt van het geld voor een 6600gt. Zou ik lekker voor die immergeile kaart van een 7900gt gaan! Presteert denk ik ook beter.

edit:

AOpen GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (PCI-e, DVI), Aeolus 6600GT-DV128 € 125,-
DFI Lanparty UT NF4 SLI-D, nForce4 SLI (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID, 1394) € 152,01
Sparkle GeForce 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI,ViVo) SP-PX79GDH € 284,-

Qua prijs lijkt het me duidelijk, toch?

[ Voor 26% gewijzigd door EQJim op 12-04-2006 11:14 . Reden: wat prijzen toegevoegd ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Dit staat niet voor niets bovenaan de stickies in dit subforum...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.