Toon posts:

Samengesteld systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een computer gaan kopen. Ik had een beetje rondgekeken op internet en heb een pc samengesteld.
Nu is mijn vraag wat jullie van dit systeem vinden en wat jullie eraan zullen veranderen.
Heb deze pc samengesteld bij www.zercom.nl

Waarvoor wil ik het gaan gebruiken
- beetje gamen
- bewerken van video's
- internetten

Bedrag
Niet hoger als 1100 euro. Het liefst rond de 1000 euro of goedkoper.

Systeem
Behuizing: Q-Tec LE-MD 350W ATX. 350W. Zwart
DVD speler: NEC 16x48x. DV-5800D Zwart
DVD brander; NEC ND-4571 16x Dual-layer Labelflash Zwart
Geheugen: PQI DDR 1Gb 400 CL2.5
Hardeschijf: Maxtor DiamondMax 10 250GB 6V250F0
Toetsenbord: Logitech Cordless Desktop EX110
Moederbord: Gigabyte GA-K8N51GMF-9. GeForce 6100/nForce 430 mATX.
PCI-e. Sound. LAN. SATA II. RAID. 1394
Monitor: Acer AL1916As 19. 8ms. D-sub. Zilver
Processor: Amd Athlon 64 3700+ San Diego S939 22GHz 1MB Boxed
Speakers: Logitech X-230 2 1
Videokaart: GeForce 7600 GT 256MB DDR3 PCI-e

Aangepast systeem

Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/7461/pczercom3dc.th.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 17:16 ]

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-02 15:59
Allereerst weg met die voeding, Q-Tec is pure rommel.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 10:03

Beugelfles

I love rusty spoons

Ik vermoed dat je van onze medetweakers wat commentaar gaat krijgen op de keuze voor een Q-tec voeding. Deze staan nou niet bekend als een A-merk. Welke voeding je dan wel moet nemen kan ik niet een twee drie zeggen.

Ik ben in iedergeval uitermate tevreden met mijn Coolermaster Extreme power 430 Watt. Destijds gekocht voor 35 Euro nieuw (HCC, Mycom, 2005)

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-02 15:05
Een processor van 22Ghz????????

Die wil ik ook!!!!!!!!!!!!! :9~

Als je er maar af en toe games mee speeld is het een goed systeempje, ik zal alleen een andere voeding pakken, ook al heb ik nooit problemen gehad met een qtec voeding van 550 watt, maar als die maar 350 watt is krijg je denk ik wel problemen.

[ Voor 65% gewijzigd door dennis112 op 12-04-2006 10:34 ]

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Dat geheugen is 1x1GB? Ik zou voor 2x512MB gaan ivm dualchannel. Als je dan toch een socket939 'platform' kiest, dan zou ik die volledig uitbuiten. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Ploon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-02 12:20
dat moederbord heeft een geintergreerde gpu.. dus niet zo slim.. kan beter een ander moederbord uit zoeken als je gewoon een videokaart koopt

"If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape."

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niet zo dure behuizing met voeding. Welke zullen jullie dan nemen.
Heb je een goede tussen de 25 en 40 euro.
En ik heb voor 1x 1gb gekozen omdat ik dan altijd nog 3x 1gb ofzo bij kan zetten.

zouden jullie willen neerzetten wat je dan zal kopen.
En het liefst een product dat bij zercom.nl te koop is, omdat ik daar waarschijnlijk mijn pc ga kopen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 10:43 ]

• Ploon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-02 12:20
misschien is dat wat voor je.. iets boven je budget maar goed.

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/1879/adfad4qo.th.jpg

"If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape."

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 10:39:
Ik wil niet zo dure behuizing met voeding. Welke zullen jullie dan nemen.
Heb je een goede tussen de 25 en 40 euro.
En ik heb voor 1x 1gb gekozen omdat ik dan altijd nog 3x 1gb ofzo bij kan zetten.
4x1GB is opzich wel overkill hoor. Daarnaast kan je altijd nog 4x512MB draaien óf je 2x512MB weer verkopen tegen die tijd dat je echt meer nodig hebt. Ook kan je 2x1GB kopen nu, maar dat is wel een hap uit je budget dan. Dus ik zou het bij 2x512MB houden.

Daarnaast moet je denk ik een A-merk voeding hebben van ~400W hebben oid. Dat houdt dus in eigenlijk geen sweex of qtec. De rest is volgens mij wel redelijk kosher. :P

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn deze behuizingen met voeding goed.

Enlight EN-4102B ATX 300W Zwart
SuperCase Middle Tower PC177 Black ATX USB Fan 300W CE PSU
Asus TA-551 midi tower atx 350w
AOpen QF50D ATX 300W 24-Pins PSU Zilver Zwart

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 14:44 ]

Verwijderd

DVD speler: NEC 16x48x. DV-5800D Zwart
DVD brander; NEC ND-4571 16x Dual-layer Labelflash Zwart
waarom 2? :o met een brander kan je ook lezen (ok, die dingen kosten niet veel maar het scheelt wel ;))

• Iliares
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:22:
[...]

waarom 2? :o met een brander kan je ook lezen (ok, die dingen kosten niet veel maar het scheelt wel ;))
on the fly branden?

Ik wil ook altijd 2 optische drives want 1tje is soms vet irritant. De drives gaan ook langer mee als je de 2 taken (lezen en branden) verdeelt over 2 drives :+

• Beugelfles
  • Laatst online: 06-02 10:03

Beugelfles

I love rusty spoons

Iliares schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:28:
[...]

on the fly branden?

Ik wil ook altijd 2 optische drives want 1tje is soms vet irritant. De drives gaan ook langer mee als je de 2 taken (lezen en branden) verdeelt over 2 drives :+
idd, voor pakweg 15 euro's heb je veel gebruikersgemak en plezier terug :z
Makkelijk als je af en toe een cd/dvd wil kopieëren. Een spelletje speelt etc.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:18:
Zijn deze behuizingen met voeding goed?

Kan er iemand aub antwoord op deze vraag geven?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 14:44 ]

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:31:
[...]

Kan er iemand aub antwoord op deze vraag geven?
De Enlight, Asus en Aopen gaan wel. Een naam met Super erin vertrouw ik niet :P

Default blanke hetero

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:18:
Zijn deze behuizingen met voeding goed.

Je kan er beter 1 hebben met ongeveer 400 watt voeding, dan is zoiezo wel genoeg en dan kan je er in de toekomst misschien nog iets nieuws in plaatsen. 300 a 350 watt is een beetje weinig.
EDIT: Je moet gewoon even gaan kijken naar een echte A-merk behuizing en voeding, want in de voeding moet je je niet vergissen. Je geld zal het zeker wel waard zijn.
Ploon schreef op woensdag 12 april 2006 @ 10:38:
dat moederbord heeft een geintergreerde gpu.. dus niet zo slim.. kan beter een ander moederbord uit zoeken als je gewoon een videokaart koopt
Alle mobo's hebben een onboard videokaart :z

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 15:14 ]

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
Die kasten die jij kiest, zijn maar 300 en 350 Watts.

Ik zal kiezen voor 450 Watts..
Bijvoorbeeld:

Antec Sonata II 450 Watt, Zwart (€113,00)
Antec LifeStyle Overture II 450 Watt, Zwart, Zilver (€113,00)
Antec TX1088AMG 480 Watt, Metaal grijs (€118,00)

Laurens

Verwijderd

Topicstarter
lvrijn schreef op woensdag 12 april 2006 @ 15:55:
Die kasten die jij kiest, zijn maar 300 en 350 Watts.

Ik zal kiezen voor 450 Watts..
Bijvoorbeeld:

Antec Sonata II 450 Watt, Zwart (€113,00)
Antec LifeStyle Overture II 450 Watt, Zwart, Zilver (€113,00)
Antec TX1088AMG 480 Watt, Metaal grijs (€118,00)

Laurens
Zoveel wil ik eigenlijk niet uitgeven voor een behuizing.

En is dit niks?
http://www.zercom.nl/index.php?s=1&p=20

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 15:06:
[...]

[...]

Alle mobo's hebben een onboard videokaart :z
Wedje leggen dat niet ieder mobo onboard videokaart heeft?

voorbeeld:
http://www.asus.com/produ...del=539&l1=3&l2=15&l3=148

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 16:29 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Niet bespraren op de voeding, kan je beter een 3500+ nemen ipv een 3700+ als het anders te duur is.

Goede voedingen zijn oa, Enermax, Tagan en Antec's.

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:19:

En is dit niks?
Welke behuizing bedoel je?
Daarnaast denk ik dat je zeker niet moet beknibbelen op de voeding en de kast. Goede airflow en goede, stabiele voltages zijn minstens zo belangrijk als een goede processor. :)
PilatuS schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:33:
Niet bespraren op de voeding, kan je beter een 3500+ nemen ipv een 3700+ als het anders te duur is.
Desnoods een 3200+. Die is echt niet veel slechter dan een 3500+. Sowieso kan je die 200MHz met overclocken makkelijk overbruggen.

[ Voor 29% gewijzigd door _the_crow_ op 12-04-2006 16:35 ]

Verwijderd

Ik zou niet te zwaar tillen aan de reacties over de kast die je gekozen hebt. Qtec is geen hoogstaand A-merk maar dat wil niet meteen zeggen dat het crap is. Je bespaard op de kosten van de kast en de voeding en dat merk je ook aan de afwerking en de kwaliteit van het product. Met de kast kun je niet echt misslaan. Het is gemaakt van goedkoop materiaal (blik) Maar daar merk je in de praktijk geen donder van. Qtec voedingen zijn voor hun prijs prima voedingen. Je moet niet verwachten dat die voeding van 20 euro 10 jaar mee gaat. De kans is groot dat ie na een jaar al kuren gaat vertonen bij constant gebruik. Maar ach voor 20 euro mag je ook niet klagen. Ik zou wel een kast nemen met een iets zwaardere voeding een 400 of 450 watt. Je hebt veel meer baat bij om een 3800+ processor te halen dan deze te verwisselen voor een 3500+ met een betere voeding. In een later stadium je voeding vervangen is een stuk goedkoper dan je processor proberen te vervangen voor een betere. Gewoon een goedkope kast kopen dus, dan kun je er na een half jaartje een wat degelijkere voeding in plaatsen.

• PilatuS
  • Niet online
@ sethchaos, een Q-tec 350 watt geeft denk ik vrij zeker problemen met de setup van de TS, zelfde verhaal met de 400 watt.

Lees de reactie's op got en de product survey maar eens over de Q-tec's, zelfs een 650 watt voeding van dat merk presteerd voor geen ene meter en leverd bijna meer warmte dan vermogen.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:49:
Ik zou niet te zwaar tillen aan de reacties over de kast die je gekozen hebt. Qtec is geen hoogstaand A-merk maar dat wil niet meteen zeggen dat het crap is. Je bespaard op de kosten van de kast en de voeding en dat merk je ook aan de afwerking en de kwaliteit van het product. Met de kast kun je niet echt misslaan. Het is gemaakt van goedkoop materiaal (blik) Maar daar merk je in de praktijk geen donder van. Qtec voedingen zijn voor hun prijs prima voedingen. Je moet niet verwachten dat die voeding van 20 euro 10 jaar mee gaat. De kans is groot dat ie na een jaar al kuren gaat vertonen bij constant gebruik. Maar ach voor 20 euro mag je ook niet klagen. Ik zou wel een kast nemen met een iets zwaardere voeding een 400 of 450 watt. Je hebt veel meer baat bij om een 3800+ processor te halen dan deze te verwisselen voor een 3500+ met een betere voeding. In een later stadium je voeding vervangen is een stuk goedkoper dan je processor proberen te vervangen voor een betere. Gewoon een goedkope kast kopen dus, dan kun je er na een half jaartje een wat degelijkere voeding in plaatsen.
Onder welke steen kom jij vandaan? Jij gaat in je eentje in tegen de meningen van alle grote hardwaresites (gebaseerd op testresultaten) ?

Voor een "mid-range" gamePC is een 3500+ of 3200+ snel zat, en het geld dat je dan bespaart kan je mooi in een (eventueel goedkope kast) met goede voeding steken!
Hehehe ik bedenk me net dat ik een Qtek MDA heb :P Maar ja...daar heb ik ook veel problemen mee :(

[ Voor 6% gewijzigd door Ebayzo op 12-04-2006 17:01 ]

Default blanke hetero

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:54:
@ sethchaos, een Q-tec 350 watt geeft denk ik vrij zeker problemen met de setup van de TS, zelfde verhaal met de 400 watt.

Lees de reactie's op got en de product survey maar eens over de Q-tec's, zelfs een 650 watt voeding van dat merk presteerd voor geen ene meter en leverd bijna meer warmte dan vermogen.
Ik heb zelf aardig wat eraring met q-tec. Zijn setup moet fluitend op een 450watt Q-tec te draaien zijn. Meeste ITérs en pc hobby freaks weten toch niet wat ze uitkramen. Die kijken naar wat de massa heeft doen er een schepje boven op en bestellen maar. Ik zou zeggen laat hem een 450watt q-tec bestellen. En het proberen. Werkt het niet, kan die retour.

Verwijderd

Ebayzo schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:59:
[...]
Onder welke steen kom jij vandaan? Jij gaat in je eentje in tegen de meningen van alle grote hardwaresites (gebaseerd op testresultaten) ?

Voor een "mid-range" gamePC is een 3500+ of 3200+ snel zat, en het geld dat je dan bespaart kan je mooi in een (eventueel goedkope kast) met goede voeding steken!
Hehehe ik bedenk me net dat ik een Qtek MDA heb :P Maar ja...daar heb ik ook veel problemen mee :(
En jij gaat mee met de massa en trekt daaruit je conclusies., in plaats van het zelf te testen en dan pas je conclusies te trekken. Q-teks zijn geen wereld voedingen, maar ze werken en volstaan. Over het rendement en de matige output moet je niet spreken bij een dergelijke goedkope voeding.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:09:
[...]

En jij gaat mee met de massa en trekt daaruit je conclusies., in plaats van het zelf te testen en dan pas je conclusies te trekken. Q-teks zijn geen wereld voedingen, maar ze werken en volstaan. Over het rendement en de matige output moet je niet spreken bij een dergelijke goedkope voeding.
Nou dan...ik zeg toch ook "Voor een "mid-range" gamePC is een 3500+ of 3200+ snel zat, en het geld dat je dan bespaart kan je mooi in een (eventueel goedkope kast) met goede voeding steken!"

Sommige mensen willen liever goed spul....

Default blanke hetero

Verwijderd

Topicstarter
Deze kast bedoel ik:

Cooler Master Centurion 534 Zwart Zilver 430W

Verwijderd

En stél dat die Q-tec op zo'n manier kapot gaat dat je hele PC of mobo naar de knoppen is? Dan ben je verder van huis.

Er is logischerwijs een reden voor de lage prijs van Q-Tec en als je met iemand praat die er ook maar een beetje verstand van heeft zal die persoon zeggen dat Q-tec simpelweg ZUIGT.

Ook vind ik het eigenlijk een beetje arrogant om onmiddelijk te zeggen dat IT-ers en PC freaks niet weten waar ze het over hebben als ze meer ervaring hebben dan de persoon die het zegt... 8)7
Hoogmoed om te denken dat je het beter weet dan experts in ieder geval. Ik ben geen expert maar luister wel naar die mensen simpelweg omdat ze er meer verstand en ervaring van/mee hebben. Zou je ook eens moeten doen, maakt een verschil joh!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:12:
Deze kast bedoel ik:

Cooler Master Centurion 534 Zwart Zilver 430W
Die heeft een goede voeding ja.

Default blanke hetero

Verwijderd

het probleem bij q-tec's is ook alleen maar dat als je teveel van ze vraagt(wat bij een 350 watter zeker gebeurd, gezien het minder vermogen geeft dan een 250 watt tagan(ook al bestaan die niet))
dat ze kunnen ontploffen en je hele setup meenemen
op een voeding moeit je nooit besparen, 40 euro is te weinig
voor goede voeding+kast moet je echt wel 80 euro uittrekken

verder kan je beter 2x512MB geheugen nemen, ik ken dat merk trouwens niet, maar ik zeg niet dat het slecht is, dat mogen mijn medetweakers beslissen :z

twixxie moet sneller op "verstuur bericht drukken |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 17:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:16:
En stél dat die Q-tec op zo'n manier kapot gaat dat je hele PC of mobo naar de knoppen is? Dan ben je verder van huis.

Er is logischerwijs een reden voor de lage prijs van Q-Tec en als je met iemand praat die er ook maar een beetje verstand van heeft zal die persoon zeggen dat Q-tec simpelweg ZUIGT.

Ook vind ik het eigenlijk een beetje arrogant om onmiddelijk te zeggen dat IT-ers en PC freaks niet weten waar ze het over hebben als ze meer ervaring hebben dan de persoon die het zegt... 8)7
Hoogmoed om te denken dat je het beter weet dan experts in ieder geval. Ik ben geen expert maar luister wel naar die mensen simpelweg omdat ze er meer verstand en ervaring van/mee hebben. Zou je ook eens moeten doen, maakt een verschil joh!
Zelfs deze goedkope shit heeft tegenwoordig een zekering. Ik ben niet arrogant ik ben zelfverzekerd ik weet waar ik over praat. Ik heb het immers zelf uitvoerig getest in plaats van af te gaan op een ander zijn test resultaten. En gezien mijn ervaring en certificeringen mag ik mezelf wel tot de experts rekenen. Als je nog andere argumenten hebt hoor ik het graag van je.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:27:
[...]

Zelfs deze goedkope shit heeft tegenwoordig een zekering. Ik ben niet arrogant ik ben zelfverzekerd ik weet waar ik over praat. Ik heb het immers zelf uitvoerig getest in plaats van af te gaan op een ander zijn test resultaten. En gezien mijn ervaring en certificeringen mag ik mezelf wel tot de experts rekenen. Als je nog andere argumenten hebt hoor ik het graag van je.
die qtec's ontploffen, die gaan niet alleen maar door de zekering heen

seth het is echt gewoon niet waar wat je zegt
als hij over een jaar met een ontplofte voeding zit mag jij hem dat gaan uitleggen ;)

heb je die qtecs wel es gewogen
ze wegen nog niet de helft van een tagan

• PilatuS
  • Niet online
Sethchaos, ik denk dat hier op got toch zeker wel experts zitten die echt weten waar ze over praten, mensen die in winkels werken enz.

Een 450 watt Q-tec is 22,50, een Enermax 400 watt is meer dan 3x die prijs, ik weet 100% zeker dat de Enermax meer leverd dan de Q-tec, stiller is en minder warmte produceert.

Er zijn gigantisch veel mensen die een Q-tec hebben aangeschaft en er veel problemen mee hebben. Gebruik de search hier op got eens en zoek naar Q-tec, je komt veel topics tegen over die voeding en vrijwel iedereen hier op got is het er over eens dat Q-tec rommel is.

Ik gebruik een Enermax 350 watt voeding die een aantal jaar terug 80 euro heeft gekost en die voeding trekt mijn redelijk zwaar systeem prima, een Q-tec 350 watt zou mijn pc echt niet kunnen voorzien.

Q-tec geeft bij de specs van een voeding het piekvermogen op en niet het constant vermogen.

Kijk eens naar het aantal ampere's die een Q-tec leverd op de 12 volt lijn, dit is veel minder dan bij andere voedingen.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

[...]

Oe oe oe meneer heeft een certificaatje! :z Goed je kunstjes uit een boek geleerd en een mooi toetsje gemaakt. Net of een papiertje iets zegt over je kennis :O
Wees er trots op enzo B)

Maar ja genoeg geflamed }) Ik trek me terug uit deze (non-)discussie...

[ Voor 7% gewijzigd door Ebayzo op 12-04-2006 17:39 ]

Default blanke hetero

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:33
[...]

Ik had een Q-Tec 350W, en op een LAN is tie overleden. Hij heeft idd zekerringen, en ik doe een hbo opleiding electrotechniek dus weet ook genoeg van de electronica. Maar tijdens het overlijden van die voeding kwamen de vlammen er letterlijk uit vliegen. Ik heb geluk gehad dat de rest van men onderdelen het overleeft hebben maar dat is goed schrikken. De voeding die ik nu heb was ook "goedkoop" een asus, maar daar heb ik toch wat meer vertrouwen in dan de Qtec serie.

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:19:
[...]

En is dit niks?
Tjah ,dat dacht ik eerst ook, lekkere goedkope kast + 450 watt voeding voor maar 70 euro..
Nou dat is het niet geworden.. mij is aanbevolen om een A merk voeding te kopen,
Dus een Antec Sonata II was voor mij de oplossing, en zit een Antec smart power 2.0 450 watt in.
Dus als jij niet 113 euro wil uitgeven voor de kast, tjah dan moet je het zelf weten..

Laurens

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ebayzo schreef op woensdag 12 april 2006 @ 16:59:
[...]
Onder welke steen kom jij vandaan :9

qteK is zeg maar heel iets anders dan qteC :D

@ TS: Centurion case is werkelijk 'n mooie case en die standaard 430 Watter is ook nice! DOEN!

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 12-04-2006 19:47 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Q-tec is misschien niet het beste merk, maar daarom moet hij toch geen A-merk kopen? Die dingen van tagan etc zijn vaak heel duur.
En het is juist dat dat hij wil vermijden.
Ik zou enkele reviews lezen van goede maar goedkope voedingen. bv Lc-power

• CLB
  • Niet online

CLB

Hij wil 'n duur systeem van 1100 euro in elkaar zetten,
en er dan 'n vage voeding inzetten. Als je 1100 euro te
besteden hebt, moet je dus zeker minstens 100 euro
uit gaan geven aan je kast + voeding anders is 't echt crap

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

CLB schreef op woensdag 12 april 2006 @ 19:45:
[...]

Onder welke steen kom jij vandaan :9

qteK is zeg maar heel iets anders dan qteC :D

@ TS: Centurion case is werkelijk 'n mooie case en die standaard 430 Watter is ook nice! DOEN!
Dit heeft dan weer weinig met stenen te maken :P Maar echt slim is het niet idd :)

Default blanke hetero

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het systeem beetje aangepast.
Het ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/8997/pczercom5kn.th.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:25:
verder kan je beter 2x512MB geheugen nemen, ik ken dat merk trouwens niet, maar ik zeg niet dat het slecht is, dat mogen mijn medetweakers beslissen :z
Heb gekozen voor PQI omdat ze levenslange garantie hebben en ook positieve reacties op zijn.
En de prijs.

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 09:25:
Heb gekozen voor PQI omdat ze levenslange garantie hebben en ook positieve reacties op zijn.
En de prijs.
Die argumenten zouden ook voor Kingston of Corsair gelden. :)

Verder zou ik de 3200+ nemen en dan 2x512MB ram. Je bespaart dan 60euro op de processor.

Nieuw: Twinmos 512MB x 2 1GB PC3200 DDR -> 80,50
Huidig: PQI DDR 512Mb 400 CL2.5 -> 38,30

80,50-38,30=42,20

Goedkoper en beter! 1GB lijkt me namelijk vrij normaal als je er ook sowieso al een 3700+ in wilde doen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door _the_crow_ op 13-04-2006 10:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op donderdag 13 april 2006 @ 10:30:
[...]
Die argumenten zouden ook voor Kingston of Corsair gelden. :)

Verder zou ik de 3200+ nemen en dan 2x512MB ram. Je bespaart dan 60euro op de processor.

Nieuw: Twinmos 512MB x 2 1GB PC3200 DDR -> 80,50
Huidig: PQI DDR 512Mb 400 CL2.5 -> 38,30

80,50-38,30=42,20

Goedkoper en beter! 1GB lijkt me namelijk vrij normaal als je er ook sowieso al een 3700+ in wilde doen. :)
Waarom zal je een 3200+ nemen?
En jij zal dus die twinmos geheugen nemen?
Maar als je 2x 512mb van PQI neemt ben je toch goedkoper uit?
Of wat bedoelde je

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Als je gaat kijken wat het verschil is tussen de 3700+ en de 3200+, dan is dat 200MHz en 512kB cache-verschil. Qua gamen zal het meer op je videokaart aankomen, qua internetten maakt het niks uit en qua videobewerken zal je je ram hard nodig hebben. Daarnaast kan je die 200MHz heel makkelijk halen met een minieme overclock, mocht dat nodig zijn.
En jij zal dus die twinmos geheugen nemen?
Ja, misschien deels door m'n betere ervaringen met TwinMos. Daarnaast wordt TwinMos ook gebruikt in veel BestBuy-systemen van de tweakers.net-frontpage.
Maar als je 2x 512mb van PQI neemt ben je toch goedkoper uit?
Of wat bedoelde je
Ik bedoel dat je dan 18euro goedkoper uit bent dan met een 3700+ en 512MB. Verder neem ik voor 4 euro meer een, in mijn ogen, betrouwbaarder merk. :)

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Dat moederbord, heeft dat een NForce4 chipset?

Dan kan je misschien ook problemen verwachten met de Maxtor, er lopen threads over dat onderwerp.

Verwijderd

Topicstarter
Sangroid schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:24:
Dat moederbord, heeft dat een NForce4 chipset?

Dan kan je misschien ook problemen verwachten met de Maxtor, er lopen threads over dat onderwerp.
http://www.gigabyte.com.t...ProductName=GA-K8N51GMF-9

Verwijderd

Topicstarter
Zijn de samsung hardeschijven goed?
Ook in combinatie met dit moederbord?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 12:13 ]

• jeroentjeh
  • Laatst online: 05-02 12:02
ja samsung schijfjes zijn wel redelijk stil maar nog ff over dat voeding gebeuren hoe ik dat heb gedaan.

neem gewoon een 350watt qtecje en een jaar garantie in dat jaar spaar je weer voor een andere voeding en als het in dat jaar kapot gaat heb je nog garantie;)

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:13:
Zijn de samsung hardeschijven goed?
Ook in combinatie met dit moederbord?
Volgens mij gaven alleen die Maxtor's problemen, dus verder kan je elk merk gebruiken wat je wil. Overigens schijnt het (maar zoek hier even naar in GoT) dat de Maxtor's van > januari 2006 geen problemen geven.

Verwijderd

Als ik jou was zou ik voor een nforce 4 bord in combinatie met een samsung of hitachi schijf gaan om problemen te voorkomen. Het bord dat je nu hebt gekozen heeft geintegreerde graphics bedoelt voor bijv. een simpele pc. Je hebt zelf al een kaart apart erbij genomen. Nforce 4 en maxtor diamond in 1 configuratie belooft niet veel goeds.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan zal ik denk ik die samsung schijf nemen.
En met die voeding, ik denk dat ik gewoon die CoolerMaster kast kies.Mooie kast en goede voeding.
Ik heb geen zin dat straks mijn componenten kapot zijn door een voeding.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 12:33 ]

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

jeroentjeh schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:16:
ja samsung schijfjes zijn wel redelijk stil maar nog ff over dat voeding gebeuren hoe ik dat heb gedaan.

neem gewoon een 350watt qtecje en een jaar garantie in dat jaar spaar je weer voor een andere voeding en als het in dat jaar kapot gaat heb je nog garantie;)
Kan je beter iets degelijks kopen wat jarenlang meegaat. Sowieso is die 350W al piekvermogen. Hier komt die voeding helemaal nooit aan. Dus dan moet je al een zwaardere hebben waarschijnlijk. Komt bij dat je over een jaar of zelfs nog eerder weer gezeur hebt met je voeding en dus weer naar de winkel moet. Daarnaast is 100euro voor een kast en A-merk voeding samen helemaal geen slechte deal. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu zo aangepast.

Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/7461/pczercom3dc.th.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de pc samengesteld op dit moment. De prijs vind ik best goed.
En lijkt me we een redelijk goed systeem of mee te gamen, rarren, quickparren, downloaden, branden bewerken.
Daarom heb ik toch voor een x2 3800+ gekozen zodat ik met meerdere programma's tegelijk kan werken en de x2 3800+ er ook goed uitkomt kwa games.

Afbeeldingslocatie: http://img81.imageshack.us/img81/5490/zercompc1ep.th.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil nu misschien een sneller processor nemen dus een x2 4200.
Maar ik twijfel nu tussen het moederbord.
Ik heb nu dit samengesteld:
Afbeeldingslocatie: http://img160.imageshack.us/img160/8315/pczercom8tb.th.jpg

Ik was tussen deze moederborden aan het twijfelen:
- Asrock 939dual-sata2 M1695 Pci-e S939
- Asrock 939nf4g-
- Asus A8n-vm S939
- Asus A8s-x S939 Pci-e

PS. Wat vinden jullie van dit systeem en zal het stabiel draaien?

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08-2025
Ik zou voor de nieuwe socket van AMD gaan, socket AM2, deze wordt op 23 mei gelanceerd. Bij Azerty kan je deze processoren al kopen in de pre-order. Een aanrader vind ik de X2 4000+, deze heeft 2x 1MB cache en is slechts 27 euro duurder dan de X2 3800+ voor socket AM2.

Verder is het het zonde om voor een X2 4200+ te gaan ten opzichte van de X2 3800+, alleen de kloksnelheid ligt iets hoger, dat is in mijn ogen de meerprijs niet waard. Als je dan toch meer geld wilt uitgeven, ga dan voor een X2 4400+ met 2x 1MB cache ipv 2x 512KB.
Overigens zijn X2 processoren vaak redelijk over te klokken, mijn X2 3800+ loopt 24/7 op 2,5GHz op standaardvoltage.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:37
Oeps ik dacht dat ik al op de laatste pagina aan het replyen was, my bad. Maar goed, laat de reactie wel staan
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 17:05:
[...]

Ik heb zelf aardig wat eraring met q-tec. Zijn setup moet fluitend op een 450watt Q-tec te draaien zijn. Meeste ITérs en pc hobby freaks weten toch niet wat ze uitkramen. Die kijken naar wat de massa heeft doen er een schepje boven op en bestellen maar. Ik zou zeggen laat hem een 450watt q-tec bestellen. En het proberen. Werkt het niet, kan die retour.
Volgens mij heb jij er niet zoveel verstand van. QTec heeft het alleen maar over PIEK vermogen en dat kunnen die voedingen slechts een paar seconden halen.

Daarnaast zijn de voedingen extreem inefficient. In een test hebben ze eens een QTec 650W proberen 650W te laten leveren. Hij ging al kapot ruim voor de 650W (met een flinke KNAL!), terwijl hij al >1200W uit het stopcontact trok.

Het is best mogelijk dat zijn systeem draait, maar hoe lang het stabiel draait is de grote vraag. ALS de voeding gaat kan hij het moederbord en geheugen meenemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Luuk1983 op 17-05-2006 13:56 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Neem eens een kijkje bij de productsurvey, afdeling voedingen en dan qtec. Zie je een leuk lijstje. Een redelijke voeding is 40 euro (350 watt), en een qtec 25. Nauwelijks verschil in prijs maar wel in kwaliteit.

Kortom: ik vind voor voedingen het nog belangrijker degelijk te investeren dan in videokaarten bijv, het is een van de belangrijkste onderdelen :)
Pagina: 1