Toon posts:

webpagina linkt in google wijzigen

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een eigen webpagina, en deze ook aangemeld bij google.

Maar nu heb ik een paar maanden geleden mijn forum verwijderd aangezien die niet werd gebruikt.
Maar als ik nu google op mijn website naam krijg ik alleen de links naar het forum in plaats van de Index.html pagina.

Weet iemand of dit aan te passen is, of andere mogelijkheden.

Ik heb aan bij google gekeken maar zie alleen het aanmelden van een site. Niet het aanpassen.

Mijn Site
Via Google

Gr Freaky

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Je moet wachten totdat google zijn index bijwerkt. Ondertussen kan je natuurlijk wel ervoor zorgen dat de bezoekers niet een 404 krijgen, maar netjes doorgestuurd worden naar de index.html met de juiste headers (status code 301) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Erkens op 12-04-2006 10:27 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

[google=site:www.basandra.nl]

Er staat bijna niets van je site in Google, zorg er dus voor dat je wat meer inkomende links krijgt zodat het spideren sneller gaat. Plaats eventueel icm Erkens' oplossing een robots.txt die de map met het forum uitsluit :)

Verwijderd

Topicstarter
@Erkens Bedoel je dat die dode linken in google terug op de server moet zetten en dan doorlinken naar mijn index.html.

@ Andre bijna alle hits zijn van mijn site maar de eerste 6 zijn van de oude forum die niet meer op de server staat. Dat van robot.txt snap ik niet (n00b aan de andere kant :+ ) Of bedoel je dat ik moet doen wat Erkens zij.

Ik zou dus het liefst zien dat als je bij google basandra in geeft dat je dan bij
w w w.basandra.nl/index.html uitkomt

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 10:48:
@Erkens Bedoel je dat die dode linken in google terug op de server moet zetten en dan doorlinken naar mijn index.html.
nee, niks terug zetten natuurlijk, die pagina's bestaan immers niet meer ;)
Als je apache gebruikt kan je bijvoorbeeld het volgende doen:
maak een .htaccess file (let op de punt!)
en zet daarin, het kan ook met regular expressions, maar ik heb geen zin om dat nu voor je uit te zoeken, mag je zelf doen is niet zo moeilijk, ik gok dat er zelfs voorbeelden in de manual van apache staan daarvoor. Anyway, dit zet je erin:
code:
1
redirect 301 /old/old.htm http://www.you.com/new.htm

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet zelf de server maar via een host. Deze draait wel apache dus ik kan daar wel ff inkijken ja.

Maar ik ben ff gaan google op die Robot.txt en ik denk dat ik daar al een heel eind mee uit de voeten kom. Dank je voor deze tip ik had er nog nooit eerder van gehoord :D

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
hier kan je url's verwijderen uit google:

http://services.google.com:8882/urlconsole/controller

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58
Beetje zoeken graag :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.