Toon posts:

Exporteren Lotus Notes dan importeren MySQL

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Ik heb op diverse sites gezocht of het mogelijk is om Lotus Notes te exporteren en dan te importeren in MySQL, ook op GoT heb ik gezocht maar geen hulpzame topic gevonden die mijn probleem kan ondersteunen.

Het is belangrijk dat de export van Lotus Notes precies in de MySQL Database past. Alle verbindingen tussen klanten en facturen en bijbehorende onderdelen moeten meeverhuizen naar MySQL en dan op de website werken. Het is de bedoeling dat iets wat nu off-line is (lotus notes), online te maken op een zelfgebakken php website (met MySQL) . Denken jullie dat dit mogelijk is en hoe zou dit op te lossen zijn? Heeft iemand hier al ervaringen mee en is dit gelukt?

Alvast bedankt voor de Reacties! :)

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Maak een Notes view met alle gerelateerde data naast elkaar, exporteer dat naar csv en importeer dat in een tijdelijke MySQL tabel. Om dan de data goed genormaliseerd te krijgen zal je een script moeten schrijven dat vervolgens alle data per rij uit die tabel haalt en ze vervolgens relationeel weer opslaat in de juiste tabellen.

Sundown Circus

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben startende php is dit eenvoudig te schrijven of is dit een heel gedoe?

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

Het is wel te doen. ;)

Maak in ieder geval wel een goed datamodel vooraf.

[ Voor 56% gewijzigd door RedRose op 12-04-2006 10:16 ]

Sundown Circus

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik ga aan de slag je hoort wel of het lukt of niet :9

Verwijderd

Topicstarter
Misschien rare vraag, maar ik heb nooit eerder met Lotus Notes gewerkt, hoe maak ik zo een Notes View van alle relaties?

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 10:22:
Misschien rare vraag, maar ik heb nooit eerder met Lotus Notes gewerkt, hoe maak ik zo een Notes View van alle relaties?
Lotus Notes Designer => F1 ;) Wat zoeken en lezen kan geen kwaad. :)

Sundown Circus

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen rechten om lotus notes te designen }:O

• Creepy
  • Laatst online: 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

wat RedRose zegt dus. Hier op GoT gaan we er vanuit dat je zelf al aan de slag bent gegaan en verschillende zaken hebt geprobeerd voordat je een topic opent. Met de tips van RedRose en wat uitzoek werk moet je er toch wel uit kunnen komen lijkt me :)

Zie ook Welkom in Programming - FAQ en Beleid, waar staat uitgelegd wat we van je verwachten voordat je een topic opent

[ Voor 24% gewijzigd door Creepy op 12-04-2006 10:44 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hoor _/-\o_ Ik ga uitzoeken
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.