Toon posts:

[wireless] connectie vanaf buiten werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een Linksys WRT54G router/ap, die connecteert naar mijn ADSL modem. In mijn PC zit een Linksys wireless PCI kaart. Ik heb op mijn router een portforward gemaakt naar een virtual server (port 80 naar ip 192.168.1.50) die op mijn PC draait. Zodra ik bezig ben op mijn PC (bv. surfen, im, etc. iig. als ik internet connectie heb) kunnen mensen de websites die op de virtual server draaien gewoon benaderen, maar zodra mijn PC een tijdje niets doet, kan er niets meer van buiten benaderd worden.
Als ik bijvoorbeeld een grote download aanzet en probeer vervolgens vanaf mijn werk mijn virtual server te benaderen, werkt het wel. Maar wanneer de download klaar is, is er geen mogelijkheid om de virtual server te benaderen. Ik denk dus dat mijn PC de connectie met het access point kwijt raakt.
Is er een manier waarop de connectie kan blijven bestaan (ook zonder dat ik een download laat lopen). Ik heb al een poging gedaan door een ping -t te laten lopen naar mijn AP. Helaas zonder resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

Verwijderd

ik mag aannemen dat je hetzelfde probleem met een "gewone" kabel niet hebt?

geef trouwens even aan wat jezelf al hebt geprobeerd ;)

als je trouwens merkt dat server voor de buitenwereld niet meer beschikbaar is en de doet even wat op internet met die server neem ik aan dat alles weer werkt ?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:04

lier

MikroTik nerd

Zou je eens kunnen kijken of er een soort van powersave functionaliteit op deze kaart zit en of deze geactiveerd is ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het heb gevonden na een nuttige opmerking van een collega. Ik kon namelijk ook niet remote de admin van mn router benaderen terwijl die wel aanstaat.

Vinkje op de basic pagina van "Connect on demand" naar "Keep alive" gezet |:(
Een dezer dagen even testen of het werkt, aangezien ik voorlopig nog wel even 12 uur aan het downloaden ben :)