[XP] Remote Desktop werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Mriceke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-03 13:40
Via mijn werk probeer ik een Remote Desktop verbinding te maken naar thuis.
Eerst heb thuis in mijn router de poort 3389 open gezet en naar mijn intern ip gesluist. Ik heb bij Deze Computer ingesteld dat externe gebruikers een verbinding mogen maken naar mijn PC.
Dit werkte niet.

hierna heb ik de poort van RDP veranderd naar 6882 (deze werkt zeker want hier speel ik ook WoW mee)
Net probeer ik op mijn werk een connectie te maken met thuis via deze poort, maar ook dit mag niet baten.

ik maak gebruik van Zone Alarms thuis. Ook hier heb ik deze poort open gezet.

Om te kijken of ik uberhaubt een connectie kon maken met thuis heb ik geprobeerd om mijn router remote te bedienen. In mijn linksys WRT54G router heb ik het vinkje hiervoor aangezet en een poort ingegeven maar ook dit lukt niet.

Verder maak ik gebruik van Planet internet en heb een ISDN modem hiervan. Vrij oud model Alcatel Speedtouch(5 lampjes, de helpdesk weet dan meteen waar ik het over heb)

Dit is een Home model, maar ik heb deze ooit getweakt naar een Pro model. Dit omdat mijn oude router te langzaam was om steeds in te loggen op planet en hierdoor werd mijn internet aanzienlijk trager. Dit doet de modem nu.

Pingen vanaf mijn werk naar thuis werkt ook niet (ik weet niet of dit normaal is, maar ik denk het niet)

Heeft iemand een idee waarom het niet werkt?

Alvast bedankt!

Maurice

Verwijderd

Ik kan het ook niet via mijn werk, bij mij zijn op het werk de poorten hiervoor geblocked. En is je XP een Home of Pro, Home heeft geen mogelijkheid voor remote desktop.

• Gerrit Jan
  • Laatst online: 15-03 08:43
Ik neem aan dat je onder deze computer een account met een wachtwoord ingesteld hebt, zo niet dan moet je dat even doen.

En volgens mij is het pingen normaal want ik kan dat ook niet (gebruik zo nu en dan ook RD)

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Waarschijnlijk is dit door het systeembeheer op je werk afgeschermd. Ik zou als ik jou was contact opnemen met jullie helpdesk om dit te checken

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Als je via je werk werkt via een proxy server, dan gaat dat niet werken. RDP gaat niet over een proxy heen, of je moet wat met tunneling werken.

Pvouput live

• Arto
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:55
het kunnen eigenlijk 3 dingen zijn waardoor het niet werkt
1. remote desktop functioneerd niet goed
2. niet goed door ge-forward
3. deze poorten zijn geblokkeerd vanuit werk

probeer eerst misschien vanuit een andere PC in het netwerk een RD connectie te maken als het de enige huis PC is vanuit een computer waar zeker weten alle poorten open staan.

RDP naar 6882 veranderen maakt niet uit want WoW maakt geen gebruik van een directe verbinding, misschien is het wel handig om deze naar poort 80 te zetten zodat het werk niet RD kan onderscheppen.

en voor een speedtouch, in mijn modem heb ik hem door laten forwarden via telnet, hier een kleine uitleg

1. start -> run -> telnet 10.0.0.138 (of ander IP adres)
2. geef evt. username en password
3. type in 'nat create' (als het niet werkt eerst nat en daarna create)
4. voer de aangevraagde informatie in
5. reboot je modem

• Mriceke
ik weet dat meerdere mensen af en toe vanuit het werk met thuis rdp gebruiken. dus aan de poorten op het werk ligt het niet.
een vriend van me kan van hem thuis ook niet op mijn pc inloggen (dit heb ik ook nog geprobeerd)

ik heb inderdaad een account met paswoord, maar zelfs als ik deze niet had, moet rdp wel een verbinding maken volgens mij.
probeer eerst misschien vanuit een andere PC in het netwerk een RD connectie te maken als het de enige huis PC is vanuit een computer waar zeker weten alle poorten open staan.
bedoel je hiermee van een andere pc thuis naar mijn pc RD'en? ik kan namelijk wel met de pc van mijn broer op mijn pc inloggen.

Dat laatste telnet verhaal moet ik straks thuis eens proberen.

Bedankt

Maurice

• Arto
bedoel je hiermee van een andere pc thuis naar mijn pc RD'en? ik kan namelijk wel met de pc van mijn broer op mijn pc inloggen.
ja da bedoelde ik :-) maar hij komt dus niet buiten het modem, dan ligt daar de fout, probeer dan de port forward goed te zetten en dan kan het bijna niet anders dan werkend zijn.

• Mriceke
artorozenga schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:56:
[...]

ja da bedoelde ik :-) maar hij komt dus niet buiten het modem, dan ligt daar de fout, probeer dan de port forward goed te zetten en dan kan het bijna niet anders dan werkend zijn.
wat moet ik dan invullen eigenlijk?

• Arto
dat telnet verhaaltje iets hierboven,
dan voer je je inside IP inside port en ouside IP en ouside port in

• Mriceke
dus bv:

inside ip: 10.0.100.100
inside port: 80
outside ip: 84.122.154.121 (klopt niet, gaat om het voorbeeld)
outside port: 80

Bedankt!

• Mriceke
ok ik heb het geprobeerd, maar t werkt niet
ik heb het volgende ingevuld:

protocol tcp
inside ip 10.0.0.150 (router)
inside port 80
outside ip (ip thuis 62.***.***.***)
outside port 80

heb ik iets fout gedaan?
alvast bedankt
Maurice

Verwijderd

Je moet je pc inderdaad ffies gaan voorzien van 'n Account en Password... en dan probeer eens weer in te lggen vanaf 'n andere pc.

Verwijderd

outsite ip: 0.0.0.0
Dat moet het wezen volgens mij
inside: moet naar je eigen ipadres verwijzen op pc!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 18:36 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-03 23:14
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 18:34:
Je moet je pc inderdaad ffies gaan voorzien van 'n Account en Password... en dan probeer eens weer in te lggen vanaf 'n andere pc.
sie je wel was iets vergeten :+

Kan je wel je PC benaderen vanaf een andere computer thuis en zo ja ook bij je buurman geprobeerd om je pc te benadren?? denk dat handiger is ipv.. vanalles op je werk te proberen

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Mriceke
To_Tall schreef op woensdag 12 april 2006 @ 19:13:
[...]

sie je wel was iets vergeten :+

Kan je wel je PC benaderen vanaf een andere computer thuis en zo ja ook bij je buurman geprobeerd om je pc te benadren?? denk dat handiger is ipv.. vanalles op je werk te proberen
hierboven staat... dat ik wel een paswoord en account heb en dat ik wel met een andere pc thuis erop kan komen... en ik heb een vriend van me gevraagt of hij het wil proberen af en toe.

[ Voor 8% gewijzigd door Mriceke op 12-04-2006 21:42 ]

• Mriceke
outsite ip: 0.0.0.0
Dat moet het wezen volgens mij
inside: moet naar je eigen ipadres verwijzen op pc!
ik heb het geprobeerd maar dat mag ook niet lukken :(
wat moet protocol zijn?

• Mriceke
nu heb ik het programmatje Remote Administrator geinstalleerd. intern lukt dit wel weer (laptop naar pc) maar als ik het weer van een vriend of van het werk probeer lukt het niet.

eigenlijk nogmaals de vraag wat ik precies moet invullen bij de gevraagde waardes:
(als ik een nat wil maken op mijn modem)
Protocol:
Intern IP:
Intern Port:
Extern IP:
Extern Port:

of als iemand iets anders weet?
alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Mriceke op 18-04-2006 08:53 ]

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-03 16:34

JohnD

Bernd

Mriceke schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 08:49:
nu heb ik het programmatje Remote Administrator geinstalleerd. intern lukt dit wel weer (laptop naar pc) maar als ik het weer van een vriend of van het werk probeer lukt het niet.

eigenlijk nogmaals de vraag wat ik precies moet invullen bij de gevraagde waardes:
(als ik een nat wil maken op mijn modem)
Protocol: TCP
Intern IP:IP adres van je pc
Intern Port:4899
Extern IP:0.0.0.0
Extern Port:4899

of als iemand iets anders weet?
alvast bedankt

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Pagina: 1