Als eerste wat specs.
Systeem: AMD A64 3000+ @ 1900MHz (OC @ 5%)
Memory: 4x512MB DDR3200 CL 2.5
Voeding: Huntkey 250W
MB: MSI 7093 ATI SB400
HD: Maxtor (160GB) en IBM(40GB)
Monitor: 2x17" TFT
Video: ASUS X600PRO OC (alleen als ik spelletjes doe, anders op normale freq.)
BIOS: 3.9
Drivers: ASUS Video + Cat.
Probleem:
Sinds enige tijd geeft mijn GPU 51 graden aan en loopt ie bij gamen op naar 55 graden. Wanneer ik de temperatuur meet (heb zo een meter geleend met een IR of zoiets) is ie maar 33 graden.
ATI Tray tools en Everest geven beide 51 graden aan.
Wanneer ik nu alle ATI drivers deinstalleer, Tray tools er af knikker en register en disk schoon maak en daarna alles weer installeer dan geeft ie netjes 33 graden aan. Dat houdt ie een paar dagen vol en dan lijkt de software na een tijdje de weg weer kwijt. Waar kan dit aan liggen?
Ik heb ook de ASUS enhanced drivers geïnstalleerd.
Vraagje:
Ik heb op mijn mobo een X200 video kaart. Hierop kan ik mijn tweede monitor aansluiten. Op zich werkt dat naar behoren en ondanks UMA heb ik zat geheugen (2GB Dual Channel). Wat is het beste voor de performance. De tweede monitor gebruik ik alleen bij video montage en programmeren. Bij games wordt alleen de eerste monitor gebruikt. Ik heb dus de keuze uit twee setups:
Setup 1: Beide monitoren op de X600 (zoals ik nu heb)
Setup 2: Primaire monitor op de X600 en de secundaire monitor op de X200 intern.
Wat is beter van deze twee setups?
Wim-Bart
Systeem: AMD A64 3000+ @ 1900MHz (OC @ 5%)
Memory: 4x512MB DDR3200 CL 2.5
Voeding: Huntkey 250W
MB: MSI 7093 ATI SB400
HD: Maxtor (160GB) en IBM(40GB)
Monitor: 2x17" TFT
Video: ASUS X600PRO OC (alleen als ik spelletjes doe, anders op normale freq.)
BIOS: 3.9
Drivers: ASUS Video + Cat.
Probleem:
Sinds enige tijd geeft mijn GPU 51 graden aan en loopt ie bij gamen op naar 55 graden. Wanneer ik de temperatuur meet (heb zo een meter geleend met een IR of zoiets) is ie maar 33 graden.
ATI Tray tools en Everest geven beide 51 graden aan.
Wanneer ik nu alle ATI drivers deinstalleer, Tray tools er af knikker en register en disk schoon maak en daarna alles weer installeer dan geeft ie netjes 33 graden aan. Dat houdt ie een paar dagen vol en dan lijkt de software na een tijdje de weg weer kwijt. Waar kan dit aan liggen?
Ik heb ook de ASUS enhanced drivers geïnstalleerd.
Vraagje:
Ik heb op mijn mobo een X200 video kaart. Hierop kan ik mijn tweede monitor aansluiten. Op zich werkt dat naar behoren en ondanks UMA heb ik zat geheugen (2GB Dual Channel). Wat is het beste voor de performance. De tweede monitor gebruik ik alleen bij video montage en programmeren. Bij games wordt alleen de eerste monitor gebruikt. Ik heb dus de keuze uit twee setups:
Setup 1: Beide monitoren op de X600 (zoals ik nu heb)
Setup 2: Primaire monitor op de X600 en de secundaire monitor op de X200 intern.
Wat is beter van deze twee setups?
Wim-Bart
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.