Toon posts:

S-video signaal splitsen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een radeon 9700 met één S-Video uitgang. Nu heb ik deze altijd met een s-video stekker op mijn tv aangesloten en dit werkt prima. Nu wil ik echter graag ook op een tweede tv hierop aansluiten, hoe zou ik dit kunnen doen?

Is het mogelijk om het s-video signaal te splitsen? (heb navraag gedaan bij de locale kabelwinkel maar er bestaan volgens hun geen s-video splitsers). Ik zat dan zelf te denken aan een of ander apparaat dat dat voor me zou kunnen doen...?

Via de videorecorder wordt in elk geval lastig want de twee tv's staan een heel eind uit elkaar, bovendien heeft de videorecorder alleen een composite ingang en zou ik één van de scart uit/ingangen al moeten bezetten voor het binnenhalen van het s-video signaal (dmv een speciale scartstekker met svideo en audio in+uitgangen) en hou ik dan maar één scart uitgang over.
Het signaal omzetten naar composite dmv een splitser en dan naar de composite-ingang op de videorecorder aansluiten kan natuurlijk wel, en dan heb ik beide scart uitgangen nog vrij alleen dan moet ik dan dus weer met een lange s-video stekker van de tv die veraf staat naar de videorecorder en deze met de al genoemde speciale scartstekker erop aansluiten, maar helaas krijg ik op deze manier toch geen signaal binnen. :|

Zijn hier wellicht speciale apparaten voor die ik niet ken of manieren waar ik niet aan gedacht heb?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 02:08 ]

• Afterburner79
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Afterburner79

weak input?

(overleden)
S-video moet je echt niet gaan splitsen. Wat je wel kan doen is gewoon S-video naar composiet uitsturen (met dat handige verloopkabeltje wat je erbij kreeg ;) ) en dat signaal dan
door een versterkertje sturen. Die dingen zijn niet zo duur. En qua signaal maakt het ook niet
heel veel uit...
Wil je echt S-video gaan splitsen moet je ook serieus geld op tafel leggen.
Mocht je een goedkope S-video splitter tegenkomen houd ik me aanbevolen! :Y)

edit: Hotlink werkt niet > bestelnr 352500 - 89 of 352001 - 89 bij Conrad.

[ Voor 40% gewijzigd door Afterburner79 op 12-04-2006 02:21 ]

It seems like I'm always getting stuck, between the handshake and the f**k ! < Fulltime partytimer! >
Whatever happens, be a Buddha!