[Outlook] Kan geen jpg files openen die attached zijn

Pagina: 1
Acties:
  • 842 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-04 18:18

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Hey all,

heel vaag probleem en ik had het voordat ik mijn pc opnieuw installeerde ook al. Draait Windows XP PRO SP2 NL met Office 2003 SP2. Als ik nu in Outlook een plaatje dat bij een e-mail is gevoegd probeer te openen dan krijg ik de foutmelding:

"Toepassing is niet gevonden"

Snap er niks van, want vanuit de verkenner start ie bij het dubbelklikken op een jpg gewoon de windows image-viewer op.

Iemand een oplossing voor dit (bijzonder irritante) probleem???

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155977

Heb je al een andere viewer geprobeerd? (Als standaard plaatjes-opener dan he)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 155977 op 12-04-2006 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:15

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Er wordt door Windows een onderscheid gemaakt tussen .jpg en .jpeg, misschien dat het daar aan ligt. Je zou van beide bestanden er eentje op de schijf kunnen zetten en de viewers opnieuw instellen.

Rechtermuisknop op het bestand » "Openen met..." » "Programma kiezen..." » Kies je applicatie en zorg dat er een vinkje staat bij "Dit type bestand altijd met dit programma openen."

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja juist. Ik heb trouwens nog een programmatje voor je. Geheel gratis en verrassend compleet. Laat zich goed als standaard instellen en bovendien in het nederlands.
:7 http://www.irfanview.com/

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 155977 op 12-04-2006 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Rare is ook dat ik als ik kies voor openen met niet meer kan kiezen voor de standaard image-viewer die windows vanuit mijn verkenner gebruikt voor het openen van plaatjes.

.jpg, .jpeg etc hebben geen file-associaties, en openen vanuit de verkenner gewoon met de standaard windows XP image-viewer

En ik ben dus (ondanks alle goede bedoelingen) niet op zoek naar een ander progje dat het voor me kan doen. Het moet gewoon weer met Outlook en imageviewer werken. Ik draai verder nog ACDsee pro 8, maar daar ligt het volgens mij ook niet aan, omdat JPG files daar niet mee geassocieerd zijn,.

[ Voor 34% gewijzigd door Dexter op 12-04-2006 01:12 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan zul je toch Dux's advies op moeten volgen.....

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 155977 op 12-04-2006 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Maar weet niemand of en zo ja welke setting ik kan veranderen opdat outlook gewoon de standaard windows viewer weer gaat gebruiken? Andere software gebruiken lost het probleem wel op, maar dan duurt het laden van de afbeelding vaak weer wat langer en ik wil niet dat alle afbeeldingen met dergelijke software geopend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:15

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Dan vraag ik nog even ter bevestiging:
Dexter schreef op woensdag 12 april 2006 @ 01:11:
.jpg, .jpeg etc hebben geen file-associaties, en openen vanuit de verkenner gewoon met de standaard windows XP image-viewer
Als je (dus niet via Outlook) gewoon in de verkenner een dubbelklik geeft dan opent de standaard ImageViewer van XP? Zo ja, dan hebben ze natuurlijk wél een associatie...
Rare is ook dat ik als ik kies voor openen met niet meer kan kiezen voor de standaard image-viewer die windows vanuit mijn verkenner gebruikt voor het openen van plaatjes.
In het menu "Openen met..." staat dus ook de optie "Programma kiezen..." en daar zou in het lijstje "Windows-viewer voor afbeeldingen en faxen" moeten staan.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
In dat lijstje staat die windows-viewer voor afbeeldingen en faxen dus niet...dat vind ik ook zo vreemd...

Associatie met jpg is er zeker wel, maar die optie staat dus niet in het lijstje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Even nog een aanvullende reply zodat dit topic niet alleen een probleem maar ook een oplossing bevat (en het eventueel ook voor anderen zinvol kan zijn). Probleem zat hem in het feit dat het pad dat in de extensie-verwijzing (bij de MAPOPTIES - BESTANDSTYPEN) naar de rundll32.exe verwijst niet volledig was. Als ik daar C:\Windows\system32 voor zet dan werkt het wel weer gewoon. Zelfde probleem had ik ook met het openen van .CPL files (voor configuratie van hardware bijvoorbeeld).

Pagina: 1