Alternatief voor Asus Smartdoctor (ATI)

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47
Ik ben opzoek naar een alternatief voor Asus Smartdoctor. Ik heb dit programma gebruikt voor mijn videokaart (ATI EAX800XL PCI-e) om alleen de fan-speed te regeln. Deze stelde ik handmatig in op 20%, onhoorbaar dus. Nu heb ik mijn PC geformateerd en het programma er opnieuw opgezet met de nieuwste ATI drivers. Smartdoctor werkt dus nu niet meer, ook geen fan speed regelingen. Ik heb geen zin om Enchahed drivers van Asus te installeren want dat hoefde voorheen ook niet. Oudere drivers is onzin, want ik wil gewoon nieuwere in de toekomst gaan gebruiken. Ik kan niks op google vinden of hier op GoT.

ATI Tool werkte volgens mij niet. Expertool is alleen voor Nvidia. Ik wordt echt gek van die rot herrie van mijn fan.

Kom niet met antwoorden koop een Zalman koeler e.d.. :)

Verwijderd

Hoezo geen zin om Enhanced Drivers van Asus te installeren...

Omdat je dat voorheen ook niet hoefde? goede reden zeg.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-07 07:48

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:06:
Hoezo geen zin om Enhanced Drivers van Asus te installeren...

Omdat je dat voorheen ook niet hoefde? goede reden zeg.
Wie vraagt er naar jouw mening (zo te zien doe je dit vaker....)?
Modbreak:Lekkere houding :/

Vooral omdat er wel degelijk redenen kunnen zijn om voor 3rd party tools de bijbehorende 3rd party drivers te installeren...
Meestal zijn drivers van third-party net iets ouder dan van de echte fabrikant.

@TS
Kijk eens naar Speedfan, deze kan de temp van mijn videokaart uitlezen. Wellicht dat hij bij jouw ook de snelheid kan aanpassen etc. Kijk goed naar de verschillende opties, als het de eerste keer niet werkt.

[ Voor 62% gewijzigd door dion_b op 12-04-2006 14:30 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 20:35

Bene

list incomprehension

Djoekie schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:37:
Wie vraagt er naar jouw mening (zo te zien doe je dit vaker....)? Meestal zijn drivers van third-party net iets ouder dan van de echte fabrikant.
.
De enhanced drivers zijn een toevoeging op je catalyst drivers ongeacht versie van die laatst en dus geen vervanging van. Ze bieden ondersteuning voor de diverse ASUS tools en zijn sinds een anderhalf jaar of iets in die richting verplicht voer voor smartdoctor.

Vriendelijke opmerking om je post mee te beginnen ook. Doe als mij: drink eerst een kopje koffie, kijk dan pas je forum posts na. Wordt de wereld een stuk vriendelijker van ;)

• STIMPPYYY
Dan ga ik hier toch maar even naar kijken, had wel zoiets begrepen maar vind het raar dat het altijd heeft gewerkt met 5.X en nu opeens niet meer met 6.x serie's zal wel komen door het nieuwe CCC wat je erbij moet installeren.

• STIMPPYYY
Enchahed drivers van Asus werken niet icm Smartdoctor 4.80. Als ik de versie van de CD en vroegere van internet probeer te installeren slaat mijn pc vast en reboot hij.

Iemand nog andere iedeen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

STIMPPYY, het is hier geen helpdesk, dat hebben we je al vaak zat proberen duidelijk te maken. Je topicstart staat bol van zaken die je zelf gewoon met een beetje ruimer denken uit kunt proberen. Begin daar voortaan eens mee voor je een topic opent :/

Verder verzorg je je posts weer slecht en schop je binnen 24u. Blijkbaar wil je gewoon een slotje. Welnu, hier is hij dan...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.