[PC/MoBo] Medion MT6 bevriest (alleen) bij open IE ?

Pagina: 1
Acties:

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:05
Hallo,

ik heb een medion pc van iemand te leen die af en toe uit valt. Nu dacht ik eerst aan dialers en spyware omdat het (meestal) alleen gebeurt op het moment dat Ineternet Explorer wordt gestart. Het vreemde is dat en 8 van de 10 keer is en die andere 2x kanje hem wel gewoon gebruiken.

Heb de bios al geupdate.
Heb eerst hitmanpro gedraait en toen bleeft het-> recovery gedraaid.
Nu met de recovery doet hij het nog steeds dus een hardware probleem.

Ik ga morgen even spannigen meten maar ik vind het zovreemd dat het alleen mis gaat met IE explorer het adresseren van de netwerk kaart (inloggen) gaat wel gewoon goed.

Iemand hier ervaring mee of direct al een tip ? Ik ga er morgen even snel mee klooien (tijd is echt het probleem van de maatschappij...)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Valt de computer fysiek uit of herstart hij alleen maar? In het laatste geval moet je eerst de optie van XP dat de computer automatisch herstart bij een zware fout uitschakelen, dan krijg je een blauw scherm met wat extra informatie in plaats van dat het ding gewoon herstart. Kijk ook eens in je logboek wat de fout nu eigenlijk heeft veroorzaakt.

Verder zou ik alle updates eens installeren en het geheugen nakijken met Memtest86 kan ook geen kwaad denk ik.

• Huneker
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-01 21:16
Bevriest de computer zoals je in je topictitel noemt of valt hij echt uit?

Heb zelf sinds afgelopen zaterdag dat mijn MT6 (een Micromaxx van AH) gewoon helemaal bevriest. Niets reageert meer. Een format en nieuwe installatie helpen niet en memtest vind geen problemen. Bij mij is het echter niet IE afhankelijk, maar gewoon random. Soms tijdens het opstarten (nog voor windows), soms na een minuut of 5 en soms gewoon niet. Heb al verschillende hardware verwijderd en uitgeschakeld om het probleem te zoeken, maar nog geen succes.

Gelukkig zit er nog garantie op (1 maand :) ) en komt er morgen iemand langs om er naar te kijken.

• stormfly
zou je mij dan op de hoogte willen houden met de oplossing ? Zou echt super zijn het lijkt alsof wij hetzelfde probleem hebben ;)

Hij heeft ook soms dat hij niet doorstart in windows en je even ziet XP HOME en dan blijft het scherm hierna gewoon zwart maar dit zijn symptomen van voor de recovery dus kan ook een driver probleem zijn geweest.

De tip die ik kreeg van een collega is om de video kaart er even in en uit te steken, want ook mijn fout reporten verwijzen naar Nvidea drivers ?

Ben echt heel benieuwd er schijnen (na heel wat googlen) ook wat rotte/krappe voedingen in te zitten heb jij de spanningen wel eens gemeten ?

• Huneker
Foutrapporten heb ik helemaal niet, als de pc is vastgelopen is de enige optie om de computer uit te schakelen met behulp van het lang indrukken van de power knop. Daarna start hij ook meestal niet meteen op, pas na een halve minuut of zo (restspanning of zoiets gok ik).

Tijdens de herinstallatie trouwens ook gehad terwijl de Nvidia driver nog niet geinstalleerd was. Dus daar kan het dan denk ik niet aan liggen.

Spanningen heb ik nog niet gemeten, wacht even af wat er morgen uit komt en laat je het weten.

• Huneker
Monteur is langs geweest. Ben nu bezig de pc weer in te richten, maar tot nu toe geen problemen meer. Omdat er nog garantie op de pc zat zijn het moederbord en de harde schijf allebei vervangen. Dat is bij jou waarschijnlijk niet echt een optie als er geen garantie meer op zit.

• stormfly
Nope ik heb de videokaart eropnieuw in gestoken en dat blijkt de oplossing te zijn (tip van collega) en het werkt echt.
Pagina: 1