Harde schijf in Raid 0 ,klotedrivers

Pagina: 1
Acties:

• jhonniedj
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-02 22:04
ik ben bezig met harde schijf in striping mode, werkt perfect ook onder windows alleen nu komt het leuke, ik krijg windows niet op de harde schijven die in raid staan :(

dus ik krijg mijn kaart niet gedetecteerd :(

iemand iedeën,..

ooh nog iets leuks,.. ik krijg drivers niet op floppy aangezien floppydrive kapoet is :S
ik heb usb stick, p4p800s-e deluxe moederbord en nog wel meer tot mijn beschikking
(misschien daarom dat floppy niet werkT?, hetb meerdere drives geprobeerd namelijk :()

ik hoop voldoende info te hebben gegeven en jullie mij een beetje kunnen helpen,
mvg Jhonnie

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

als je floppy niet werkt kun je 2 dingen doen.

1. drivers op de cd slipstreamen en daarmee gaan installeren.
2. alles installeren op een single disk en deze vervolgens clonen naar de raid array (nadat je vanuit windows de drivers hebt geinstalleerd). Dit heb ik ooit gedaan toen ik van ATA naar S-ATA wilde en dat ging prima. in principe moet het met raid dus ook gewoon gaan werken.

• jhonniedj
Terw_Dan schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 23:57:
als je floppy niet werkt kun je 2 dingen doen.

1. drivers op de cd slipstreamen en daarmee gaan installeren.
2. alles installeren op een single disk en deze vervolgens clonen naar de raid array (nadat je vanuit windows de drivers hebt geinstalleerd). Dit heb ik ooit gedaan toen ik van ATA naar S-ATA wilde en dat ging prima. in principe moet het met raid dus ook gewoon gaan werken.
1. snap niet precies hoe ik moet slipstreamen :( heb alle drivers en weet de naam van me temp folder allen het wordt moeilijk bij editen van die kladblok bestanden :(, daar stopt mijn gaan,..

2.moet je voor de 2e optie niet precies dezelfde hdd hebben als die in raid :S?
btw, met welk programma kan ik het beste klonen?
maxtor proggie's? of met de hand copy?

Thx voor snelle reactie!, i appreciate!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

clonen kun je het beste doen met ghost of progs als acronis trueimage (maxtor progs kunnen het bij mijn weten niet eens en een MFT schrijven met de hand lijkt me ook niet echt een optie). En het maakt geen drol uit op wat voor disks je het doet. Zoals ik al zei, ik deed het vanaf een ATA (60GB) naar een S-ATA (160GB) disk en dat ging prima.

over slipstreamen is wel eea te vinden (zou zo ook niet weten hoe het precies moet hoor).

• jhonniedj
thx terw!
ik denk dat ik morgen ff cloontje gaat maken dan ;)
sigh, duurt allemaal zo lang :o
najah iig thx for all!!

morgen nieuw post, nieuwe dag , en helaas ook school :(

(onduidelijk gekloot met die slipstreaming, en om nou nlite nog is te runnen op een pc die al spyware volloopt als je een serial opzoekt :( :( :( :( )

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
pfft, jhonniedj, ik word een beetje moe van al die smilies (of eerder gezegd 'huilies'). Gaan vloeken in je posts is ook nergens voor nodig. Blijkbaar is het je ook niet gelukt om die 'klote'-drivers voor hoofdletters te installeren. Trouwens, het is hier geen MSN, dus ' :S ' werkt niet.

En nog een ding,
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken
;)

[ Voor 43% gewijzigd door spone op 12-04-2006 00:44 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• jhonniedj
bij deze excuzes .. (geen smiley)
en hoop dat deze post wel toelaatbaar is..
ik zal proberen te onthouden en me beetje aan de regels te houden ,...
in ieder geval bedankt,.. heb btw
ONTOPIC:
Maxblast 4,.. die werkte wel, acronis zag ook maar 1 hdd, de IDE variant van mijn hdd gedeelte,..
hoop dat maxblast helpt, is iig wel handig,. werkt onder windows, zo gedownload en geen gezeik gezeur van rebooten etc,..

alsnog bedankt .. smileys maken de post zo makkelijk leesbaar :o, en de rest werkt wel onder msn dus tjah die dingen ken ik uit mijn hoofd :)
Pagina: 1