Compuserve probleempje

Pagina: 1
Acties:

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02 21:50
Ik heb sinds feb dit jaar Compuserve 8 mbit+ telefonie.
Hellaas ondervinden wij op de telefonie storingen.

storingen
  • Wij kunnen wel bellen maar niet gebeld worden
  • Indien wij wel gebeld kunnen worden valt ineens het geluid weg
  • Nummer niet in gebruik toon terwijl gekozen nummer wel actief is
Deze storingen hebben wij voorgelegd aan CS deze zijn tot conclusie gekomen dat onze modem/router een zyxcel 2600 prestige defect is. Oke dat kan gebeuren. wij gewacht op een nieuwe modem. hellaas ook deze gaf dezelfde problemen. Na 2 weken uitzoeken kwamen zij ineens met een tijdelijke oplossing iig om te testen. de down en upstream verlagen van 1 mbit up naar 512 en van 8mbit down naar 3mbit.

ook hier ondervinden wij nog problemen. Bij het bestellen hebben wij uitdrukelijk gevraagt of telefonie via DSL op ons adres geen hinder ondervind. (wij zitten 2.3 km bij centrale vandaan) volgens de verkoo afdeling is dit geen probleem. Dus ja wij zijn akoort gegaan met hun voorwaarden.

nu ben ik 2.5 maand verder en Telefonie werkt niet ik heb ondertussen mijn 3e modem ontvangen. en ipv ik een 8 mbit lijn heb heb ik nu een 3 mbit lijn. dit is door netwerkbeheer naar beneden geschroeft zij zijn ineens tot de conclusie gekomen dat onze verbinding instabiel is :+.

Anyway ik kreeg vanavond ineens dit mailtje!!
Wij hebben vanavond met elkaar gesproken.
U heeft een ADSL 8064 abonnement en doordat u te ver van de centrale woont, haalt u maar 3092.
Daar bent u niet tevreden over.
Wij kunnen Tiscali vragen de oude snelheid terug te zetten, maar dan moet u rekening gehouden met het feit dat uw ADSL verbinding instabiel zal worden.

Dit staat in onze voorwaarden:

** Het product CompuServe ADSL 8064 wordt aangeboden met zogeheten wide open verbinding. Dit wil zeggen dat de werkelijk te behalen snelheid afhankelijk is van een aantal factoren, zoals de kwaliteit van de koperdraad (telefoonlijn), de afstand tot de centrale en de gebruikte apparatuur (modem). De downloadsnelheid van het product kan liggen tussen 2048 en 8064 Kbit/s. De upstreamsnelheid kan liggen tussen 512 en 1024 Kbit/s. CompuServe biedt geen enkele garantie ten aanzien van de te behalen snelheid.
Je kan na 3 maanden toch
1 niet zeggen dat ik ineens te ver van de centrale woont
en
2 dat zij een voledig product leveren terwijl ik in feb gewoon netjes op 8 mbit draaide.

iemand een idee?? ik heb gezecht dat ik nu maar eens de leiding gevende wil spreken. ik heb vedorie 90€ aan CS helpdesk kosten omdat ik niet kan bellen!!

Leveren zij naar julie inzicht nu wel of geen voledig pakket? Ook telefonie werkt nog niet optimaal bij ons

A Soldiers manual and a pair of boots.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Heb je een ZyXEL 2602H(W)-61? Welke firmware zit er in (vermoed MS.5D0)?

Probeer deze nieuwe firmware eens. Klinkt als een firmware aangelegenheid meer dan een exemplarisch defect (met 2 nieuwe heb je dat wel uitgesloten).

http://operations2.tiscal...er/telefonie/340MS7b3.bin

Wat uitleg over je situatie wat je hebt is wel handig. Heb je nog KPN-telefonie? Is dat ISDN of analoog? Modem netjes direct op je ISRA punt aangesloten zonder verlengkabels? Geen loze aftakkingen of zelfs iets voor je splitter aangesloten? Trek 'phone' los uit je splitter en bel met een mobiel naar je KPN nummer bijvoorbeeld, rinktelt er dan iets is het fout.

[ Voor 51% gewijzigd door bjck op 11-04-2006 23:53 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02 21:50
bjck schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 23:34:
Heb je een ZyXEL 2602H(W)-61? Welke firmware zit er in (vermoed MS.5D0)?

Probeer deze nieuwe firmware eens. Klinkt als een firmware aangelegenheid meer dan een exemplarisch defect (met 2 nieuwe heb je dat wel uitgesloten).

http://operations2.tiscal...er/telefonie/340MS7b3.bin

Wat uitleg over je situatie wat je hebt is wel handig. Heb je nog KPN-telefonie? Is dat ISDN of analoog? Modem netjes direct op je ISRA punt aangesloten zonder verlengkabels? Geen loze aftakkingen of zelfs iets voor je splitter aangesloten? Trek 'phone' los uit je splitter en bel met een mobiel naar je KPN nummer bijvoorbeeld, rinktelt er dan iets is het fout.
Ik heb Analoge telefonie. KPN aansluiting is actief. (zit nog een fax numer op)
Van de hoofdaansluiting zit een kabeltje c.a. 5 CM naar de splitter en 10 CM naar de DSL modem. vervolgens zit er op de Zyxcel Firmware MS 6d geinstaleerd deze heeft de servicedesk mij geadviseerd,
en staat al standaard geinstaleerd.
Tevens. zitten er 5 computers aan verbonden en een router (WRT54G)
in de settings van de router heb ik alleen SIP log aangezet en laat deze indien vol mailen naar me webserver.

De WRT is alleen acces point. en fungeert als hubje..

A Soldiers manual and a pair of boots.