Redirect werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02 22:18
Zoals mijn topic al zegt werkt op de 1 of andere manier mijn redirect niet.
Ik zal kort de situatie uitleggen.
Twee jaar geleden heb ik http://www.vozze.nl geregistreerd. Deze ging altijd naar mijn eigen PC, maar sinds kort heb ik een webhoster. Hier heb ik het volgende webadres: sohosted.vozze.com.
Nu wil ik dus dat www.vozze.nl naar vozze.sohosted.com wordt doorgestuurd. Hiervoor heb ik een als volgt een CNAME record aangemaakt:
code:
1
www.vozze.nl.   IN   CNAME  86400 vozze.sohosted.com.

Als ik www.vozze.nl ping, zie ik dat deze naar het goede ip-adres gaat. Wanneer ik echter www.vozze.nl intyp, werkt het niet, terwijl vozze.sohosted.com het wel gewoon doet.

Wat gaat er verkeerd? Moet ik aan de "webhost-kant" ook nog iets doen?

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ja, waarschijnlijk moet er op de host nog iets gebeuren. Het is (gezien de aard van de site) een goedkoop accountop een shared server, met een shared ip, meer sites op 1 ip. Je zult op de server ook nog een virtual server voor www.vozze.nl moeten (laten) definieren.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02 22:18
leuk_he schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 23:06:
Ja, waarschijnlijk moet er op de host nog iets gebeuren. Het is (gezien de aard van de site) een goedkoop accountop een shared server, met een shared ip, meer sites op 1 ip. Je zult op de server ook nog een virtual server voor www.vozze.nl moeten (laten) definieren.
Hmmm. Daarvoor moet ik dus bij de webhoster zijn. Maar hoe werkt het systeem van de redirect dan? Die stuurt dus door naar IP-adres ipv de naam?

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-02 21:13
Vozze schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 23:19:
[...]

Hmmm. Daarvoor moet ik dus bij de webhoster zijn. Maar hoe werkt het systeem van de redirect dan? Die stuurt dus door naar IP-adres ipv de naam?
Een CNAME verwijst alleen maar naar het ip-adres; hosters gebruiken vaak één ip-adres voor meer sites. In de config van de webserver wordt dan aan elke site een hostname gekoppeld.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.