Toon posts:

Gebeld worden werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, na installatie van internetplusbellen op een analoge lijn gaat alles goed behalve . . . . we kunnen niet meer gebeld worden. ADSL doet het, uitbellen via VOIP prima!. Maar als iemand ons belt hoort de beller wel signaal overgaan maar wij horen niet dat we gebeld worden?

Wat kan er fout zijn? KPN 2e lijns zegt dat we de kabel tussen ISRA en Splitter verkeerd hebben aangesloten, maar dat is geheel volgens de handleiding gebeurt, KPN zegt dat de handleiding fout is, daar wordt verteld dat je de rode en blauwe kabel op de ISRA 1a en 1b moet aansluiten. KPN zegt, nee kijk naar de twee middelste aders van je kabel en die moet je aanlsuiten. Maar die zijn ook rood en blauw.

Heeft iemand dit ook gehad?

Verwijderd

Had je [rml][ KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 5[/rml]dit topic ook al doorgenomen? Volgens mij zijn er meer mensen met dergelijke problemen. :)

Verwijderd

Wie er gelijk heeft weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat er inderdaad 2 kabels verkeerd zitten, dit heb ik eerst ook meegemaakt.

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Dit probleem heb ik nou ook! Hmm ander topic verder?

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Dit probleem had ik ook. Ik had 20 meter kabel tussen de experia en het isra punt. Dit bleek maar 1,5 meter te mogen zijn. Ik heb de experia verplaatst naar een meter van het isra en geen problemen meer gehad.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Verwijderd

als gebeld worden niet werkt heb je waarschijnlijk de analoge lijn verkeerd aangesloten zitten. een andere optie: heb je hiervoor wel telefonie gehad? of ben je van geen telefonie overgestapt naar ipb. dan moet je namenlijk gewoon even afwachten. mocht dit verder niet op te lossen zijn: schakel via mijnkpn je telefoon door naar je mobiel, kun je totdat je volledig geporteerd bent iig gebeld worden. zodra je geporteerd bent zou alles moeten werken.
Pagina: 1