Toon posts:

Hele goeie cooling of brakke sensor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mn pc opnieuw in elkaar gezet en nieuwe koelpasta opgedaan en nadat ik hem aanzette en wat drivers en ASUS Probe II geinstalleerd had, las ik de temperatuur: 19°C, dit lijkt me wel heel laag voor een AMD A64 3500+ (Venice core), of niet? Klopt dit en koelt mn koeler de CPU zo goed dat hij onder de omgevingstemperatuur is of zijn de sensoren niet goed?

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 14:55

Bravo

Second Best

Allereerst, koelen onder de omgevingstemperatuur is NIET mogelijk, tenzij je aan PhaseChange doet :+ . Daarom denk ik dat je sensor enigszins brak is, of in ieder geval niet goed uitleest.
Je kunt proberen door een keer de gaan stressen te kijken of de sensor een beetje bijtrekt (werkte bij mij), maar ik denk dat je er een vast aantal graden bij moet optellen.

Ioniq 6 LR Lounge 20" @ Elli Pro
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 13:51
Nou dat lijkt me wel heeel sterk, maar aan je sensor zal het vast niet liggen.
Download eens Speedfan bijvoorbeeld en kijk daarmee eens.
Als ik Asus Probe installeer klopt er bij mij niet 1 van alle waarden, dus naar mijn mening is dat programma de boosdoener en daarom niet echt nuttig :? :X

Verwijderd

Topicstarter
G-SuPRuuB schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:54:
Nou dat lijkt me wel heeel sterk, maar aan je sensor zal het vast niet liggen.
Download eens Speedfan bijvoorbeeld en kijk daarmee eens.
Als ik Asus Probe installeer klopt er bij mij niet 1 van alle waarden, dus naar mijn mening is dat programma de boosdoener en daarom niet echt nuttig :? :X
Zal speedfan eens downloaden, want mn +12 van mn Enermax Liberty 500W geeft hij aan als 12,31V en dat is niet zo heel goed geloof k ;)

//Edit:
Speedfan geeft EXCACT hetzelfde aan. (is 30°C te doen voor een Maxtor 300GB (diamondmax 10)?)
Weet trouwens nieteens of mn kamer wel warmer is dan 19 graden, zit er iig niet veel onder/boven ;)

En mn moederbord is nieuw, vandaag om 6 uur gehaald dus sensor lijkt me dat die goed moet zijn? (of zit die in de cpu? :P)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 23:05 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
3%... Is niet zo erg :) Mijn fileserver (heb net toevallig die cijfers voor mijn neus :P ) heeft 12.29 en werkt feilloos :)

Krijg je in het bios wel andere waardes? Want dan wordt het gewoon verkeerd uitgelezen door de progjes :) Geeft het bios ook een te lage waarde dan is je sensor brak.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
30graden voor een HD is koel. Die van mij zitten ook zo rond die waardes met een stille 12cm nexus erachter (zie mn specs)

Instagram / YouTube

• Rapatski
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-11-2023

Rapatski

Tikkeltje scherp

Mijn computer werkt nu al drie jaar met een 'aangegeven' +12V van 15.50V (zonder ook maar iets over te klokken) Kan volgens mij redelijk veilig zeggen dat dit niet klopt.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Pagina: 1