RAM Idle werkt dat ?

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

• Compacto
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-06 06:49
Ik zag ergens dit proggie staan, heeft iemand hier (goede) ervaringen mee ?

Dit zegt ZDNET erover, is dat waar ?

Met dit freeware-programmaatje op de achtergrond, wordt je computergeheugengebruik geoptimaliseerd. En dat is wel nodig: veel crashes in Windows worden veroorzaakt door een slecht geheugenbeheer.

Verwijderd

Jah,

In low memory systemen kan dit proggie handig zijn.

Ik heb het draaien op onze server/router pc mij in huis (win98 se, pentium 100, 16MB ram). Dit programmaatje maakt het geheugen leeg zodra het onder 2MB vrij geheugen komt. Ik zie 'm regelmatig (als de PC alleen maar netwerk verkeer hoeft te routen) het geheugen leeg maken. We hebben nog geen crash gehad en de PC staat nu al een paar dagen aan (we hebben dan ook nog maar net adsl internet)

Rob

Verwijderd

maar hoe werkt dat RAM IDLE precies? hij gooit het geheugen leeg, oke..maar wta doet hij met de inhoud van het geheugen? wordt dit naar de hdd geschreven? of ergens anders naartoe?

• s3mt3x
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Voor zover ik weet, flusht ie onder andere de filecache naar HDD(swap), maar als windows die gegevens net nodig heeft worden ze net zo snel weer ingelezen in het RAM. Kun je beter een OS met fatsoenlijk memory management gaan gebruiken, zoals bijv. win2k, i.p.v. de hele tijd een metertje in de gaten gaan houden wat de hoeveelheid vrij geheugen aangeeft. Je hebt tenslotte geld betaald voor dat RAM, dus dan kan het ook maar beter gebruikt worden i.p.v. dat het leeg staat!

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Verwijderd

maar als je nu windows 2000 gebruikt...en het geheugen blijft vollopen? is het dan het proberen waard? en kom nu niet aan met: ga dan over op linux..

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Zoals ik al aangaf: geheugen is er om gebruikt te worden. Geheugen "loopt niet vol", of je moet zelf een fijne baggerapp gecode hebben die zo lek als een mandje is (maar dan zie je je swapfile ook hard groeien), en het memory management van win2k is erg goed. 't Is wel aan te raden om meer dan 32MB te gebruiken onder win2k natuurlijk.
RAMidle en dat soort dingen zijn over het algemeen vaporware.

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

ik begruik zelf MPOWER van MINDBEAT en dat werkt ook lekker.

op www.google.com kan je het programma wel vinden

Spelfouten voorbehouden.

• raptile

raptile

het ois freeware dus ik denk dat ik je de lkink wel mag geven.

ik heb even voor je gezocht en hier is de link van de download

http://www.hccgouda.nl/download/download.cgi?on=mpow.zip

Spelfouten voorbehouden.

Verwijderd

Ach ik heb 512 mb, heb dat soort crap niet nodig :P

• raptile

raptile

Als je naar mijn systeem kijkt zie je dat ik dat ook heb 512MB PC-133 maar toch is het altijd verstandig om het wel te gebruiken omdat je pc er toch beter door draaid.

bovendien word 512 niet lekker ondersteund door windows dus is het wel degelijk handig :)

Spelfouten voorbehouden.

Verwijderd

ik draai
jij draaid
wij drielen
ik heb gedrooid...

|:(

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Op dinsdag 10 juli 2001 15:36 schreef raptile het volgende:
bovendien word 512 niet lekker ondersteund door windows dus is het wel degelijk handig :)
Argh, en dat zit op GoT. Het nivo daalt echt met de dag hier. |:(

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Op dinsdag 10 juli 2001 15:36 schreef raptile het volgende:
Als je naar mijn systeem kijkt zie je dat ik dat ook heb 512MB PC-133 maar toch is het altijd verstandig om het wel te gebruiken omdat je pc er toch beter door draaid.

Bij mij werkt RAMidle klote,.. heb het er meteen afgeflikkert. Ik moet zeggen dat het er leuk uit ziet en je er veel dingen mee kan doen maar als ik me mem clear dan kan ik soms opeens nix meer doen met windows omdat er te weinig geheugen is,.. EN DAT IS NOU JUIST WAT IK HEB VRIJGEMAAKT.

Lekker vaag programma dus en ja, ik heb het op meerdere computers getest.
Ik heb trouwens 640 MB RAM in WinME en heb heel zelden een crash. Het werkt gewoon lekker WinME is volgens mij ook handiger en beter dan Win98 het enige GROTE nadeel is dat je niet meer opnieuw kan opstarten in MS-DOS modus :(

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Gebruik ramidle al een tijdje en naar mijn gevoel helpt et wel (stabieler).

Maar heb inmiddels 384 MB intern, dus nodig ben ik het niet meer.

Verwijderd

Ik heb nou ramidle heel lang gebruikt, heb me altijd afgevraagd waarom de pc tijdens spellen net een milliseconde haakt of bij het bekijken van een film. Wat blijkt dat ramidle tijdens het spelen of film kijken de geheugen aan het vrijmaken is en dat is dus een proces op zich. Ik denk dus dat het zodanig doet dat ik mijn spel niet gewoon kan spelen.

Ik zal 'm nooit meer gebruiken!!!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 09:44:
Ik heb nou ramidle heel lang gebruikt, heb me altijd afgevraagd waarom de pc tijdens spellen net een milliseconde haakt of bij het bekijken van een film. Wat blijkt dat ramidle tijdens het spelen of film kijken de geheugen aan het vrijmaken is en dat is dus een proces op zich. Ik denk dus dat het zodanig doet dat ik mijn spel niet gewoon kan spelen.

Ik zal 'm nooit meer gebruiken!!!
leuk.... maar om daar nu een 4 jaar oud topic voor omhoog te trappen 8)7

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

ok :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.