Toon posts:

Formateer problemen!

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moest mensen helpen die hadden net een nieuwe pc gekocht bij dell, maar nu waren er problemen het opstarten duurde een half uur en nix werkte meer etc. Nou ik dus ernaar toe en idd je kunt niet meer van gebruiker wisselen je kunt niet in ut systeem zelf komen systeemherstel en nix werkt meer. Nou weet ik het probleem wel. Zij vertelde dat ze elke keer moest inloggen in de virusscan McAfee dus... Nou is die vastgeslagen of iets en die geeft dus dat login scherm niet meer en je hebt dus geen toegang daardoor meer tot je systeemgegevens en internet. Ik denk dus dat dat het probleem is, maar omdat je nu nix kunt uninstalle en systeemherstel etc werkt niet dacht ik, want er stond toch geen belangrijke informatie op. Laat ik deze pc maar is lekker formateren. Nou ik dus cd erin alles gaat goed maar dan zodra nadat je f8 hebt gedaan en een partitie moet installeren of verwijderen slaat hij vast hij geeft ook geen partitie weer. Ook krijg ik daarna een error precies weet ik hem niet meer: Je kunt alleen dit installen op .... en dit op .... Nja toen kwam ik er dus achter dat ze een dual core cpu hebben dus een 64bits processor en ik had 32bits versie bij, dus ik dacht dat is het ik moet de 64 bits versie hebben, maar volgens mij draait een 32bits normaal ook op een 64bits. Zou windows miss de drivers niet hebben, om de partitie te zien omdat de pc net een week oud is? nja ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen :7

Alvast bedankt! _/-\o_

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 08:26
Zit er geen recovery cd bij van dell bij? Je koopt bij dell toch een complete pc met windows en al?

[ Voor 4% gewijzigd door Basement op 11-04-2006 22:43 ]

Verwijderd

Probeer het nog eens, maar dan duidelijk en met een soort van opmaak in de text... ;)

P.S. Windows XP 32-bits draait gewoon op een 64-bits proc.

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Uit bovenstaand verhaal is niet bijzonder veel informatie te halen: het is heel warrig geschreven en dan ook nog eens in heel slecht Nederlands. Dyslexie swah, maar een spellingchecker is tegenwoordig heel normaal...

Verder is bovenstaand advies denk ik heel terecht: hop de recoveryschijf erin en herstellen maar!

Verwijderd

Met een 64 bits processor kun je ook 32 bits software draaien.
Probeer eens met Partition Magic ofzo de partitie te formateren (dat is een bootable cd waarmee je kunt partitioneren).
Denk eraan bij het installeren van windows dat je de dual core drivers moet hebben van AMD. En dat er bij veel mensen problemen zijn met een dualcore cpu en windows xp sp2. Microsoft heeft hiervoor een patch vrijgegeven. Gewoon ff zoeken met google (je moet een hotfix installeren, en iets aanpassen in het register).

edit, ok voor de luie mensen... dit downloaden en installeren:
http://members.home.nl/sjors.goering/Entry.reg
http://members.home.nl/sj...P-KB896256-v3-x86-NLD.exe

(de X2 driver van AMD kun je zelf wel van hun website downloaden).

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 22:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste heel slecht van dell zit er geen licensie en cd van windows xp bij waarvoor wel betaald is! Dit gaan we nog vragen bij dell. Ten eerste ik kan niks meer op heel die pc niks verwijderen of niks installeren! en omdat er toch niks belangrijks op de pc stond, wou ik de pc formateren.
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:49:
Met een 64 bits processor kun je ook 32 bits software draaien.
Probeer eens met Partition Magic ofzo de partitie te formateren (dat is een bootable cd waarmee je kunt partitioneren).
Denk eraan bij het installeren van windows dat je de dual core drivers moet hebben van AMD. En dat er bij veel mensen problemen zijn met een dualcore cpu en windows xp sp2. Microsoft heeft hiervoor een patch vrijgegeven. Gewoon ff zoeken met google (je moet een hotfix installeren, en iets aanpassen in het register).

edit, ok voor de luie mensen... dit downloaden en installeren:
http://members.home.nl/sjors.goering/Entry.reg
http://members.home.nl/sj...P-KB896256-v3-x86-NLD.exe

(de X2 driver van AMD kun je zelf wel van hun website downloaden).
Het is een Pentium D 3,4GHZ sorry dat had ik niet duidelijk vermeld. Ik zal dit morgen eens proberen bedankt voor de tip! Dell heeft er wel een cd met drivers bij gegeven. Is het ook mogelijk om als je de windows xp opstart in het begin dan op f6 te drukken en dan die drivers te laden en is er dan misschien een mogelijkheid dat het wel werkt?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TS, lees PMG Beleid eens door en lees je topicstart eens door...

Heeft dit iets met Processors, Moederborden of Geheugens te maken :? Niet bepaald...

En stel dat het er toch iets mee te maken zou hebben, voldoet het in de verste verte aan de in het beleid gestelde eisen? Ook niet.

Ik zou je aanraden de GoT Huisregels goed door te lezen, even stap voor stap nagaan wat je probeert te doen en bij het begin te beginnen (softwareprobleem...)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.