Ik heb laatst bij een kennis van ons een computer beetje ge-upgrade (geheugen, videokaart), gestofzuigd enzo. Dus toen is bij het loshalen van de IDE-kabel een 'pootje' verbogen, die later bij het terugbuigen (vraag niet hoe) gebroken, dus nu mist hij een 'pootje'. Nu heb ik hem eruit gehaald en er een ander ingezet, want het lijkt mij niet goed als er een 'pootje' mist. Dus nu is mijn vraag: wat kan ik daarmee doen? Hij is nog geen jaar oud, en het is een Maxtor 80GB....
Op de harddisk is een pootje afgebroken?
Google eens welk pootje precies is afgebroken. Als het een GND pinnetje is dan bestaat er de kans dat je m niet gaat missen.
Anders is de enige oplossing om voorzichtig er een nieuw pootje op te solderen.
Google eens welk pootje precies is afgebroken. Als het een GND pinnetje is dan bestaat er de kans dat je m niet gaat missen.
Anders is de enige oplossing om voorzichtig er een nieuw pootje op te solderen.
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Had ik ook met twee floppydrives. Zo'n verguld pinnetje afgebroken. Doe je weinig aan maar bij een harddisk is het natuurlijk wel zonde. Ik kon zelf niets eenvoudigs bedenken om het te verhelpen. Misschien weet iemand anders iets.
papperclip power
je neem een papperclip doet hem bij het gaatje waar het pinnentje is afgebroken knip op maat en aandouwen maar zodat hij weer contact heeft.
zo leeft mij crt ook nogsteeds:P
je neem een papperclip doet hem bij het gaatje waar het pinnentje is afgebroken knip op maat en aandouwen maar zodat hij weer contact heeft.
Mijn PIV werkt zo ook nog steedsDECOY88 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:30:
papperclip power
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Dat is met ook al overkomen. Al ontelbare keren van verschillende drives de IDE kabel losgehaald maar bij een splinternieuwe HD breek ik natuurlijk een pinnetje af 
Ik heb het terug gesoldeerd met soldeerbout met fijne punt. Heb je geen fijne punt, dan kan je eventueel aan een koperdraad een scherpe punt slijpen/vijlen en deze rond de originele soldeerpunt wikkelen. Maar doet dit niet als je nog nooit gesoldeerd hebt
Ik heb het terug gesoldeerd met soldeerbout met fijne punt. Heb je geen fijne punt, dan kan je eventueel aan een koperdraad een scherpe punt slijpen/vijlen en deze rond de originele soldeerpunt wikkelen. Maar doet dit niet als je nog nooit gesoldeerd hebt
Nou, bedankt, ik ga er van de week weer even heen om te kijken of dat gaat lukken! Ik hou jullie op de hoogte
Ik heb een keer van een Sata schijf het plastic meegetrokken (gelukkig maar een 80 gb). Geen garantie en Hitachi tja meneer dat ligt echt bij de kabels van Asrock en Asrock zegt maar dat ligt aan de kwaliteit van Hitachi. Nou gewoon voorzichtig terugschuiven en de harde schijf werkt nog. Maar ik ga de kabel nooit meer los maken. Maar als je het plastic van een Sata schijf meetrekt dan maakt niets meer contact omdat het allemaal zo straks en zo bijelkaar zit.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Een nietje heeft hier gewerkt (heeft gelijk ook al een redelijk goede maat en klemt een beetje vanwege het dubbelgevouwen karakter).
Het was wel een 40MB schijf in mijn l33t 286 12MHz (dus iets van 14 jaar geleden)
Het was wel een 40MB schijf in mijn l33t 286 12MHz (dus iets van 14 jaar geleden)
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Heb je het oude pinnetje nog?
Dan zou je dat pinnetje op de juiste plaats in de connector aan je IDE kabel kunnen doen en daarna de kabel op de drive kunnen doen. Grote kans dat het gewoon werkt (ik neem aan dat het pinnetje dan toch contact maakt).
Dan zou je dat pinnetje op de juiste plaats in de connector aan je IDE kabel kunnen doen en daarna de kabel op de drive kunnen doen. Grote kans dat het gewoon werkt (ik neem aan dat het pinnetje dan toch contact maakt).
[ Voor 12% gewijzigd door Tanuki op 11-04-2006 23:16 ]
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Pagina: 1