Toon posts:

Instant rebooten na extra geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag heb ik mijn 256+128MB SD-ram PC133 geheugen in mijn ouwe download PC (P3 1GHz) vervangen voor 256+256MB geheugen.

Nu loopt ie, meestal als Windows opstart en je net de bureaubladachtergrond ziet, ineens spontaan opnieuw op te starten.
Soms start Windows wel op, maar als je dan een paar minuten bezig bent reboot ie weer ineens.

Heeft dit met het geheugen te maken, en hoe los ik dit op?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Draai eens een tijdje Memtest en post de resultaten :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Timings misschien te straks staan? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:29:
Timings misschien te straks staan? :)
eehh, watte?
:?

Ik zal morgen eens memtest draaien, als hij tenminste op wil starten....

Verwijderd

_the_crow_ bedoelt te zeggen dat je het geheugen misschien eens moet proberen op een lagere snelheid te laten draaien. ;)

[edit]@Hieronder. Ah ja, da's een stukkie logischer. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 22:51 ]

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Timings zijn de wachttijden voor je ram, simpel gezegd. Je kan deze configureren in je BIOS. Maar als die timings te strak staan voor je nieuwe ram, dan kan dat resulteren in de reboots die je nu hebt. Maar probeer inderdaad eerst maar memtest te draaien. Als dat een uur of wat goed gaat, dan zijn de timings waarschijnlijk niet aan de orde. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:45:
_the_crow_ bedoelt te zeggen dat je het geheugen misschien eens moet proberen op een lagere snelheid te laten draaien. ;)
Euuh, niet echt de snelheid. Meer de CAS-latency etc. :)

[ Voor 24% gewijzigd door _the_crow_ op 11-04-2006 22:47 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:45:
Nee, hij bedoelt dat hij z'n timings (zoals CAS, tRCD, tRAS, etc.) wellicht te laag heeft ingesteld, maar dat is iets dat volgt na zijn resultaten van Memtest.
Bovendien weet hij klaarblijkelijk niet wat het inhoudt, dus zal hij er zelf niets aan veranderd hebben :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• dion_b
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk eens hiernaar:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verder kunnen we zonder exacte specs en BIOS settings ook niet ruiken waar het probleem zou kunnen liggen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.