NEC ND-4571 ergens als retail te bestellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09-2025
Beste mensen,

Ik heb me even een beetje georrienteerd op het gebied van DVD writers, en ben tot de beslissing gekomen een NEC ND-4571 te gaan kopen. Nu is het vervelende enkel, dat de pricewatch (en zelfs google) enkel webshops weergeeft waar de Bulk versie te bestellen is. Nu heb ik persoonlijk niet erg veel goede ervaringen met Bulk producten, dus wil liever gewoon een retail hebben. Dan maar een paar Euro's meer betalen. Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die toevallig weten waar via een webshop de retail versie van de NEC ND-4571 te bestellen is...

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zeker geen antwoord op je vraag maar...
Waarom?
Het zijn exact de zelfde producten, alleen zit er bij de een een ander doosje omheen en meer onnodig papier :P

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Nu heb ik persoonlijk niet erg veel goede ervaringen met Bulk producten
Waar slaat dat nou weer op ? Zoals al aangegeven wordt hierboven is Bulk precies hetzefde als Retail alleen krijg je bij retail soms extra software en de doos natuurlijk.

Ter info:
Retail
Engels woord voor 'kleinhandel'. Indien er achter een bijvoorbeeld een insteekkaart (retail) staat, wordt hiermee bedoeld dat de kaart verkocht wordt met volledige verpakking, drivers (cd of diskette) en een handleiding. Soms krijg je er dan nog wat extra's bij, zoals een spel of een tegoedbon.

Bulk
Indien er achter bijvoorbeeld een insteekkaart (bulk) staat, wordt hiermee bedoeld dat de kaart verkocht wordt zonder verpakking (in een anti-statisch zakje). De kaart wordt dan bij de winkelier samen met meerdere kaarten in een doos afgeleverd. Het kan zijn dat de doos slechts één handleiding en één cd met drivers bevat. De kaart wordt dan los verkocht.

OEM (Original Equipment Manufacturer.)

Indien er achter bijvoorbeeld een insteekkaart (OEM) staat, wordt hiermee bedoeld dat de kaart samen met een systeem wordt verkocht en theoretisch niet afzonderlijk verkocht mag worden. Sommige leveranciers verkopen deze kaart los en kunnen hem tegen een lagere prijs aanbieden.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 22:33 ]

• Mexxus
Ik heb vaker Bulk rotzooi gekocht. Laatste keer was een harddisk, welke was verpakt in een boterhammenzakje tussen piepschuimpopcorn in een kartonnen doosje welke niet eens was dicht geplakt. Daarbij zat er op de schijf een prijsstickertje van een dubieuze prijs die beduidend lager was dan de prijs die ik betaald had. Na contact opgenomen te hebben met de desbetreffende webshop, en ik daarvan te horen kreeg dat 'ik niet moest zeuren want het was tenslotte Bulk', besloot ik dus dat dat de laatste keer was dat ik Bulk kocht :). Daarnaast spaar ik de doosjes :)

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 17:36
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:30:
[...]

Waar slaat dat nou weer op ? Zoals al aangegeven wordt hierboven is Bulk precies hetzefde als Retail alleen krijg je bij retail soms extra software en de doos natuurlijk.
dat dacht ik dus ook. begreep het ook niet helemaal. maar ja ik denk dat ie misschien binnenkort weer wel normaal als retail te koop zal zijn. maa rbulk komt meetal eerde met dit soort dingen.

Verwijderd

Mexxus schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:33:
Ik heb vaker Bulk rotzooi gekocht. Laatste keer was een harddisk, welke was verpakt in een boterhammenzakje tussen piepschuimpopcorn in een kartonnen doosje welke niet eens was dicht geplakt. Daarbij zat er op de schijf een prijsstickertje van een dubieuze prijs die beduidend lager was dan de prijs die ik betaald had. Na contact opgenomen te hebben met de desbetreffende webshop, en ik daarvan te horen kreeg dat 'ik niet moest zeuren want het was tenslotte Bulk', besloot ik dus dat dat de laatste keer was dat ik Bulk kocht :). Daarnaast spaar ik de doosjes :)
Dat ligt dus niet aan Bulk maar aan de desbetreffende webshop. Dat je doosjes verzamelt is een andere verhaal ;)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Harddisk worden btw nouwelijks als retail verkocht. En dat je een geopend zakje hebt gekregen is natuurlijk schuld van de webshop in kwestie.
Maargoed, back on-topic ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dat bedoel ik nou van Asus DVD Writer in tegenstelling tot NEC bulk en Samsung Bulk krijg je gratis IDE kabel, schroefjes, handleiding, Nero 6, Asus DVD, Ulead Moviefactory 4 (waarde normaal al 50 euro). Kijk dan zie je dat Asus Retail heel interessant wordt. En ik kan het begrijpen van de TS maar helaas Samsung levert nog wel Retail maar in hele kleine mate. Asus doet alleen maar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Mexxus
Het gaat me er niet zo om dat ik alle kabeltjes, papiertjes en overige rotzooi er bij krijg... het gaat me er meer om dat ik zeker ben van een goed product, en niet dat de leverancier me in geval van slecht spul af kan schepen met 'het is maar Bulk'...

Verwijderd

itsalex schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:36:
Dat bedoel ik nou van Asus DVD Writer in tegenstelling tot NEC bulk en Samsung Bulk krijg je gratis IDE kabel, schroefjes, handleiding, Nero 6, Asus DVD, Ulead Moviefactory 4 (waarde normaal al 50 euro). Kijk dan zie je dat Asus Retail heel interessant wordt. En ik kan het begrijpen van de TS maar helaas Samsung levert nog wel Retail maar in hele kleine mate. Asus doet alleen maar.
NEC heeft ook retail, zeker weten, alleen wat moeilijk te vinden zoals nu ;)

Asus of Samung hebben geen Labelflasch dus die vallen af voor de TS denk ik. Er is wel een Benq Lightscripe DVD brander die makkelijk reatil te krijgen is.

Edit: Als het niet om die rotzooi gaat dan zou ik eerst paar shopsurveys lezen van de shop voordat je een bestelling plaatst.

Tip: Zelf heb ik goede ervaringen met Cool-Prices en Alternate wat beteft inpakken van Bulk DVD branders.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 22:42 ]

• Mexxus
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:40:
[...]
Asus of Samuns hebben geen Labelflasch dus die vallen af voor de TS denk ik
Juist ;)

Verwijderd

Retail wil vaak ook zeggen, langere garantieperiode, door fabrikant afgegeven.
Bij bulk of OEM is deze vaak 1 jaar en wordt de restperiode voor de garantie door de leverancier (lees webshop) gegeven (niet door de fabrikant). Het loont dus vaak de moeite om bij een meerprijs van enkele euro's te kiezen voor retail (indien leverbaar natuurlijk).

• Mexxus
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:40:
[...]

Tip: Zelf heb ik goede ervaringen met Cool-Prices...
Ik zeg niks... :X

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 22:36
Mexxus schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:38:
Het gaat me er niet zo om dat ik alle kabeltjes, papiertjes en overige rotzooi er bij krijg... het gaat me er meer om dat ik zeker ben van een goed product, en niet dat de leverancier me in geval van slecht spul af kan schepen met 'het is maar Bulk'...
Dan laat je je wel erg makkelijk afschepen. Straks krijg je een mooie retail doos met deuken erin. Laat je je dan ook afschepen met 'het is maar een doos'?

Maargoed.. ik heb even snel rondgekeken en ik zie maar erg weinig winkels die retail NEC branders verkopen. Ik denk dat de meeste mensen toch naar de prijs kijken en liever een kale brander kopen (weinig vraag dus).
Ik zou gewoon een bulk brander kopen bij een goed bedrijf met goede beoordelingen in de shopsurvey, bijv iComputers.

• jackoo1988
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-02 20:54
Nee maar samsung verkoopt wel retail lightscribe branders. Zoals de SH-W162L ;)

[ Voor 11% gewijzigd door jackoo1988 op 11-04-2006 23:42 ]

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:43
Hebben alle bulk versies wel Nero er bij zitten?
(of welk brandprogramma dan ook)

Verwijderd

Het ligt gewoon meer aan waar je het product koopt per winkel verschilt het erg. Heb zelf vaak bulk dingen gekocht en nooit problemen mee gehad. :)

Verwijderd

Nee, dat hebben ze niet. Anders is het geen bulk. Zoals net gezegt is, is bulk dus alleen het product waar het om gaat. Als jij bijvoorbeeld al een versie van nero hebt, wil je daar niet extra voor betalen.

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:43
Meen me te herinneren dat ik eens een cd-writer bulk had gekocht met Nero er bij, maar dat is dan niet gebruikelijk?
Pagina: 1