6200TC met alleen onboard geheugen draaien

Pagina: 1
Acties:

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 23:57
Voor een tripple monitor opstelling heb ik net een nforce4 SLI moederboard besteld met 2x een 6200TC erop. Nu bedacht ik me opeens dat als die 2 kaarten allebei 192 (256-64) van mijn systeemgeheugen gaan pakken, ik in totaal 384 MB kwijt ben wat toch wel erg veel is.

Nu heb ik die extra 192MB die de 6200TC zou alloceren van mijn main mem helemaal niet nodig (gebruik ze alleen voor 2D kantoor toepassingen en draai zelf niet af en toe een game). Is er een mogelijkheid om ergens in te stellen dat de 6200TC's -alleen- hun 64MB onboard memory gebruiken?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:25
Dacht dat het turbocache principe juist inhield dat er alleen geheugen gebruikt werd als het nodig was. Als je dus in windooz zit te werken zal ie weinig of geen geheugen gebruiken.

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 23:57
dominator schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:43:
Dacht dat het turbocache principe juist inhield dat er alleen geheugen gebruikt werd als het nodig was. Als je dus in windooz zit te werken zal ie weinig of geen geheugen gebruiken.
Dat dacht of hoopte ik dus ook, maar ik kan er helaas weinig over vinden. (gebruik overigens geen Windows maar Linux, maar neem aan dat dit voor beiden gelijk is)

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.