Toon posts:

HD schrijft willekeurig 'junk' weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik heb hier een RAID0 opstelling draaien met 4*74GB Raptors. Dit heeft tot voor kort prima gedraaid op mijn nForce4 controller van mijn DFI LanParty moederbord. Nu liep ik pas geleden tegen een heel vreemd probleem aan: de schijf begint op willekeurige momenten een grote hoeveelheid data weg te schrijven. Niet volstrekt willekeurig overigens, want het gebeurt bijvoorbeeld iedere keer dat ik UT2004 opstart.

Het vreemde is dat ik de 'junk' die weggeschreven wordt nergens op de schijf terug kan vinden, maar de beschikbare vrije ruimte neemt wél met honderden megabytes tegelijk af. Ter illustratie: 3 dagen geleden had ik nog 5GB meer vrije ruimte dan nu, terwijl ik niets significants geïnstalleerd heb.

Hier nog even mijn specs ter referentie:

DFI LanParty nF4 SLi-DR
3700+
1GB OCZ PC4800 TCCD
-> 4* 74GB Raptor RAID0 <-

Alvast bedankt voor het meedenken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens OM FAQ / Beleid » Mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat? door. Wellicht moet je het zoeken in de pagefile die automatisch wordt vergroot danwel verkleind tijdens het laden van de game. Indien dit het geval is, dan is een geheugenupgrade overigens niet onverstandig ;)

Verwijderd

Topicstarter
Deze had ik al eerder doorgenomen om tot de conclusie te komen dat het onmogelijk de pagefile kon zijn. Overigens zijn deze problemen ook plotseling opgedoken, maar ik heb geen flauw idee waar het vandaan kan komen.

Ik schoon wekelijks eventuele spyware of virussen op, dus hier zou het ook niet aan moeten kunnen liggen.

//edit: Wanneer ik alle bestanden op mijn schijf selecteer en op eigenschappen klik, geeft dit 24,5GB gebruikt. Dit terwijl er minstens 40GB gebruikt is volgens windows.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2006 21:14 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:11:
Deze had ik al eerder doorgenomen om tot de conclusie te komen dat het onmogelijk de pagefile kon zijn.
Dat had je best wel in de topicstart mogen vermelden, incl jouw bevindingen na het doorlopen van de tips :)
Overigens zijn deze problemen ook plotseling opgedoken, maar ik heb geen flauw idee waar het vandaan kan komen.

Ik schoon wekelijks eventuele spyware of virussen op, dus hier zou het ook niet aan moeten kunnen liggen.

//edit: Wanneer ik alle bestanden op mijn schijf selecteer en op eigenschappen klik, geeft dit 24,5GB gebruikt. Dit terwijl er minstens 40GB gebruikt is volgens windows.
Heb je eigenlijk ook de in de FAQ genoemde Spacemonger en/of Sequoiaview geprobeerd?

Verwijderd

Virusscanner? Ik heb ook ooit wat gehad dat ineens 100mb over was ipv 5gb (op schijf van 10gb), na reinstall alles perfect :P

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-02 22:10
Misschien moet je ook eens kijken naar de systemrecovery. Ik een soort gelijk probleem maar dan bij het opstarten van de pc. Seconden lang was hij aan het buffelen, soms 1x soms 4x achter elkaar per opstart.

Wat bleek, de systemrecovery was om 1 of andere reden op alle partities geactiveerd. Na uitschakeling op alle partities behalve de c: was het over.

Verwijderd

idd, ruimtevreters:

-temporary internet files,
-gereserveerde grootte prullenbak,
-systeemherstel,
-TMP en TEMP-folder

Verwijderd

vergeet trouwens ook de hibernation-file niet op te ruimen...wordt gebruikt om je geheugen te backuppen in energiespaarstand.

uit te schakelen via configuratiescherm>energiebeheer

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, dit staat allemaal al in de eerder gelinkte FAQ genoemd. Beetje dubbelop om dat hier ook nog te gaan noemen :+
Pagina: 1