[Flash] probleem met oudere flashversies (FLV)

Pagina: 1
Acties:

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 11:10
Hey luitjes,
Ik heb een site in flash gemaakt waarin een videobestand wordt afgespeeld.
Hij is gecompileerd in versie 7. Wanneer echter iemand Flash 7 heeft hij moeite met het afspelen van het filmbestand. Je hoort dan alleen maar geluid.

Wanneer ik hem compileer in versie 8 dan doet hij het helemaal niet goed. Bovendien dacht ik dat hij in dat geval automatisch een 'download flash' popup zou geven...

Dus even de vragen op een rijtje:
- Is er een mogelijkheid om een swf te testen in verschillende versies? (6/7)
- Klopt het dat Flash zichzelf update als hij een hogere Flashversie tegenkomt? (of misschien een idee waarom dit niet werkt)
- Ik neem aan dat dit niet aan het script kan liggen om de FLV's af te spelen ... of wel?

Alvast bedankt... de vraag is lastig te formuleren dus zoeken is ook niet gemakkelijk :)
Jeff

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Flash zal alleen vragen voor een update als het filmpje in kwestie in de nieuwe versie gemaakt is.

De andere vragen kan ik helaas niet beantwoorden voor je :(

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:39
kalechinees schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 20:23:
Dus even de vragen op een rijtje:
[1] - Is er een mogelijkheid om een swf te testen in verschillende versies? (6/7)
[2]- Klopt het dat Flash zichzelf update als hij een hogere Flashversie tegenkomt? (of misschien een idee waarom dit niet werkt)
[3]- Ik neem aan dat dit niet aan het script kan liggen om de FLV's af te spelen ... of wel?

Alvast bedankt... de vraag is lastig te formuleren dus zoeken is ook niet gemakkelijk :)
Jeff
[1] : Ja, die mogelijkheid is er. Er is een pluginswitcher waarmee je de actieve plugin voor firefox kan veranderen: http://www.kewbee.de/produkte/PluginSwitcher.html
Zelf vind ik dat zelfs nog te omslachtig :). Ik gebruik normaal firefox, dus daar heb ik flashplayer 8.5. Ik heb in Opera flashplayer 7 laten staan.(wordt standaard meegeleverd). Dan kun je ook makkelijk ff testen, en zelfs 2 versies naast elkaar testen.

[2] : Als jij een versie 8 swf hebt staan, dan zal iemand met versie 7 niet automatisch doorgestuurd worden. Dit kun je echter wel realiseren dmv een check op welke versie iemand heeft. zoek maar op de site van macromedia/adobe hoe dat moet. Je kan dan zelfs zorgen dat de nieuwe versie automatisch geinstalleerd wordt en de site opnieuw geopend wordt. Mijn ervaring is dat het simpel zou moeten werken, maar in de praktijk tegenvalt op alle verschillende versies/types browsers en flashplugins.

[3] : Goeie aanname. Zoals Kayshin hierboven al aangeeft, zit het probleem 'm waarschijnlijk in het feit dat je je flv als flv8 hebt ge-encode. flashplayer 7 kan daar niet mee overweg.

Mogelijke oplossingen?
- Zorgen dat je mensen flash8 laat installeren, al dan niet met versiecheck.
- Alles als flash 7 maken, maar dan moet je dus de nieuwe codec voor flv die met 8 komt laten varen...en die is toch wel behoooorlijk veel beter/mooier dan de oude versie.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-02 13:28
Encodeer gewoon in Flash 8; het ziet er zoveel keer beter uit en is bovendien beter gecomprimeert. Voor video werk ik alleen nog maar in versie 8 en gezien het groot aantal mensen dat 8 plugin (automatisch) heeft geïnstalleerd mag je er ook vanuit gaan dat dit je doelgroep is.

tabel van december over verschillende Flash versies