Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

SD card lezer/schrijver nodig voor PDA?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me een Mio 168 PDA besteld en ben hier nu wat informatie over aan het opzoeken. Hierdoor ben ik op een aantal vragen gestuit waar ik geen antwoord op kan vinden:

Ik heb bij deze PDA TomTom navigator 5 Benelux besteld (SD kaartje). Ik meen ergens gelezen te hebben dat het tomtom benelux ongeveer 90Mb groot is. Het SD kaartje zal dus 128 MB groot zijn of in het beste geval 256MB. Nu vraag ik me af of de beschikbare ruimte die over is op dit kaartje benut kan worden door eigen bestanden (bv word bestanden, muziek, ...)? Of zal tomtom ervoor gezorgd hebben dat deze kaart met niets anders kan beschreven worden?

Verder vraag ik me af of je bestanden rechtstreeks op een SD kaartje, die in de PDA steekt, kan schrijven via de pc zonder dat je hiervoor een kaart lezer/schrijver nodig hebt. Ik heb sterk de indruk van niet, maar ben niet zeker. Is het dus mogelijk om de PDA op je pc aan te sluiten, een bestand via pc naar het SDkaartje in de PDA te kopiëren of zal dit niet lukken?

Alvast bedankt.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
M'n pa heeft dezelfde PDA. Je kan gewoon eigen bestanden op die SD Card zetten. Je kan ook gewoon op de PDA kijken (Als je MS ActiveSync hebt geinstalleerd). Er komt dan een map in "Deze Computer". Iets van Mobile Device o.i.d.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is al goed nieuws, hopelijk is die TomTom 5 niet zo groot. Kan je via die Active Sync van MS ook op het geheugen kijken van het SD kaartje of enkel in het ROM of RAM geheugen van de PDA? Zou echt handig zijn moest ik het SD kaartje via de pc kunnen bereiken zonder dat ik hiervoor extra hardware moet aankopen.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 21:39

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 20:03:
Dat is al goed nieuws, hopelijk is die TomTom 5 niet zo groot. Kan je via die Active Sync van MS ook op het geheugen kijken van het SD kaartje of enkel in het ROM of RAM geheugen van de PDA? Zou echt handig zijn moest ik het SD kaartje via de pc kunnen bereiken zonder dat ik hiervoor extra hardware moet aankopen.
Die kun je inderdaad zonder meer bereiken via de windows verkenner als je MS activesync gebruikt. Vaak is het wél sneller om het sd-kaartje via een kaartleze te beschrijven, de schrijf en lees snelheden liggen gewoon een stukje hoger. (iig bij de wat oudere modellen)

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb net gezien dat die kaartlezers al vanaf 15 euro te koop worden aangeboden, ik dacht dat deze veel duurder waren. Wat ik nog niet snap is hoe het mogelijk is dat ik op die tomtom kaart kan bijschrijven. Dat wil dus eigenlijk ook zeggen dat ik die tomtom op mijn pc kan verplaatsen zodat ik even terug een lege kaart heb om vervolgens tomtom er terug op te kopiëren? Is dit niet te eenvoudig? Dit zou betekenen dat ik die tomtom kan kopiëren voor gelijk wie?

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-11 08:49
De SD kaarten zijn niet beveiligd, het programma wel d.m.v een activatie. Dit is naar mijn weten gekoppeld aan een device ID van je PDA, maar het is hier denk ik niet nodig om te bespreken over hoe de beveiliging van TomTom in elkaar steekt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok hartelijk dank voor jullie reacties. Ik ben blij te horen dat ik niet meteen een nieuwe SD kaart moet komen maar dat ik die van TomTom voorlopig kan gebruiken. Als ik die niet nodig heb zal ik een backup op pc zetten zodat ik het SDkaartje kan gebruiken voor eigen documenten.
Het wachten op de levering is wel balen. Maandag per overschrijving betaald, vandaag bevestiging gekregen dat het geld ontvangen is, morgen hopelijk de levering. Can't hardly wait :)
Pagina: 1