Toon posts:

Draadloze netwerkverbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT'ers

Ik heb thuis een notebook en een desktop in een draadloos netwerk staan.
Beide computers krijgen internet via mijn US Robotics UR9108 router/modem.

Alles ging prima totdat ik de computer uit dit netwerk nam en in een bedraad netwerk opstelde (twee desktops via router + utp). Sinds ik de desktop een weekje later weer in mijn draadloos netwerk (wat tijdens die periode helemaal stil lag) wou opnemen, heb ik last van het wegvallen van mijn draadloze netwerk verbinding (maar enkel bij de desktop, bij de notebook ervaar ik geen problemen).

Het probleem doet zich als volgt voor:
  • Bij het booten duurt de initialisatie soms véél langer dan vroeger.
  • Verbinding valt op bepaald ogenblik (lijkt me erg random) weg.
  • Na dit wegvallen wordt de verbinding niét meer gevonden tot het ogenblik dat ik mijn notebook opstart (die daarvoor niet opstond dus ;)).
  • Vanaf dat moment werkt de verbinding weer als tevoren.
Alle bovenstaande computer gebruiken Windows XP Pro.
Vraag me ernaar indien er nog specs gewensd zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand wat het probleem kan zijn? :?

Verwijderd

Topicstarter
Nog maar eens omhoog, alle advies is welkom :X

Verwijderd

log in op je router, via je browser, en zet de hardware in het modem uit. hier was dat de oorzaak waardaar het steeds uitviel...

• Robber
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-03 00:19
Als ik het goed begrijp zit je dus met 2 netwerken (of 2x op 1 netwerk?)?
Zet eens een kaart uit, waarschijnlijk gaat het dan beter??

Mocht dat niet helpen, ik heb regelmatig dat (bij o.a. klanten) de wifi wegvalt omdat er dan buren zijn die ook een netwerkje hebben die op hetzelfde kanaal zit?? Kortom zet hem eens op een ander kanaal.

Dit zijn zo de eerste 2 dingen waar ik aan denk.

McLaren \o/

• ViperXL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
Je kan niet 2netwerken tegelijk gebuiken want dan krijg je een loop of packetten die 2virtuele hosts heeft.

Schakel of vast of Wi-Fi uit :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:24:
log in op je router, via je browser, en zet de hardware in het modem uit. hier was dat de oorzaak waardaar het steeds uitviel...
Hoe kan ik "de hardware in het modem uitzetten"? Wat bedoel je hiermee?
Robber schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:29:
Als ik het goed begrijp zit je dus met 2 netwerken (of 2x op 1 netwerk?)?
Zet eens een kaart uit, waarschijnlijk gaat het dan beter??

Mocht dat niet helpen, ik heb regelmatig dat (bij o.a. klanten) de wifi wegvalt omdat er dan buren zijn die ook een netwerkje hebben die op hetzelfde kanaal zit?? Kortom zet hem eens op een ander kanaal.

Dit zijn zo de eerste 2 dingen waar ik aan denk.
Nee, dat vaste netwerk was maar eenmalig.
De kaart uitschakelen en daarna opnieuw inschakelen helpt niet.
Er zijn idd buren met draadloos netwerk, maar voorheen had ik daar géén problemen mee.
ViperXL.NET schreef op maandag 17 april 2006 @ 20:21:
Je kan niet 2netwerken tegelijk gebuiken want dan krijg je een loop of packetten die 2virtuele hosts heeft.

Schakel of vast of Wi-Fi uit :)
Nee, je hebt me verkeerd begrepen, dat bedraad netwerk was maar eenmalig. Maar sinds die LAN zijn de problemen begonnen.

Wat ik echt héél raar vind, is het feit dat mijn draadloos netwerk op mijn desktop wel werkt als mijn laptop op het netwerk is. Mijn laptop die overigens geen problemen heeft om te connecten.

Heeft iemand daar een mogelijke verklaring voor?

Verwijderd

sorry, k bedoelde de hardwarematige firewall in je modem.
als die aan staat, of op hoog staat, kan je netwerk regelmatig uitvallen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 16:36:
sorry, k bedoelde de hardwarematige firewall in je modem.
als die aan staat, of op hoog staat, kan je netwerk regelmatig uitvallen.
Dat lijkt het probleem niet te zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Kickje...
het probleem doet zich nog steeds voor...

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Zoals eerder gevraagd, heb je al een ander kanaal geprobeerd?

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-04 19:29
Wat ik zelf merk is dat de beveiliging ook weleens tegen wilt werken van het draadloze netwerk, zet die eens uit (natuurlijk voor even) en kijk of het hierdoor beter werkt, En heb je je accesspoint / router al een keer gereset,(goedkope) router willen wel eens vastlopen }:O

verdwaalde ict'er op elektro!

• sneep
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-04 13:43
Wat je volgens mij moet doen is het advies van ViperXL.NET opvolgen:
Start > Settings > Network Connections (of de NL variant) de lan-verbinding disablen (rechtsklikken > disable).
Beide verbindingen actief gaat nl. niet werken.

sneep

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
sneep schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:26:
Sinds wanneer? Ik heb thuis een notebook via wireless werken, en als ik daar een UTP in gooi, terwijl hij ook wireless is verbonden, werkt het gewoon.

Zoals eerder vermeld, heb je het kanaal al veranderd? Je zei in een paar posts hiervoor dat je het niet eerder gehad heb, het kan natuurlijk zijn dat de buren een ander kanaal hebben gekozen dat toevallig hetzelfde is als dat van jou.

[ Voor 8% gewijzigd door bluewalk op 24-04-2006 15:37 ]

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-04 19:29
sneep schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:26:
Wat je volgens mij moet doen is het advies van ViperXL.NET opvolgen:
Start > Settings > Network Connections (of de NL variant) de lan-verbinding disablen (rechtsklikken > disable).
Onzin, onze win XP laptop werkt gewoon met twee verbindingen, utp en wlan geen enkel probleem. Hij kan wel overschakelen naar lan als die merkt dat die verbinding sneller is. ook meerdere verbindingen in een gewone computer Wlan en (2x) Lan werkt primma op xp en 2000

verdwaalde ict'er op elektro!

Verwijderd

probeer je drivers van je wifi adapter is te updaten kan ook nog helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ben1985 schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:21:
Zoals eerder gevraagd, heb je al een ander kanaal geprobeerd?
En dan nu de Noob-vraag: hoe doe je dit? :X
5mebibyte schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:25:
Wat ik zelf merk is dat de beveiliging ook weleens tegen wilt werken van het draadloze netwerk, zet die eens uit (natuurlijk voor even) en kijk of het hierdoor beter werkt, En heb je je accesspoint / router al een keer gereset,(goedkope) router willen wel eens vastlopen }:O
De beveiliging maakt op mijn laptop geen problemen.
5mebibyte schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:39:
[...]

Onzin, onze win XP laptop werkt gewoon met twee verbindingen, utp en wlan geen enkel probleem. Hij kan wel overschakelen naar lan als die merkt dat die verbinding sneller is. ook meerdere verbindingen in een gewone computer Wlan en (2x) Lan werkt primma op xp en 2000
Of het nu gelijktijdig werkt of niet. Dat is niet het geval, die bedraade LAN was maar eenmalig.
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:43:
probeer je drivers van je wifi adapter is te updaten kan ook nog helpen.
Maar op mijn laptop werkt het perfect. En dan komt er nog bij dat het voorheen (voor die éénmalige LAN en met dezelfde drivers) wel goed ging.

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Voor het instellen van een ander kanaal, zie de site van USR
Ga daar naar de wireless tab en kies advanced settings, en je ziet bij het derde drop-down menu staan: channel. zet die op kanaal 9 bijvoorbeeld, is wel een goed kanaal voor stabiele ontvangst.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Ben1985 schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:24:
Voor het instellen van een ander kanaal, zie de site van USR
Ga daar naar de wireless tab en kies advanced settings, en je ziet bij het derde drop-down menu staan: channel. zet die op kanaal 9 bijvoorbeeld, is wel een goed kanaal voor stabiele ontvangst.
Ah daar staat die setting, dat had ik al wel eens ooit gezien, thnx.

Okey, ik heb dit nu channel 9 ingesteld, een kijken wat het geeft.

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Okee ik ben benieuwd wat voor resultaat dit geeft, laat het maar weten :)

Verwijderd

Topicstarter
Ben1985 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 22:49:
Okee ik ben benieuwd wat voor resultaat dit geeft, laat het maar weten :)
Wel na dit een paar dagen te hebben kan ik toch wel vaststellen dat er verbetering is, maar het is nog steeds niet doenbaar |:(

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Update dan eens de firmware van je router, en eventueel ook die van het wifikaartje in je desktop, wie weet helpt dit.

Verwijderd

Topicstarter
Ben1985 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:31:
Update dan eens de firmware van je router, en eventueel ook die van het wifikaartje in je desktop, wie weet helpt dit.
Die is up to date.

Nog over die kanalen. Kan het zijn dat als ik nog eens een ander kanaal kies het wél weer vlotjes gaat draaien. Want sinds ik ben overgeschakeld naar 9 gaat het wel iéts beter. Of is dit puur toeval? Het is wel niet zo dat heel de buurt draadloos surft. Ik vind er een 3 of 4-tal.

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Is mogelijk, misschien gebruikt er iemand in de buurt ook kanaal 9, maar zit ie verder weg dan de persoon die wellicht hetzelfde kanaal gebruikt als die jij hiervoor ingesteld had. Ik zou zeggen, probeer het.

edit: stel gelijk ook vaste ip-adressen in als je dat nog niet hebt gedaan, wellicht verhelpt dat het probleem wel, dan hoeft ie niet iedere keer opnieuw een ip aan te vragen.

[ Voor 31% gewijzigd door Ben1985 op 03-05-2006 13:48 ]

Pagina: 1