Toon posts:

[mod_rewrite] RewriteRule gebruiken in subfolder werkt niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik onderstaande code altijd voor nette url's

Options FollowSymLinks Multiviews
RewriteEngine On

RewriteCond %{REQUEST_URI} !^.*includes*
RewriteRule ^(.*).html$ /$1.php

Nu werkt dit bij mij altijd perfect. Nu wil ik het bij een andere host doen en dan werken urls als http://www.website.nl/iets.html wel goed ( de rewrite rule ) maar pagina's als
http://www.website.nl/gebruikers/wijzigen/1.html niet
Hierbij is gebruikers dan het .php bestand.
Kan het zijn dat Options FollowSymLinks Multiviews op sommige hosts niet wordt ondersteunt?

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Ja, dat kan :) . Dat is volgens mij afhankelijk van de modules geïnstalleerd door de host. Ik denk dat je het beste even contact kan opnemen met die host.

DM!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 14:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je RewriteRule impliceert dat er een bestand genaamd 1.php staat in de map gebruikers/wijzigen, en dus niet dat je een bestand genaamd gebruikers.php hebt. Het lijkt me dan ook heel sterk dat deze setup eerder gewerkt heeft. Verder ontgaat het nut van het "hernoemen" van alle PHP- files naar HTML me eigenlijk. :?

Daarnaast: Waar hoort mijn topic?

PRG>>SA + titelfix. Dit heeft natuurlijk 0,0 met PHP te maken. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

-NMe- schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 19:10:
Je RewriteRule impliceert dat er een bestand genaamd 1.php staat in de map gebruikers/wijzigen, en dus niet dat je een bestand genaamd gebruikers.php hebt. Het lijkt me dan ook heel sterk dat deze setup eerder gewerkt heeft.
Het bestand gebruikers kan ook als argument 'wijzigen/1.html' aanpakken natuurlijk; dus een gebruikers.php op het hoogste niveau is wel degelijk mogelijk.

Anyways; als het lokaal wel werkt en ergens anders niet zul je toch echt bij die ander moeten zijn aangezien je hier lastig omheen kan werken :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 14:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Spider.007 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 19:36:
[...]
Het bestand gebruikers kan ook als argument 'wijzigen/1.html' aanpakken natuurlijk; dus een gebruikers.php op het hoogste niveau is wel degelijk mogelijk.
Ow, vanwege MultiViews? Zou kunnen, maar netjes is anders IMO. :X

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt allemaal.

Ik neem morgen contact op met mijn host.
Pagina: 1