Toon posts:

Dscale vs. pctv Vision

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk alles werkend met pctv stereo van pinnacle. Echter de kwaliteit laat te wensen over dus dscale ingebruik genomen ,kwaliteit veel beter. Maar als ik nu een programma opneem op de HD dan neemt deze gig veel ruimte inbeslag 2 gb voor 2 min. film.
PctvVision van pinnacle neemt op in MPEG2 Longplay waardoor aanzienlijk minder ruimte wordt gebruikt. Hoe kan ik nu met Dscale opnemen zodat ik toch redelijke kwaliteit heb zonder al te veel geheugenverbruik. Heb MPEG4 geprobeerd met Dscale maar dan is de kwaliteit streperig.
Wie kan mij verder helpen?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Deinterlace filter ingeschakeld ? kun je misschien een plaatje van je opname posten, veel mensen hier kunnen daaraan wel zien wat er fout gaat.
Trouwens Dscaler is niet echt gemaakt voor opname, dat zeggen ze zelf ook op de site, het is eerste instantie bedoeld voor een "perfecte" weergave. Kijn maar eens naar je CPU gebruik als je dscaler gewoon gebruikt, als je daarbij ook nog moet opnemen met een mpeg4 codec, dan kan het wel eens zijn dat je pc het niet bij kan houden. ChrisTV is misschien een andere mogelijkheid, of gewoon dat grote ongecomprimeerde bestand even door Virtualdub heenhalen...

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !