Printer marges instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 957 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik ben bezig om een mooi factuur te printen en heb het probleem dat mijn printer een anderhalve cm witregel onderaan leeg laat. Hij print ze gewoonweg niet uit want bij wordt heb ik geen marges ingesteld staan.

Ik heb een HP1315 PSC.

Weet iemand hoe ik het zo in kan stellen dat ik net die anderhalve cm meer kan printen want ik heb die ruimte echt nodig. In mijn drivers kon ik alleen maar vaste mate selecteren. Weet iemand hoe dit te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Grotere maat papier kiezen/maken want dan zou hij in principe denken dat het papier langer is. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatualive
Dat is het probleem, er zijn geen grotere maten en als die er waren dan waren ze veel te groot.
Ik heb al legal en letter geprobeert maar dat maakte ook niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:55

job

Je kan in word je eigen specifieke papierformaat opgeven.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 11-04-2006 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatualive
job schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 18:40:
Je kan in word je eigen specifieke papierformaat opgeven.
Je je kan marges op 0 zetten en dan print hij ook zo, alleen de printer driver staat dit niet toe dus kom de onderste tekst er niet of half op te staan.

Het probleem licht aan de driver niet aan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatualive
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kan de printer het mechanisch wel aan?

Zo ja: ik ken die printer niet, maar als het een postscript printer is kan je evt. zelf een .ps maken en die hard kopieren naar de printer. Dan omzeil je de driver (deels). Maar verwacht er niet veel van.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172777

ik weet niet meer waar het precies staat, maar je kan kiezen in de instellingen van HP voor 'letter' of 'plainA4'. Letter geeft extra regels onderaan, plain A4, print zoals je ziet op je scherm, zonder de witregels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Da's niet helemaal waar: Letter is papier van 216 × 279 mm, A4 is 210 × 297 mm. Maar het kan misschien toevallig zo uitpakken :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatualive
Ik heb het gevonden!! of niet, de laatste 1,5cm heeft hij nodig om het papier eruit te rollen en kan er geen text komen te staan.

:S

Dat wordt dus 3x printer om een goed factuur er uit te krijge naar mijn eisen en wensern of een laserprinter kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-11-2024

JHMvP

Veritas logica est

OOK laserprinters hebben "unprintable marges".

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Bedenk ook dat een factuur niet zo heel erg een bepaalde opmaak hoeft te hebben. Dat ding is er om betaald te worden, niet om gelezen te worden ;)

Neem voorgedrukt papier als het belangrijk voor je is. Bij enige hoeveelheden waarschijnlijk nog goedkoper ook.

Pagina: 1